170 hızda lpg de aniden motor ışığı yanıyor

bi kez karşılaştım bu sorunla ışıklarda eski kasa beyaz bi corollayla kalktım.. 210a vurunca motor ışığı yandı bişi oldu sandım yavaşlayıp sağa çektim stop ettim tekrar çalıştırdım gitti .. bidaha da yanmadı.. çok zorlayınca motor karışımı net ayarlayaıyor galiba ondan yanıyo o ışık
 
bendede sorun farklı..motor soğukken yanmıyor hararet 90 a gelgeldikten sonra aralıklarla yanıyor bir süre sonra sönüyor..gittiğim bütün ustalar lpg yüzünden yanıyor takma kafana dedi ama insan sonuçta uyuz oluyo..varsa bir bilen söylesin sunun sebebini
 
bendede sorun farklı..motor soğukken yanmıyor hararet 90 a gelgeldikten sonra aralıklarla yanıyor bir süre sonra sönüyor..gittiğim bütün ustalar lpg yüzünden yanıyor takma kafana dedi ama insan sonuçta uyuz oluyo..varsa bir bilen söylesin sunun sebebini

araç sıralı ise enjektör arızası..lpg yi fazla verdiği için karışımı ayarlayamıyor..eğer araç lpg de iken ısındığında gaz yememe veya çekişten düşme sarsma gibi problemler varsa enjektör değişimi yada bakım zamanı gelmiştir.
 
evet sıralı sistem..tüpün sigortasını söktüm öyle denedim bir süre sonra yine yandı benzindeyken ama tüpteki gibi sık yanmıyor tabi..gazdayken ilk kalkışlarda gaz pedalına hafif basarsan silkeleme var..yolda gi,derken ayağımı gaz pedalından çektiğimde komprossore binerkende iki kez silkeliyo..enjektör bakımını biraz açarsan sevinirim gaz filtresini falan temizlettim tüpçüye..aracımdaki lpg lavato marka saygılar..
 
evet sıralı sistem..tüpün sigortasını söktüm öyle denedim bir süre sonra yine yandı benzindeyken ama tüpteki gibi sık yanmıyor tabi..gazdayken ilk kalkışlarda gaz pedalına hafif basarsan silkeleme var..yolda gi,derken ayağımı gaz pedalından çektiğimde komprossore binerkende iki kez silkeliyo..enjektör bakımını biraz açarsan sevinirim gaz filtresini falan temizlettim tüpçüye..aracımdaki lpg lavato marka saygılar..

dediğim gibi enjektör arızası olabilir silkeleme falan ona işaret bendede vardı bugün değiştirdim bende 6 adet 360 tl ve yeni enjektörler ciddi iyi çok hızlı ve sessiz çalışıyor..arıza lamban yanacaktır arızayı sildirmen gerekir benzindede aynı sorun gözükecektir...bana kalırsa enjektörleri kontrol ettir işlevini yitirmişse fazla lpg vererek aracı boğacaktır ayrıca motora çok zararlı bu olay..lpg filtreside temizlenmez 10000 km de değişir markaya göre 15000 vs olabilir tabi.ayrıca benzindede aynı silkeleme v.s. sorunun varsa sensörler katalizör boğaz kelebek bir çok sebeb sayılabilir bu arıza için
 
enjektörlere baktırayım.. arbada çekiş problemi falan yok sadece gazı kestiğimde silkeleme yapıyo..inş.enjektörler arızalı falan değildir c20xe buji kablosunun orjinaline 686 tl dediler arabayı satıyordum zetex aldık memnun kalmadım. yine eski kabloları taktık. enjektörlere bir araba parası harcarız heralde:-))
 
Yüksek devirlerde gaz ayarı iyi yapılmadıysa, fazla ısınan oksijen sensörü arıza ışıpını yaktırır.
Eğer gaz ayarı iyiyse oksijen sensörünün bozuk olup ışığı yaktığı arızalarlada karşılaşıyoruz.
 
lpg ile yüksek devir aptallıktır motoru bitirir yüksek devir veya sürat yapacaksınız lpgyi kapatın.
 
şöle söleyeyim ben bu sorunu çözmek için gitmediğim usta kalmadı nedenini zorda olsa çözdük çözene kadar bujiler artı bobin değiştirmediğim parçası kalmadı bu konuda başıma geldiği için biliyorum sorun motor tesmostatında yüksek hızda araca hava girişi fazla olduğu için motor soğuyor ve motor arıza ışığı yanıp sönüyor tesmostatı değiştirdiğimde bu sorun çözüldü istediğim hızda arabayı kullanıyorum tekleme yada başka bi sorun yaşamadım ondan sonra bende arıza ışığını 140 dan sonra yakıyodu yanıp yanıp sönüyodu yüksek hızdan sonra stop ediyordu termostat sorununun kronik olduğunu sölediler değiştirdik ve artık bi sorunum yok çok şükür umarım yardımım dokunur
 
Son düzenleme:
Geri
Üst