Öncelikle yardımlarınız için teşekkür ediyorum. Belki gelecekte bazı kullanıcılara da yardımcı olabilmesi için kısaca durumu anlatmaya çalışacağım. Öncelikle aracı 2018 yılında satın aldım. 2011 model astra j kasa spor pakketir aracım. Yanlış hatırlamıyorsam aracı 78.000km de satın aldım.
Genellikle aracı, hafta sonları sağa sola gitmek için kullanırım. Genelde otoban üzerinden seyahatlerimi gerçekleştiririm. Aracı aldığım zamandan beri her zaman yıllık bakımlarını düzenli bir şekilde yaptırdım. Forumlarda tavsiye edildiği üzere Liqui Molly dexos1 gen 2 yağını tercih ettim. Yağı her zaman güvenilir yerden Egemottan satın aldım. Aracı kullanırken, hiçbir zaman sıkıştırmadan kullanmamaya özen gösterdim. Fakat geldiğimiz nokta piston sekman kırması oldu. Bundan yaklaşık 2 sene öncede araçta turbo manifoldunda çatlak meydana gelmişti ve yanlış hatırlamıyorsam p399 hatası vermekteydi. Yine gittik yetkili serviste değişimini gerçekleştirdik. Kısaca diyeceğim o ki, ne kadar dikkat ederseniz edin, aracın motor aksamında ciddi sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Aracım bugün 126.000km de. Her 25.000km de bir ciddi sıkıntılar çıkartıyor.
Neyse gelelim bizim problemimize, cumartesi günü egem otomotivden aradılar. Kompresör testi gerçekleştirdik. Motorun üçüncü ünitesinin hiç işlemediğini ve tüm motorun sökümlesi gerektiğini ilettiler. Aracın 126000km de olması sebebiyle de trigger zinciri vb gibi parçalarının tamamınında değişeceğini ilettiler. Motorun sökülmesiyle beraber, farklı olumsuzlukların tespitinin de olabileceğini ekleyerek ilk etap için 168.000m tl gibi bir fiyat çıkardılar. Haberi aldığım andan beri çok ciddi anlamda üzüldüm. Bana göre çok yüksek bir ücret olduğuna inandığım bir fiyat bu. Bugün satışa çıkarsak aracı 700k veren çıkar mı çıkmaz mı şu ortamda emin olamıyorum
Diyeceksiniz ki güzel kardeşim sende yetkili servise gidip soyulmayı göze almışsın. Sağolsun buradaki kullnııclar 2-3 farklı yer önerdi alternatif olabilecek. Genellikle Alkaya ve Ergöçenler bu işin onarımını yapabilirler gibi gözüküyor.
Sanayide bir servisin max 70k verip, yetkili servisin 160k fiyat vermesi ülkede geldiğimiz noktayı özetler nitelikte. Ya sanayi tarafında gerekli parçalar değiştirilmiyor, ya da yetkili servis gerekli gereksiz bütün parçaları değiştirip saçma sapan fiyatlar ortaya çıkartıyor. Benim bu işten anladığım bu.
Çok zorlanarak ödeyecek olsamda, yine mecburi olarak tercihim yetkili servisten yana kullanacak gibiyim. Bu arada yetkili servis aracı onarmak için hiç gönüllü değildi. Aracın 10 yaş üstü olması sebebiyle, onarım ve bakım işlemlerini üstlenmek istemediklerini söylediler ilk etapta. Sonrasında zar zor ikna etmeyi başardım. Aracı 1-2 hafta bekleyebileceğimi ileterek servise kabulünü gerçekleştirebildik. Yani aracınız 10 yaş ve üstüyse, opel yetkili servisleri artık araca bakmak istemiyorlar. Çok şaşırdım bu duruma. Opel, eski opel olmaktan tamamen çıkmış gibi duruyor.
Kısaca bundan sonraki süreçte inşallah 168k ile onarımını gerçekleştirip, hızlı bir şekilde aracı satmak niyetindeydim. Bundan sonraki süreçte Opel markasından hayatımın sonuna kadar uzağında kalacağım. Bir Alman otomobili yerine, tercihim bundan sonra Japon otomobili olması yönünde olacağını tahmin ediyorum. Yazı biraz uzun oldu. Umarım birilerinin işini kolaylaştıracak bilgiler paylaşmışımdır.