Astra J 1.4T ESP Hatası Motor Arıza Lambası ve Çekişten Düşme

Merhabalar,

Benimde aracim benzer sekilde hatalar vererek yetkili servise vermek durumunda kaldim. Kompresor testi yaparak aracin sekman kirdigini ilettiler. Yetkili servis olmasi sebebiyle 168000tl gbi bir fiyat cikardilar. Acikcasi ne yapacagimi bilemiyorum. Cokta kotu bir durumda kaldim. Motorun komple sokulmesi sebebiyle herhangi bir ustaya goturemiyorum. Izmir icerisinde guvenilir bir usta bulmak cok cok zor gozukuyor. Bu fiyati veren izmir egem servis. Ne yapabilecegim ile alakali onerisi olan olursa cok mutlu olurum
Smdiden tesekkurler
Piston sekmanı kırma sorunu nedeniyle motor yaptıran arkadaşlar 50-55 bin liraya halletmişler. Kendi aracıma yılbaşında motor yaptırdım 72 bin lira tuttu Kütahya'da fakat ekstra turbo revizyonu gibi kalemler de vardı. İzmir'de Alkaya Opel var bir görüşün ister. Canip Alkaya +90 535 889 07 74
 
Öncelikle yardımlarınız için teşekkür ediyorum. Belki gelecekte bazı kullanıcılara da yardımcı olabilmesi için kısaca durumu anlatmaya çalışacağım. Öncelikle aracı 2018 yılında satın aldım. 2011 model astra j kasa spor pakketir aracım. Yanlış hatırlamıyorsam aracı 78.000km de satın aldım.
Genellikle aracı, hafta sonları sağa sola gitmek için kullanırım. Genelde otoban üzerinden seyahatlerimi gerçekleştiririm. Aracı aldığım zamandan beri her zaman yıllık bakımlarını düzenli bir şekilde yaptırdım. Forumlarda tavsiye edildiği üzere Liqui Molly dexos1 gen 2 yağını tercih ettim. Yağı her zaman güvenilir yerden Egemottan satın aldım. Aracı kullanırken, hiçbir zaman sıkıştırmadan kullanmamaya özen gösterdim. Fakat geldiğimiz nokta piston sekman kırması oldu. Bundan yaklaşık 2 sene öncede araçta turbo manifoldunda çatlak meydana gelmişti ve yanlış hatırlamıyorsam p399 hatası vermekteydi. Yine gittik yetkili serviste değişimini gerçekleştirdik. Kısaca diyeceğim o ki, ne kadar dikkat ederseniz edin, aracın motor aksamında ciddi sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Aracım bugün 126.000km de. Her 25.000km de bir ciddi sıkıntılar çıkartıyor.

Neyse gelelim bizim problemimize, cumartesi günü egem otomotivden aradılar. Kompresör testi gerçekleştirdik. Motorun üçüncü ünitesinin hiç işlemediğini ve tüm motorun sökümlesi gerektiğini ilettiler. Aracın 126000km de olması sebebiyle de trigger zinciri vb gibi parçalarının tamamınında değişeceğini ilettiler. Motorun sökülmesiyle beraber, farklı olumsuzlukların tespitinin de olabileceğini ekleyerek ilk etap için 168.000m tl gibi bir fiyat çıkardılar. Haberi aldığım andan beri çok ciddi anlamda üzüldüm. Bana göre çok yüksek bir ücret olduğuna inandığım bir fiyat bu. Bugün satışa çıkarsak aracı 700k veren çıkar mı çıkmaz mı şu ortamda emin olamıyorum

Diyeceksiniz ki güzel kardeşim sende yetkili servise gidip soyulmayı göze almışsın. Sağolsun buradaki kullnııclar 2-3 farklı yer önerdi alternatif olabilecek. Genellikle Alkaya ve Ergöçenler bu işin onarımını yapabilirler gibi gözüküyor.

Sanayide bir servisin max 70k verip, yetkili servisin 160k fiyat vermesi ülkede geldiğimiz noktayı özetler nitelikte. Ya sanayi tarafında gerekli parçalar değiştirilmiyor, ya da yetkili servis gerekli gereksiz bütün parçaları değiştirip saçma sapan fiyatlar ortaya çıkartıyor. Benim bu işten anladığım bu.

Çok zorlanarak ödeyecek olsamda, yine mecburi olarak tercihim yetkili servisten yana kullanacak gibiyim. Bu arada yetkili servis aracı onarmak için hiç gönüllü değildi. Aracın 10 yaş üstü olması sebebiyle, onarım ve bakım işlemlerini üstlenmek istemediklerini söylediler ilk etapta. Sonrasında zar zor ikna etmeyi başardım. Aracı 1-2 hafta bekleyebileceğimi ileterek servise kabulünü gerçekleştirebildik. Yani aracınız 10 yaş ve üstüyse, opel yetkili servisleri artık araca bakmak istemiyorlar. Çok şaşırdım bu duruma. Opel, eski opel olmaktan tamamen çıkmış gibi duruyor.

Kısaca bundan sonraki süreçte inşallah 168k ile onarımını gerçekleştirip, hızlı bir şekilde aracı satmak niyetindeydim. Bundan sonraki süreçte Opel markasından hayatımın sonuna kadar uzağında kalacağım. Bir Alman otomobili yerine, tercihim bundan sonra Japon otomobili olması yönünde olacağını tahmin ediyorum. Yazı biraz uzun oldu. Umarım birilerinin işini kolaylaştıracak bilgiler paylaşmışımdır.
 
Öncelikle yardımlarınız için teşekkür ediyorum. Belki gelecekte bazı kullanıcılara da yardımcı olabilmesi için kısaca durumu anlatmaya çalışacağım. Öncelikle aracı 2018 yılında satın aldım. 2011 model astra j kasa spor pakketir aracım. Yanlış hatırlamıyorsam aracı 78.000km de satın aldım.
Genellikle aracı, hafta sonları sağa sola gitmek için kullanırım. Genelde otoban üzerinden seyahatlerimi gerçekleştiririm. Aracı aldığım zamandan beri her zaman yıllık bakımlarını düzenli bir şekilde yaptırdım. Forumlarda tavsiye edildiği üzere Liqui Molly dexos1 gen 2 yağını tercih ettim. Yağı her zaman güvenilir yerden Egemottan satın aldım. Aracı kullanırken, hiçbir zaman sıkıştırmadan kullanmamaya özen gösterdim. Fakat geldiğimiz nokta piston sekman kırması oldu. Bundan yaklaşık 2 sene öncede araçta turbo manifoldunda çatlak meydana gelmişti ve yanlış hatırlamıyorsam p399 hatası vermekteydi. Yine gittik yetkili serviste değişimini gerçekleştirdik. Kısaca diyeceğim o ki, ne kadar dikkat ederseniz edin, aracın motor aksamında ciddi sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Aracım bugün 126.000km de. Her 25.000km de bir ciddi sıkıntılar çıkartıyor.

Neyse gelelim bizim problemimize, cumartesi günü egem otomotivden aradılar. Kompresör testi gerçekleştirdik. Motorun üçüncü ünitesinin hiç işlemediğini ve tüm motorun sökümlesi gerektiğini ilettiler. Aracın 126000km de olması sebebiyle de trigger zinciri vb gibi parçalarının tamamınında değişeceğini ilettiler. Motorun sökülmesiyle beraber, farklı olumsuzlukların tespitinin de olabileceğini ekleyerek ilk etap için 168.000m tl gibi bir fiyat çıkardılar. Haberi aldığım andan beri çok ciddi anlamda üzüldüm. Bana göre çok yüksek bir ücret olduğuna inandığım bir fiyat bu. Bugün satışa çıkarsak aracı 700k veren çıkar mı çıkmaz mı şu ortamda emin olamıyorum

Diyeceksiniz ki güzel kardeşim sende yetkili servise gidip soyulmayı göze almışsın. Sağolsun buradaki kullnııclar 2-3 farklı yer önerdi alternatif olabilecek. Genellikle Alkaya ve Ergöçenler bu işin onarımını yapabilirler gibi gözüküyor.

Sanayide bir servisin max 70k verip, yetkili servisin 160k fiyat vermesi ülkede geldiğimiz noktayı özetler nitelikte. Ya sanayi tarafında gerekli parçalar değiştirilmiyor, ya da yetkili servis gerekli gereksiz bütün parçaları değiştirip saçma sapan fiyatlar ortaya çıkartıyor. Benim bu işten anladığım bu.

Çok zorlanarak ödeyecek olsamda, yine mecburi olarak tercihim yetkili servisten yana kullanacak gibiyim. Bu arada yetkili servis aracı onarmak için hiç gönüllü değildi. Aracın 10 yaş üstü olması sebebiyle, onarım ve bakım işlemlerini üstlenmek istemediklerini söylediler ilk etapta. Sonrasında zar zor ikna etmeyi başardım. Aracı 1-2 hafta bekleyebileceğimi ileterek servise kabulünü gerçekleştirebildik. Yani aracınız 10 yaş ve üstüyse, opel yetkili servisleri artık araca bakmak istemiyorlar. Çok şaşırdım bu duruma. Opel, eski opel olmaktan tamamen çıkmış gibi duruyor.

Kısaca bundan sonraki süreçte inşallah 168k ile onarımını gerçekleştirip, hızlı bir şekilde aracı satmak niyetindeydim. Bundan sonraki süreçte Opel markasından hayatımın sonuna kadar uzağında kalacağım. Bir Alman otomobili yerine, tercihim bundan sonra Japon otomobili olması yönünde olacağını tahmin ediyorum. Yazı biraz uzun oldu. Umarım birilerinin işini kolaylaştıracak bilgiler paylaşmışımdır.
Geçmiş olsun.. Servise götürmekle hata yaparsınız arada üç katı fiyat farkı var.

Ayrıca yine Orjinal parça takacak servis yine kıracak. Siz yan sanayi Güçlendirilmiş Piston taktırın fiyatları aynı. 6-7 bin lira civarıdır.

Yan sanayi 95 C derecelik Termostat takın 1400₺. Plastik yerine Metal su dağıtıcısı taktırın 950₺.

Yağ kanallarını temizlettirin başında durun servisin hiç uğraşacağını sanmam.

Sıvı contalarını incecik kıl gibi çekmesi lazım yoksa kopup yağ pompasını tıkayabilir.

Piston kıran araçların gördüğüm kadarıyla %90'ı Benzinli kullanılanlardı. LPG hem Oktan sayısı yüksek hem de yağ çözücü olmaması gibi sebeplerden dolayı vuruntu yapmaz.

Bu nedenle LSPİ sorununun ilacı LPG'dir. Kesinlikle taktırın 1.4 t tam bir gaz motorudur subap sorunu çıkartmaz. İsterseniz subapları da çelik taktırın motor açılmışken taşlamacı ve subap 5000₺ civarı tutar.

Servise giderseniz SPS yapılacak aracınıza Yazılım güncellemesi. Unutmayın aracın torkunu kısacaklar kağnı gibi olacak.

Sonra benim gibi aracı satamayacaksınız gelen müşteri bu araç çekmiyor ne biçim turbo bu diyecek sorun arayacak.

Ben attan düştüm siz düşmeyin halen daha aracın yazılımını orjinale çeviremedim. 11-12 litre yakıyor şehir içinde ve Çekişi atmosferik gibi.

Benzinli araçta sorun istemiyorsanız Renault Dacia Hyundai Kia Toyota Honda gibi markalar daha sağlıklı.

Karar sizin..
 
Geçmiş olsun.. Servise götürmekle hata yaparsınız arada üç katı fiyat farkı var.

Ayrıca yine Orjinal parça takacak servis yine kıracak. Siz yan sanayi Güçlendirilmiş Piston taktırın fiyatları aynı. 6-7 bin lira civarıdır.

Yan sanayi 95 C derecelik Termostat takın 1400₺. Plastik yerine Metal su dağıtıcısı taktırın 950₺.

Yağ kanallarını temizlettirin başında durun servisin hiç uğraşacağını sanmam.

Sıvı contalarını incecik kıl gibi çekmesi lazım yoksa kopup yağ pompasını tıkayabilir.

Piston kıran araçların gördüğüm kadarıyla %90'ı Benzinli kullanılanlardı. LPG hem Oktan sayısı yüksek hem de yağ çözücü olmaması gibi sebeplerden dolayı vuruntu yapmaz.

Bu nedenle LSPİ sorununun ilacı LPG'dir. Kesinlikle taktırın 1.4 t tam bir gaz motorudur subap sorunu çıkartmaz. İsterseniz subapları da çelik taktırın motor açılmışken taşlamacı ve subap 5000₺ civarı tutar.

Servise giderseniz SPS yapılacak aracınıza Yazılım güncellemesi. Unutmayın aracın torkunu kısacaklar kağnı gibi olacak.

Sonra benim gibi aracı satamayacaksınız gelen müşteri bu araç çekmiyor ne biçim turbo bu diyecek sorun arayacak.

Ben attan düştüm siz düşmeyin halen daha aracın yazılımını orjinale çeviremedim. 11-12 litre yakıyor şehir içinde ve Çekişi atmosferik gibi.

Benzinli araçta sorun istemiyorsanız Renault Dacia Hyundai Kia Toyota Honda gibi markalar daha sağlıklı.

Karar sizin..
Hocam durumu şöyle özetleyeyim. Bugüne kadar araçta büyük bir problem olmadığı takdirde hiçbir zaman yetkili servise götürmedim. Her zaman parçalarımı kendim alıp, sanaiyde bakımlarını yaptırdım. Genellikle sanayideki ustalar, işleri çıraklara kitleyip, sağa sola sataşarak zamanın büyük bir kısmını geçiriyorlar.

Sekman kırdığında, bildiğiniz üzere tüm motor açılıyor. Herhalde minimum 2-3 gün yine sanayide aracın beklemesi gerekiyor. Burada çok güvendiğiniz bir usta olacak ki aracınızı gözü kapalı bırakabilesiniz. Ne eteresan hikayeler duyuluyor. Çalışan parçaları alıp değiştirirler ruhumuz duymaz. Bu sebeple bu şekilde ağır onarım gerektiren işlerde yetkili serviste yapılması bana göre daha doğru geliyor. Eğer gerçekten tanıdık bildik bir ustanız yok ise. Bunun yanında serviste aracın yapılması durumunda yine iyi kötü bir giriş çıkış kaydı oluyor. Yine yarın öbür gün bir problem olması durumunda iyi kötü bir muhatap bulacağımı umut ediyorum. Sanayiye versek bu işi yaptırsak bir problem çıktığında yav senin arabanı yapmış mıydık biz deyip biraz sırtını sıvazlayıp gönderirler.

Dediğiniz gibi böyle bir işlem için arada 2-3 kat fiyat farkı bulunuyor. Bildik güvenebileceğim bir usta olsaydı dediğiniz gibi yapardım büyük olasılıkla. Birde buna ek olarak aracın iyi kötü başında beklemek gerekiyor sanayiye bıraktığınızda. Benim ne yazık ki işten izin alıp sanayiye gidip beklemem çok mümkün olmuyor.

Bugüne kadar, araca hiç LPG sistem bağlanmadı. Bundan sonrada çok bağlama taraftarı değilim. Yapılması gereken işlemleri, olması gerektiği şekilde yaptırıp aracı hızlı bir şekilde elden çıkartmaya çalışacağım. Hayatta zaman zaman para kaybettiğiniz gibi kazanıyorsunuzda. Bizimde başımıza böyle bir iş geldi çokta yapacak bir şey yok. Güzel niyet ile yapmaya çalıştığım bu işin sonu, inşallah güzel bir şekilde sonuçlanır.

Tekrar yardımlarınız için teşekkür ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Geri
Üst