2001 Corsa Yüksek Rolanti ve Stop Etme Sorunu

mustafa_atr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2015
Mesajlar
214
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Slm, Bu hafta 2001 model corsa 1.4 arac aldım, araçta lpg yok hiç takılmamış, km 137000 de.



Aracın bazı sorunları var cevaplarsanız sevinirim;

1- Motor soğukken ilk çalışmada 2500-3000 devir arası çeviriyor (araç 14-15 derece ısıya sahip kapalı garajda duruyor), yaklaşık 5-6 sn böyle çalışıp 1100-1200 civarlarına düşüyor 1-2 dk sonra motor ısınınca da 800 civarlarına iniyor

2- Bazen motor sıcakken ilk çalışmada motor tekliyor devir sıfıra kadar iniyor, 5-6 sn sonra normal devrine 800 civarına geliyor.

3- Bazen ışıklara filan yanaşınca vitesi boşa aldığımda motor stop ediyor sıcak soguk fark etmiyor.



Rolantide herhangi bir gezinme yok,

Hararet göstergesi normal çalışıyor, 90 derece civarlarında fan açıyor.

Çekişte filan bir sorun yok, gaza basınca toplamama titreme vb herhangi bir sorun yok



Experde külbütör contasının değişmesi gerektiği belirtilmişti, motor blogu yağ içinde yukardan aşağı komple. Bu sorunların o conta ile ilgisi olabilir mi?


Forumdan faydalanarak gaz-fren ve kontak üçlüsü ile arıza kaydı olup olmadığını kontrol ettim, arıza kaydı yok araçta.


Sorun ne olabilir? Erzurumda doğru düzgün bir usta yok aracı kurcalatmayı da istemiyorum
 
Son düzenleme:
Forumda benzer konulardan edindiğim bilgilere göre bu durumların bir çok sebebi olabilirmiş şöyleki;

1- EGR valfi (oncelikle temizletme tavsiye edilmiş, stop etme sorunu düzelmezse fişini çekip bundan kaynaklanıp kaynaklandığını teyit etme, bundan kaynaklanıyorsa yenisi ile değiştirme)
2- Krank Sensörü (Bundan da olabilir deniliyor bunu değişmeden anlamanın bir yolu yok galiba, bu bozuksa araç hiç çalışmaz da deniliyor)
3- Boğaz Kelebeği (Kirlendiyse stop etmeye neden olabilirmiş, bu bozulduğunda rolanti dalgalanması yaparmış benim araçta rolantide dalgalanma yok, temizletip sonucunu görmek lazım sanırım)
4- Rolanti Sensörü (Rolanti dalgalanması yüksek devirde çalışma vs bundan olabilir denilmiş, bu da temizletilip denemekte fayda var galiba)
5- MAF sensörü (Bozulursa motora giren hava doğru ölçülemediğinden yüksek devir-düşük devir gibi problemler ve rolantide dalgalanma yapabilirmiş, bunu da değişmeden anlamak mümkün değil sanırım )
6- Bobin ve ateşleme sistemi arızaları (Bunlardaki arızalarda motorda gaz yememe kerkinme gibi sorunlar olurmuş ama benim araçta böyle sorunlar yok gaza basınca gitmem demiyor)

Araçta arıza lambası yanmadığı ve hata kodu da olmadığı da göz önüne alındığında, sanırım en iyi yol öncelikle boğaz kelebeği, egr ve rolanti sensörünü temizletmek, bunlardan çözüm alınamazsa sırasıyla ucuzdan pahalıya krank sensörü, maf, egr ve boğaz kelebeğini değişmek olacak galiba
 
Az once yolda giderken ariza isigi yandi vitesi bosa alinca da stop etti. P0105 hatasi verdi arac
 
P105 map sensoru arizasiymis. Ariza isigi surekli yaniyordu. Sensoru sokup tinerle yikadim geri takip araci calistirinca ariza isigi sondu. Bakalim netice ne olacak yarin gorecegim
 
Geri
Üst