Arkadaşlar zamanında konuyu çok çok fazla araştırmıştım ve inanıyorum'ki tabiki şahsi fikrim en doğru cevap bu olacaktır bu sebepten ötürü öğrendiklerimi size'de aktarıyım aslında verilen değerler 27, 28, 29, 30, 31, 32 bunlar insanları yanıltabilir çünkü lastik havaları kişinin aracının ağırlığına, gittiği yola, lastik ebatlarına, lastiğin AB etiketine, yumuşaklığına ve hatta yazlık kışlık lastiklere göre değişir.
Normal ortalama bir araç için örnek astra ön ve arka jant değiştirilmediği taktirde yada araca ekstra bir yük bindirilmediği takdirde ön ve arka 32 dir. Fakat farzedelimki bu araç şu anda misal veriyorum 15 jant'tan 17 janta geçti normali 195 65 15 iken 225 45 17 yaptı bu sefer iş değişir. Neden çünkü yanak inceldi mm lik hesapta çok bir fark olmasada 65 yanağın üzerine binen yük ile 45 yanağın üzerine binen yük lastiğe AŞINDIRMA yapmaya başladı demekki ne yapacağız 32 bar olan lastiği 33 bar yapacağız neden bir nevze olsun lastiği rahatlatmak için ama bakın 33 diyorum 34 bile demiyorum. Kışlık lastikler için ise şu geçerlidir çoğu kişinin yanlış bildiği (kış lastiğinin havasını düşürürsen aracın yere yapışmasını sağlarsın kaymaz daha çok kavrar) mantığını kesinlikle bir kenara atıp soğuk hava'da lastiğin havası bir miktar düşeceği için 1 yada 2 bar yüksek tutarsanız uzun süre rahat kullanıma sebep olur. Anlıyacağınız en net bilgi eğer araç tamamen standartsa ekstra bir şey yoksa 195 60 15 için tabiki kışlıkları taktığınızı varsayıyorum 33 bar hava basmanız'da büyük fayda var. Onun haricinde dediğim her türlü olay için 1 bar yukarı hava basmak (tabiki yazlıklardan bahsediyorum kışlıklara çünkü her türlü 1 bar fazla basın hatta arabanız ağır ise örneğin 1.5 ton üzeri ise benimki gibi 2 bar'da olabilir.) sizin yararınıza olacaktır.