1nci viteste silkeleme

Oktay Bey sizin yukarıdan aşağıya yazınızda arıza kodundan bahsetmez iken birden arıza kodu veriyorsunuz bilgi eksikliği sonucu arkadaşlarda size doğru bilgi aktaramamaktadır.Sonuçta bu yanlış bilgiden dolayı sizde yanlış yönlendirilirsiniz...
Her zaman tam olayı şikayeti arıza kodu varsa veya arıza ışıgı gibi bilgileri tam açıklarsanız emin olun daha sağlıklı bilgi alırsınız...
şimdi yukarıdaki yazınıza bakarak 1 ci fitesde yağmurlu ve soğuk havalarda tekleme deyince arıza ışığı ve arıza kodu sözü edilmeyince aklıma nemden soğuktan debraj geldi açıkcası ...soğuk havada ve nemde yaparmı? yapar...
sonraki yazınızda p0304 hatasi veriyor diyorsunuz...buda 4 silindir ateşleme sorunu. Sizin de yazdığınız gibi nemli soğuk havalarda ilk çalıştırmada ateşleme sorunu olur...bobini söküp bujilere anahtar kısmına bir o ring lastik geçir dene düzeldi ne ala..

Selim Bey,

Bilgi için teşekkür ederim. Arıza kodundan daha önce bahsetmememin nedeni şuan araçta bir arıza kodu olmaması ve uzun süredir bu arızayı almamış olmam ayrıca vermiş olduğum arıza kod'u geçen yıl yine bu zamanlar olmuştu fakat sorunumun her kış arıza kod'u olmadan tekrarlamakta.

Sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla;

1) Soğuk havalarda ilk kalkışlarda debriyaj setinin arızalı olmasından dolayı silkeleme yapar

2) Bobin arızası nedeniyle 2nci silindirdeki ateşleme tam olmadığı için benzin yakılmadan atılıryor ve eksozda kararma meydana geliyor

Kısaca benim debriyaj setini ve bobini değiştirtmem gerekli

Birde tam ifade edemiyorum silkeleme diyorum fakat tam silkeleme değil araba sanki zıplıyor ilk kalkışda.

Önce "O ring" tavsiyenizi deniyeceğim"
 
Son düzenleme:
abi 1. viteste bende o sorunu yaşıyorum, yazın oluyo muydu hatırlamıyorum ama şuan var soğuklarda...

aynı dediğiniz gibi az gaz verip sonra gaza hiç dokunmayıp debriyajı kaldırırsam, zıplama daha az ya da hiç olmuyor..

bir de benim keşfettiğim, corsanın bi oturma noktası var her sürücüye göre değişir tabi, o noktayı bulursam bu silkeleme ya da zıplama nerdeyse 0 a iniyo, ama koltuk ayarı bozulunca yine başlıyoruz zıplamalara, araba 2006 model, 7 senedir bu böle diyebilirim, artık alıştım başıma bi iş de açmadı, ama keşke düzelse herşey daha güzel olurdu :D eğer bir çözüm bulursanız bizde nasipleniriz
 
abi 1. viteste bende o sorunu yaşıyorum, yazın oluyo muydu hatırlamıyorum ama şuan var soğuklarda...

aynı dediğiniz gibi az gaz verip sonra gaza hiç dokunmayıp debriyajı kaldırırsam, zıplama daha az ya da hiç olmuyor..

bir de benim keşfettiğim, corsanın bi oturma noktası var her sürücüye göre değişir tabi, o noktayı bulursam bu silkeleme ya da zıplama nerdeyse 0 a iniyo, ama koltuk ayarı bozulunca yine başlıyoruz zıplamalara, araba 2006 model, 7 senedir bu böle diyebilirim, artık alıştım başıma bi iş de açmadı, ama keşke düzelse herşey daha güzel olurdu :D eğer bir çözüm bulursanız bizde nasipleniriz

Peki senin araçta eksoz kararması (ilk mesajımdaki resimde olduğu gibi), buji'de azda olsa kurumlaşma varmı ?
 
araç 7 yaşını doldurmak üzere, 118.000 de , egzoz falan değişmedi hiç.. yaşına göre normalmidir bilmem ama, geçen yıkamada 2 corsa yanyanaydık baktım benim egzoz yanımdaki aracınkine göre epey eskimiş gibi duruyodu..

bir de rölantide hafif devir artış problemi var bende, ufak bi sarsıntı gibi oluyo, ama geçenlerde rölantide devir düşüyodu epey ve topluyodu, dışardan baktığımda bu olurken egzozdan da o sırada siyah duman öksürüyo gibi olup düzeliyodu, ama şuan o problem yok gibi...

onun haricinde 1 ay önce bakım yaptırdım, bujiler değişti, usta motorun sesini bi dinledi ve bi sıkıntı yok diyip yolladı..

abi muhtemelen sorunu cevaplayamadım malesef pek anlamıyorum...

bu arada hazır corsadan konuşurken sizin de debriyaj ve vites geçişleri çok sert mi?
 
araç 7 yaşını doldurmak üzere, 118.000 de , egzoz falan değişmedi hiç.. yaşına göre normalmidir bilmem ama, geçen yıkamada 2 corsa yanyanaydık baktım benim egzoz yanımdaki aracınkine göre epey eskimiş gibi duruyodu..

bir de rölantide hafif devir artış problemi var bende, ufak bi sarsıntı gibi oluyo, ama geçenlerde rölantide devir düşüyodu epey ve topluyodu, dışardan baktığımda bu olurken egzozdan da o sırada siyah duman öksürüyo gibi olup düzeliyodu, ama şuan o problem yok gibi...

onun haricinde 1 ay önce bakım yaptırdım, bujiler değişti, usta motorun sesini bi dinledi ve bi sıkıntı yok diyip yolladı..

abi muhtemelen sorunu cevaplayamadım malesef pek anlamıyorum...

bu arada hazır corsadan konuşurken sizin de debriyaj ve vites geçişleri çok sert mi?

Bir kısmını cevaplamışsın :) Peki bujilerin durumu neydi kurumlaşma varmıydı. Yeni buji'de tabiki motorum sesi güzel gelir :)

Benim vites geçişler gayet iyi bir sertlik yok bende.
 
bujilerde normalin dışında bi görüntü yoktu, 14-15 ay olmuştu bakım yaptırmayalı, km de yaklaşık 10.000 yapmıştım, yani epey az, ama bi seneyi geçti diye full periyodik bakım yaptım, usta her parçayı çıkardığında ; hava filtrende tertemizmiş, poleninde öle falan diyip durdu, yağ biraz kararmıştı , zaten km si gelmişti ama bi de delphi yağ biraz koyu nedense, sıfır yağı koyarkende öleydi yani...

benim aracın debriyaj sert, mesela bi megan falan kullanınca bakıyorum pamuk gibi, keza vites koluda sert.. ayrıca kasislerden geçerkenki , hele kışın, sesi hiç demeyim bile:) yani aracımı seviyorum ama düşününce de sert bir araba, yani bu haliyle bi bayan sorsa tavsiye etmem corsayı..
neyse konuyu epey bir dağıttım.. umarım siz şu zıplamaya bi çare bulursunuz, gerçekten bazen insanı arabadan soğutuyo, diğer sesler ya da arabanın sertliği pek te sorun değil
 
iyide debriyaj bozuk olsa balata kavramasa uzun yolda anında belli eder hiçmi 4-5.viteste rampaya gelmiyor bu araba...
oktay abi yakıt durumun nedir ?? bobinler yer değişimine uygunmu bmw ninki gibi yoksam tek kütükmü ??

abi bence egsoz muayenesi yapan yerlerde bi carbon ölçtür...atmosfer basınç veyahut giriş hava sıcaklık veya debimetre arabanın kimi zaman zengin çalışmasını sağlar...bazende akla hiç gelmeyecek su sıcaklık sensöründeki hafik tembelleşme veya direnç düşüşü arabanın jikle de kalmasına haliyle zengin çalışmasına sebep olabilir...
..ki zengin çalışma özellikle kalkış yük altında ilk harekette belli eder kendini...
sen bi carbon birde diagsonos kontrolünde belli olur oktay abi...diğer bir düşük ihtimalde hall sensör tembelleşirse tamamen çalıştırmamazlık yapmaz ama avans-rötar haline sokabilir...
 
iyide debriyaj bozuk olsa balata kavramasa uzun yolda anında belli eder hiçmi 4-5.viteste rampaya gelmiyor bu araba...
oktay abi yakıt durumun nedir ?? bobinler yer değişimine uygunmu bmw ninki gibi yoksam tek kütükmü ??

abi bence egsoz muayenesi yapan yerlerde bi carbon ölçtür...atmosfer basınç veyahut giriş hava sıcaklık veya debimetre arabanın kimi zaman zengin çalışmasını sağlar...bazende akla hiç gelmeyecek su sıcaklık sensöründeki hafik tembelleşme veya direnç düşüşü arabanın jikle de kalmasına haliyle zengin çalışmasına sebep olabilir...
..ki zengin çalışma özellikle kalkış yük altında ilk harekette belli eder kendini...
sen bi carbon birde diagsonos kontrolünde belli olur oktay abi...diğer bir düşük ihtimalde hall sensör tembelleşirse tamamen çalıştırmamazlık yapmaz ama avans-rötar haline sokabilir...
aracın debriyaj seti değişmesi gerekiyor
başka bişeyi yokk
 
Bu sorunum için halen servise gitmeye fırsat bulamadım. Geçen hafta arabayı hiç kullanmadım ihtiyaç olmadı. Bugün evin önüne pazar kurulacağından arabayı başka yere çekmem gerekiyordu.

Arabayı çalıştırır çalıştırmaz silkelemeye başladı sanki traktör gibi çalışıyordu. Biraz ısındı motor, yol yapmaya başladım kalkarken hafiften yine silkeledi araba gaz yemiyordu ve halen traktör gibi çalışıyordu. Ardından eksoz emisyon ışığı yandı. Bir yerde durdum arabayı stop ettim tekrar çalıştırdım fakat halen aynıydı bende benzin almaya gittim, yaklaşık 1,5 km uzakta benzinlik, oraya geldiğimde araba hafiften normale dönmüştü. Benzin aldım tekrar çalıştırdım ve araba normal çalışmaya başladı.

Başladığım yere gere döndüğümde araba tamamen normal'e dönmüştü. Fren - Gaz kombinasyonuyla arıza kodunu okudum ( P0300 - Ateşleme hatası). Bu hatanın birde silindir kod'ları var onları ancak tech2'de görebilirim ve eğer yine aynı silindirde ateşleme hatası verirse kesinlikle Ateşleme bobinini değiştirmek zorundayım sanırım.

Ayrıca başlıktaki sorunum için 2nci vitesde kalkış yaptım birkaç kez deneme amaçlı ve araba silkelemedi fakat 1nci viteste silkeliyor.

Sanırım hem debriyaj seti hem ateşleme bobini değişecek. Bu arızalara şunu demek istiyorum “erkekseniz tek tek gelin :rolleyes: ” hepsi bir anda gelince masraf adamı boğuyor :(
 
Son düzenleme:
Selim Bey benim aracım astra G 1,6 Twinport 2003 model.Sizin anlattığınız arızanın birebir aynısı benim başımda var.Soğuk ve yağışlı havalarda aynı silkeleme gaz yememe problemi(hatta sizin dediğiniz gibi tam silkeleme de değil aslında)ve 300&304 arıza kodu(bir çok silindir ve 4.silindir hatası)veriyor.Motor sıcaklığı biraz yükseldikten sonra,arabayı stop edip tekrar çalıştırıyorum ve eser yok tıkır tıkır.Ben bobini değiştirdim yine yaptı,bujileri değiştirdim bir müddet idare etti ve bu akşam hava yağışlıydı çarşıya gitmem gerekti.Giderken yine yaptı,gaza yüklenince araba pa pa pa pa pa diye ses çıkarıyor,hafif bir silkeleme gaz yemiyor emisyon lambasını yakıp söndürüyor gazı biraz bırakıyorum lamba sönüyor.Birde 1.vitesten 2 ye atmak için debriyaja bastığımda devir neredeyse dibe vuracak gibi oluyor debriyajı bırakınca devir düzeliyor ama tekleme devam,araba ısınana kadar her vites geçişinde bu böyle.Neyse çarşıda arabayı stop ettim tabi bu arada motor ısındı tekrar çalıştırdım tekleme yok vites geçişinde devirde düşme yok,her şey normale dönüyor.Ama sıkıldım bende artık siz çözüm bulursanız lütfen bana yazın (erbey_cakir@hotmail.com)eğer ben çözüm bulursam size yazıyım mail adresinizi verin.

He bu arada astra h twınportu olan bir arkadaşımda aynı sorun varmış 3 çift bobin değiştirmiş buji seti değiştirmiş yok.Ara ara hep yapmış,en son motor indirmişler biyel kolu eğrilmiş,pistonlardan biri diğerine göre neredeyse 1 cm aşağıdaymış,ustanın dediğine göre twinportlarda genelde bu sıkıntı oluyormuş,oda tüpün yanma derecesi yüksek olduğu için,twinportlarında pistonları farklı bir metalden üretildiği için tüp bu arızayı bazı twinportlarda yapabiliyormuş.Bende bundan korkuyorum ama bakacağız hala arıyorum arızayı.Belki tesisatta vardır ama daha önce böyle bir şey yoktu,son 3-4 aydır peydah oldu ve sadece soğuklarda yapıyor,şu O ring fikri bana da mantıklı geldi,ben de deneyeceğim,birde Tansu beyin fikri aklıma takıldı ama baskı balatanın nasıl bir alakası var çözemedim.Bakalım sonuç ne olacak,arabadan soğudum valla...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst