2023 Opel Corsa F Ultimate ile Merhaba

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cenkgs
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba toprağım, yazınızın çoğu kısmını okudum. Bundan önceki araçlarımda bende opel hep bir soru işaretiydi. Pandemide mecburiyetten araba terminleri uymadığı için Opel Astra J kasa 2020 model sıfır almıştım. Mantık sizinkiyle eşdeğerdi, 100 binde 200 binde lüks araca bineceğime sıfır alır hem ekonomim sarsılmaz hemde ayağımı yerden keser başıma dert almam şeklindeydi. Opel biraz cimri özellikle aksesuar kısmında en full paketi alsanız bile bir eksiklik buluyorsunuz misal siz kapı döşemelerini yaptırmışsınız sanırım. Ama 2008 Mercedes BMW adam o yıllarda bir donanım koymuş insanları şaşırtıyor. Benim opelin tek sevmediğim konusu Aksesuar ve multimedia kısmı aşırı derece kötü ve bunun önüne geçmeli artık. Full pakette bile bir eksik bulmamak gerekiyor bence. Yoksa güvenlik ve konfor açısından kesinlike memnuniyet sağladım bir araçtı. Şuan BMW kullanıyorum, ama sıfır tekrar araba alsam muhtemelen opel mokka olacak. Ya da ASTRA
 
  • Beğen
Tepkiler: cenkgs
Merhaba toprağım, yazınızın çoğu kısmını okudum. Bundan önceki araçlarımda bende opel hep bir soru işaretiydi. Pandemide mecburiyetten araba terminleri uymadığı için Opel Astra J kasa 2020 model sıfır almıştım. Mantık sizinkiyle eşdeğerdi, 100 binde 200 binde lüks araca bineceğime sıfır alır hem ekonomim sarsılmaz hemde ayağımı yerden keser başıma dert almam şeklindeydi. Opel biraz cimri özellikle aksesuar kısmında en full paketi alsanız bile bir eksiklik buluyorsunuz misal siz kapı döşemelerini yaptırmışsınız sanırım. Ama 2008 Mercedes BMW adam o yıllarda bir donanım koymuş insanları şaşırtıyor. Benim opelin tek sevmediğim konusu Aksesuar ve multimedia kısmı aşırı derece kötü ve bunun önüne geçmeli artık. Full pakette bile bir eksik bulmamak gerekiyor bence. Yoksa güvenlik ve konfor açısından kesinlike memnuniyet sağladım bir araçtı. Şuan BMW kullanıyorum, ama sıfır tekrar araba alsam muhtemelen opel mokka olacak. Ya da ASTRA
Merhabalar hocam size de hayırlı olsun inşaallah 😊 Ben GM bunyesindeyken de opeli severdim. Psa'ya geçince tabi herkesin aklında soru işareti vardı. Hele ki ben yıllarca Ford kullandığım için tamamen yabancıydim. Ama neticede hem bu devirde borca girmeden, hem ihtiyaçları karsiyalabilecek, hem de sıfır veya sıfıra yakin araç alabilmek zor malum.

Ben psa'ya geçtikten sonra Opel modellerini sevdim. Özellikle verimlilik kısmını iyi halletmisler. Donanım olarak Corsa'nin en boşu bile yeterince dolu ki en üst donanım da bence gayet yerinde. En azından b segment bir araç için yeterli durumda diyebilirim. Kapı içi kaplama tabi bu segmentte beklemiyordum. C segmentinde bile Golf, Focus gibi bir kaç model dışında bu tarz kaplamalar yok. Ama neyse ki bu tarz şeyler sonradan rahatça uygulanabiliyor.

Eğer araç yenileme durumunuz olursa mokka da güzel ama kesinlikle Astra tavsiye ederim. Özellikle sürüş kalitesi, konforu Corsa ve mokka modellerinden daha iyi. Benim bütçem oralara çıkmaya yetmediği için hic düşünemedim bile. Ama bütçesi olana tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
IMG_20231123_225730.jpg
IMG_20231124_094308.jpg
IMG_20231126_173006.jpg
IMG_20231124_114446.jpg

Tıpkı Astra J kasalarda olduğu gibi Corsa'nin da 17 inç jant ebadı pahalı lastiklere sahip. Corsa'lar 205 45 17 ebatla geliyor.

Güncel durumda tanesi 2700 - 3200 lira aralığı dışında elle tutulur, kaliteli kış lastiği ne yazık ki yok. Bulunduğum ilde Petlas, Lassa gibi vasat markalara bile tanesi 3 bin liradan fiyat çekiyorlar ki biraz daha uygun olsalardı bile bu lastikleri almazdım.

İnternetten tanesi 3.175 liraya Hankook winter icept RS3 aldım. 30.hafta 2023 üretim olarak taze geldi. Bu fiyata oldukça premium bir lastik. Zira rakipleri olan Bridgestone LM005 ve Conti TS870'in tanesi 4500 liradan asagi değil. Yanak korumalı XL olarak aldım lastikleri. Sertleştirilmiş lastikler olmasina rağmen konforunu etkilemedi. 5 yıl lastik derdim yok artık diyebilirim.

Corsa kullanıp da hem kaliteli hem de kendi segmentindeki rakiplerine göre daha uygun fiyatlı kış lastiği isteyenlere tavsiye edebilirim.
 
Günaydın Cenk bey,
Yazınız efsane olmuş, Hiç bir forum sitesinde bir modelin bu kadar ayrıntılı tanıtıldığını okumadım. Yazınızı sonuna kadar keyfile okudum. Tekrar teşekkürler
Yazınızda Rodaj süresinden bahsetmişsiniz. Bu kısmı biraz daha açar mısınız? kaç KM'yi geçmek gerekir?
 
  • Beğen
Tepkiler: cenkgs
Günaydın Cenk bey,
Yazınız efsane olmuş, Hiç bir forum sitesinde bir modelin bu kadar ayrıntılı tanıtıldığını okumadım. Yazınızı sonuna kadar keyfile okudum. Tekrar teşekkürler
Yazınızda Rodaj süresinden bahsetmişsiniz. Bu kısmı biraz daha açar mısınız? kaç KM'yi geçmek gerekir?
Günaydın hocam. Yeni araciniz hayırlı olsun. Ben yıllardır forumlarda aktif olduğum için otomobillere karşı oldukça ilgiliyim. Corsa'nin da detaylı bir kullanıcı izlenimini göremedigimden sonra alacaklar için bir fikir olusturur diye düşündüm.

Rodaj konusu şöyledir;

rodaj mevzusunda motor için önemli olan pistonların içindeki segmanların ilk aşınmayı düzenli olarak yapması mevzusudur. Silindir içinin ilk aşınması otomobilin performansını arttırıcı bir unsurdur. Üreticiler ilk 1-1500 km değişken devirlerle aracı fazla zorlamadan kullanın diyor çünkü sürekli düşük devir kullanırsan silindirin alt kısımları ilk aşınmayı yapar, üst kısımları ise aşınmaz. Aynı şekilde sürekli devirli kullanırsan alt kısımlar aşınmaz, üst kısımlar aşınır. Bu duruma göre de alt devirlerde yüksek performans üst devirlerde düşük, üst devirlerde yüksek performans alt devirlerde düşük şeklinde farklılık oluşur. Değişken devirlerde kullanım ise pistonların içindeki ilk aşınmayı düzenli hale getirir. Böylece hem düşük hem yüksek devirde optimum performansı alırsın. Bu mevzu kısa dönemde direkt bir etki göstermez. Ama araç uzun ömürlü olsun istiyorsanız uzun vadede işinize yarayacaktır

Bu noktada ilk 1000-1500 km arasında aracı ne boğacak kadar düşük devirde ne de dip gaz basıp yüksek devirde zorlamadan ikisi arası bir sürüş benimsemeniz lazim.

Bu ilk 1000 km sonunda ise servise gidip yağ ve yağ filtresi değişimi yapmanız motor sağlığı açısından yararlı olacaktır. Az yukarıda bahsettiğim silindir içi ilk aşınmada silindir yüzeyinden kopan mikronluk küçük metaller motor yağı ile birlikte tüm motorun içinde gezinirler. Bunların temizlenmesi için 1000 km sonunda motor yağı ve filtresini değiştirmek motor sağlığı ve ömrü açısından iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hatug ve Hasip
Allah kaza bela vermesin hayırlı olsun. uzun yıllar sağlıkla kullanın. maşallah demeyi de eksik etmeyelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenkgs
Geri
Üst