Herkese Merhaba,
Yaklaşık 3-4 ay önce başlıkta belirttiğim aracı aldım ve son derece pişmanım. Pişmanlığım aracın kalitesi ya da konforu ile ilgili değil maalesef aracı satan arkadaşım (!) ve ustalar yüzünden.
Aracım dizel araç gibi çalışıyordu, forum üzerinden üye olmadan önce yaptığım araştırmalarda bunun bir çok farklı sebebi olabileceğini öğrendim, 2 farklı ustanın sorunu lifterler olarak göstermesi sonucunda ve aynı ustanın 2 kere denemesi sonucunda sorunum çözülmüştü.
Ancak ses tekrardan başladı ve ben de kendimce söyle bir çözüm buldum; yağ eksik gözükmese de ses geldiği zaman yağ ekliyorum ve 1-2 km sonra ses kesiliyor.
Aynı zamanda yolda kalmamak adına mecburen girdiğim bir istasyondan aldığım yakıt arıza lambasının yanmasına sebep oldu(1,5 ay önce ), dün yakıt aldıktan sonra ışığım tekrar yandı.
Kısaca konuyu özetledim ve kafama takılan bir kaç konu var. Değerli yardımlarınızı rica ediyorm.
Aracın lifterleri değiştiğinde 5-30 yağ kullanılmıştı, daha sonra yağ eksilmelerinde ve yukarıda bahsettiğim gibi motor sesi geldiğinde ekledigim yağ 10-40. ( usta tavsiyesi) 5-30 yağ kullansam lifterlerin rahatlama ihtimali var mıdır?
Arıza lambası ve kötü yakıt sorununu çözmek adına deponun ve yakıt filtresi(?) değişmesi gerekir mi yoksa yakıtı sonuna kadar kullanıp düzgün bir yakıt takviyesi daha mı mantıklıdır.
Motorun kurum yapması ihtimaline kaşı, benim hiç bir yere gitmeden kendim alığ uygulayacağım bir kimyasal mevcut mudur?
Yağ kaçakları için bor türevi ürünler tavsiye ediliyor ancak aracın zaten motoru kücük ve kanalları tıkama konusunda şüphe ediyorum.
Bu sesin sebebi nedir ? Aracım 140.000 km de ancak en son motoru acan 2 usta da zincirin iyi durumda olduğunu söyledi.Forumdan okudugum kadarı ile Gergi bilyası, devir daim veya şarj dinamosu sorun olabiliyorumuş. Farlarım açıkken gaza basınca farlarım parlıyor dolayısı ile şarjda ya da akü de bakım istemekte. Paranoyak oldum birazcık.
Yardımlarınız için peşin teşekkürlerim ile...
Saygılar
Yaklaşık 3-4 ay önce başlıkta belirttiğim aracı aldım ve son derece pişmanım. Pişmanlığım aracın kalitesi ya da konforu ile ilgili değil maalesef aracı satan arkadaşım (!) ve ustalar yüzünden.
Aracım dizel araç gibi çalışıyordu, forum üzerinden üye olmadan önce yaptığım araştırmalarda bunun bir çok farklı sebebi olabileceğini öğrendim, 2 farklı ustanın sorunu lifterler olarak göstermesi sonucunda ve aynı ustanın 2 kere denemesi sonucunda sorunum çözülmüştü.
Ancak ses tekrardan başladı ve ben de kendimce söyle bir çözüm buldum; yağ eksik gözükmese de ses geldiği zaman yağ ekliyorum ve 1-2 km sonra ses kesiliyor.
Aynı zamanda yolda kalmamak adına mecburen girdiğim bir istasyondan aldığım yakıt arıza lambasının yanmasına sebep oldu(1,5 ay önce ), dün yakıt aldıktan sonra ışığım tekrar yandı.
Kısaca konuyu özetledim ve kafama takılan bir kaç konu var. Değerli yardımlarınızı rica ediyorm.
Aracın lifterleri değiştiğinde 5-30 yağ kullanılmıştı, daha sonra yağ eksilmelerinde ve yukarıda bahsettiğim gibi motor sesi geldiğinde ekledigim yağ 10-40. ( usta tavsiyesi) 5-30 yağ kullansam lifterlerin rahatlama ihtimali var mıdır?
Arıza lambası ve kötü yakıt sorununu çözmek adına deponun ve yakıt filtresi(?) değişmesi gerekir mi yoksa yakıtı sonuna kadar kullanıp düzgün bir yakıt takviyesi daha mı mantıklıdır.
Motorun kurum yapması ihtimaline kaşı, benim hiç bir yere gitmeden kendim alığ uygulayacağım bir kimyasal mevcut mudur?
Yağ kaçakları için bor türevi ürünler tavsiye ediliyor ancak aracın zaten motoru kücük ve kanalları tıkama konusunda şüphe ediyorum.
Bu sesin sebebi nedir ? Aracım 140.000 km de ancak en son motoru acan 2 usta da zincirin iyi durumda olduğunu söyledi.Forumdan okudugum kadarı ile Gergi bilyası, devir daim veya şarj dinamosu sorun olabiliyorumuş. Farlarım açıkken gaza basınca farlarım parlıyor dolayısı ile şarjda ya da akü de bakım istemekte. Paranoyak oldum birazcık.
Yardımlarınız için peşin teşekkürlerim ile...
Saygılar