Arkadaslar aslinda bu durum bir suredir aklimda olan bir konuyuda ortaya cikardir. ben uzunca bir sure amerikada yasadim ve turkiye ye dondugumde arabaya yapilan herhangi bir modifikasyonun yasal olmadigini veya binbir zahmetle ruhsata islenmesi gerektigini ogrendigimde cok sasirmistim. cunku amerikada mantik sudur; araba sizin malinizdir ve bu maliniza istediginiz gibi modifiye yapabilirsiniz sadece bizdekine benzer bir muayeneden gecerek aracin belli gaz salinim limitlerine uygun olmasini, far ve isaret isiklarinin uygun sekilde calisiyor olmasini vb. trafikte gidebilmeniz icin elzem olan sartlara uygun olmasini saglamaniz gerekmektedir. bundan sonrasi size kalmis ister motoru yeniden doseyin, isterseniz suspansiyonlari canavar komyon suspansiyonlari ile degistirin ve araba boyunda lastik takin hic bir sinir yok. bu durum ilk bakista abarti gibi gorulebilir ancak normal otomobil sanayi disinda cok buyuk bir after-market (yan sanayi) sektoru haline gelmis bir durumdur ve hem otomobil sektorunun gelismesini saglamaktadir hemde yeni yeni is imkanlari sunmaktadir. ve ayrica bu serbest ortam gizli dehalarin ortaya cikmasina da yardim etmektedir.
bizde duruma bakildiginda birakin motora yapilacak bir mudahaleyi dandik bir ekzost veya ince bir film bile olay oluyor. turkiyedeki otomobil sektoru adina cok uzucu bir durum...
Aranizda bu yasal engellerin asilmasi icin ne yapilmasi gerektigi konusunda fikirleri olan varsa lutfen paylassin. cunku sadece trafik polislerine kizarak isi kisisel boyuta indirgemek bizi hic bir yere goturmez diye dusunuyorum...
daha önce de bu konularda forum açılmıştı..
bunun çözümü gayet basit.. polise yetki veren kanunlar yukarıdaki gibi düzenlenirse hiçbir problem kalmaz..
BİZ GELİŞİYORSAK BİZE HİZMET EDEN KANUNLARI DA GELİŞTİRMELİYİZ..