19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

Ynt:

Tapatalk'ta Teşekkür edilemiyor galiba ya da ben bulamadım ama @opas Teşekkürler bu güzel açıklama için. Sanmıyorum ama ileride manuel vites araç alırsam aklımda bulunsun bu güzel açıklama ;-)

GT-I9100 cihazımdan gönderildi
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

opas link' Alıntı:
İbrahim hocam öncelikle aracınızda bir sorun yok.  bravoo

Birkaç genel durum var ki bunları peşinen kabul edip üzerine eleştiri yapmamak faydalı olacaktır. Yoksa yıpranırız. general_Dancing

1- 20.000km'deki manuel şanzımanlı aracın debriyaj balatası bittiyse, değişim garanti kapsamına girmez. şansınızı bir deneyiniz, kabul etmezlerse üstelemenin tek faydası sinirlerin yıpranması olur. Opel'e özel bir durum kesinlikle değil.

2- Geri geri kalkış balatanın en çok zorlandığı andır. Bir de yokuş yukarı kalkmaya çalışınca balata iyice zorlanır. Aracın ağırlık merkezi iyice ön aksa kayar ve aşırı güç aktarımında patinaj yapma şansı da olmaz, gücün ısıya dönüşme noktası debriyaj olur. Zorlandığında balatanın yanmasının ve koku yapmasının sebebi budur.

3- Yüksek torklu motorun hassas kullanılmayışı debriyajı yer bitirir. Vites değiştirirken fazla gaza basarsınız tork balatayı yıpratır, gaza hiç dokunmazsanız kavrama üzerinde tam ters yönde motor devrinin yükseltilmesi için motorun atalet değişimden kaynaklı enerji aktarımı olur. Dizelin parçaları daha ağır ataleti daha büyüktür. (320nm tork)

4- Ağır aracın balatası hafif araçlardan kolay biter. (1.5 ton)

5- Artık balatalarda asbest de yok. Tork yüksekliği ve ağırlığın fazlalığı da yanyana koyunca 800kg'lık, kısa şanzımanlı, 1.4 atmosferik, asbest balatalı Broadway kadar balata ömrü Astra'da mümkün değil.

6- Kalkışta aracın titremediği en düşük devirde kalkıp, yokuşlarda dur-kalktan mümkün olduğunca kaçmak, kırmızı ışıklara yaklaşırken yavaş yavaş yaklaşıp araç durmadan önce sarı ışığı yakalamak debriyaj için faydalıdır.

Son olarak balatanızda son yok. O balata daha yüz kez koksa da, sıkıntı çıkarmaz. :)

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Aracı servise götürdüm. Düz yolda giderken yine koku gelmeye başladı. Serviste söküp baktılar ve baskı balata bitmemiş yanmış dediler ve bu durumda aslında garantiden değişmesi gerekir çünkü balata bitmemiş ama genel merkezin söylediğinin dışına çıkamıyoruz dediler. Sonuçta da 1.500 TL gibi bir hesap çıkardılar. şimdi aslında benim aklıma takılan şu. Ben böyle özenerek kullanırken kalkışlarda yüklenmeden, motoru çok zorlamadan, vites değiştirirken fazla gaz vermeden ve bunun gibi şeylere dikkat ediyorken bu aracın baskı balatası yanıyorsa bunu değiştirdiklerinde yine aynısı olmayacak mı? ևünkü benim daha özenli kullanmam mümkün değil ki zaten en özenli haliyle kullandım. Opel gerçekten böyle kaliteli olmayan bir araç mı? Bir çok araç kullandığım ve bir çok farklı marka model araca sahip olduğum halde ilk kez böyle bir şeyle karşılaşmak haliyle beni opel markasından ciddi anlamda soğuttu.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

15000 km de bakıma götürdünüz mü aracı ? bakımda baskı balatanın bitip bitmediğine ya da yandığına bakmıyorlar mı?
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ergün_28 link' Alıntı:
15000 km de bakıma götürdünüz mü aracı ? bakımda baskı balatanın bitip bitmediğine ya da yandığına bakmıyorlar mı?

Evet götürdüm bakımları yapıldı fakat kimse baskı balata ile ilgili birşey söylemedi bana şimdi de kullanıcı hatası diyorlar.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

15000 de servis baktı bişey yok dedi. 20000 de baskı balata yandı . 5000 km de ne olmuş olabilir nasıl kullanıcı hatası olabilir ki. ilginç
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ergün_28 link' Alıntı:
15000 de servis baktı bişey yok dedi. 20000 de baskı balata yandı . 5000 km de ne olmuş olabilir nasıl kullanıcı hatası olabilir ki. ilginç

Aracı sadece sen mi kullanıyorsun? Balata yandıysa volanı da kontrol etmeni öneririm, meydana çıkan ısı sadece tek bileşeni etkilemez. Volanın yüzeyi nasıl?
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ergün_28 link' Alıntı:
15000 de servis baktı bişey yok dedi. 20000 de baskı balata yandı . 5000 km de ne olmuş olabilir nasıl kullanıcı hatası olabilir ki. ilginç

Bende aynı şeye şaşırdım. Kullanıcı hatası deyip kestirip atıyor. Umrunda değil ki genel merkezin senin hakkına girmiş girmemiş olması 1 müşteri kaybetsek ne olur diyorlar herhalde. Bu dünyaca ünlü markalar Türkiye geldiğinde bizimkilerin düşünce tarzıyla zarar görüyor ne yazık ki.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

CLIORS link' Alıntı:
Aracı sadece sen mi kullanıyorsun? Balata yandıysa volanı da kontrol etmeni öneririm, meydana çıkan ısı sadece tek bileşeni etkilemez. Volanın yüzeyi nasıl?

Evet sadece ben kullanıyorum. Serviste usta baktı sadece baskı balata değişse yeterli başka bir şeyi değiştirmeye gerek yok zaten araba düşük kmde dedi
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ergün_28 link' Alıntı:
15000 km de bakıma götürdünüz mü aracı ? bakımda baskı balatanın bitip bitmediğine ya da yandığına bakmıyorlar mı?

15.000 bakımının ve diğer bakımların prosedüründe baskı balata kontrolü olmaz ve müşterinin özel isteği olmadıktan sonra hiçbir servis genel bakımlarda baskı balata kontrolü yapmaz.
Hatta 1-2 yıl önce forumumuzdan bir arkadaşımız baskı balatasından şüphelenmişti ve kendi isteği doğrultusundan serviste kontrol ettirmeye gitmişti.
Ustalar sadece kontrol için, yanlış hatırlamıyorsam 500 TL civarında bir fatura çıkarmıştı ve kontrolden vazgeçilmişti. ֜cretin kabarıklığının nedeni olarak da baskı balata kontrolü için harcanacak 3-4 saatlik işçilik gösterilmişti.  ::)
 
Geri
Üst