2006 astra h z16xzep brc my-11

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan orhaninho
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yanlış tahmin etmiyorsam Mocan'da taktırdınız,ben de var aynı aracın 2004 modellisinden,benimkinde de enjektörler aynı yerde,ben de sormuştum çok ortada olmadı mı diye,en uygun yerin orası olduğunu söylediler,enjektörler MTM.
Bu arada benimki MY 07
2009 Temmuz'da takıldı.50500 km'de idi.Şu anda aracım 115 bini geçti.

Konu sahibi arkadaşın montajı kesinlikle MOCAN montaj değil :(

Bende ondan yazdım ankaranın en iyi bayisi denince akla ilk MOCAN geliyor, benim eklediğim resim başka bir opel forumundan alıntı ve MOCAN montajı... hatta başka bir mocan montajı da aşağıya ekliyorum.

Buyrun diğer MOCAN... Bu yazıyı komple okursanız yazı içerisinde montajın MOCAN montaj olduğu açıkca yazılmış...

http://www.teknolojiherseyim.com/astra-h-ve-brc-sirali-sistem-lpg/
 
Konu sahibi arkadaşın montajı kesinlikle MOCAN montaj değil :(

Bende ondan yazdım ankaranın en iyi bayisi denince akla ilk MOCAN geliyor, benim eklediğim resim başka bir opel forumundan alıntı ve MOCAN montajı... hatta başka bir mocan montajı da aşağıya ekliyorum.

Buyrun diğer MOCAN... Bu yazıyı komple okursanız yazı içerisinde montajın MOCAN montaj olduğu açıkca yazılmış...

http://www.teknolojiherseyim.com/astra-h-ve-brc-sirali-sistem-lpg/

Evet Mocan'da,demek ki benimkinde kolaya kaçmış ustalar,neyse yapacak bişey yok,tek sıkıntımız görüntü olsun.
 
Evet Mocan'da,demek ki benimkinde kolaya kaçmış ustalar,neyse yapacak bişey yok,tek sıkıntımız görüntü olsun.

eğer sizde MOCAN da yaptırdıysanız bunu bu şekilde geçiştirmeleri ayıp olmuş. Eğer borular çok uzun olmadı ise bencede sorun sadece estetiktir.

Birde en çok unutulan nokta Regulatör pozisyonudur. Direk kaput kapağının kilidi seviyesine koyuyorlar. Gerçek posizyonu akünün altıdır. Radyatörün en üst pozisyon seviyesine konan regülatör ileride sorun çıkırıyormuş.
 
Yanlış tahmin etmiyorsam Mocan'da taktırdınız,ben de var aynı aracın 2004 modellisinden,benimkinde de enjektörler aynı yerde,ben de sormuştum çok ortada olmadı mı diye,en uygun yerin orası olduğunu söylediler,enjektörler MTM.
Bu arada benimki MY 07
2009 Temmuz'da takıldı.50500 km'de idi.Şu anda aracım 115 bini geçti.

reklam olmasın diye söylememiştim ama ben mavidenizler brc de taktırdım

şu anda 800 km oldu inşallah bir sıkıntı çıkmaz
aracınızda sübap problemi ya da bobin problemi oldu mu?
 
Son düzenleme:
reklam olmasın diye söylememiştim ama ben mavidenizler brc de taktırdım

şu anda 800 km oldu inşallah bir sıkıntı çıkmaz
aracınızda sübap problemi ya da bobin problemi oldu mu?

90 binde bobin yaktı,ama ben LPG'den olduğunu düşünmüyorum,twinportlarda kurum problemi yaygındır,ona bağlıyorum.Arabanız daha 50binde hemen carbon clean yaptırın bence.
 
ve ilk sorun başladı

Arkadaşlar lpg taktıralı 2500 kilometre oldu ve ilk sorunu yaşadım
araba sabahları geç çalışıyor :(
sonraki çalışmalarda sabahkinden daha iyi ama sorun başladı:(
....
şu an bu soruna bir çözüm aramıyorum birazdaha bekleyeceğim


sıkıntı yaşadıkça buradan paylaşmaya devam edeceğim
 
Arkadaşlar lpg taktıralı 2500 kilometre oldu ve ilk sorunu yaşadım
araba sabahları geç çalışıyor :(
sonraki çalışmalarda sabahkinden daha iyi ama sorun başladı:(
....
şu an bu soruna bir çözüm aramıyorum birazdaha bekleyeceğim


sıkıntı yaşadıkça buradan paylaşmaya devam edeceğim

sabahları araç benzinde çalışmıyormu?? Dolayısıyla sorun lpg ile ilgili olmayabilir!
 
Biraz erken olmus, ama ya bobindir, ya da subap ayarlaridir. Z16XEP icin lpg uyumlu degil diye okudum. Bir kere X veya Z*XE motorlar gibi hidrolik iticileri (kendi kendine boslugu alan) yok, subap yataklari LPGye dayanikli degilmis ve boslugu kendi kendine alamazsa bahsettiginiz problem olabilir. BRCnin kendi listesinde Opel Twinport motorlari icin sorunlu deniyor..Ustasi bundan hic bahsetmedi mi?

Opel fabrikadan LPGli vasitalar satmis, ama onlarda ozel subap yataklari (sertlestirilmis) kullanmis.

http://www.opelim.net/forums/showpost.php?p=1646208&postcount=138

http://www.amrautos.co.uk/database_problem_cars.pdf

Arkadaşlar lpg taktıralı 2500 kilometre oldu ve ilk sorunu yaşadım
araba sabahları geç çalışıyor :(
sonraki çalışmalarda sabahkinden daha iyi ama sorun başladı:(
....
şu an bu soruna bir çözüm aramıyorum birazdaha bekleyeceğim


sıkıntı yaşadıkça buradan paylaşmaya devam edeceğim
 
Arkadaşlar lpg taktıralı 2500 kilometre oldu ve ilk sorunu yaşadım
araba sabahları geç çalışıyor :(
sonraki çalışmalarda sabahkinden daha iyi ama sorun başladı:(
....
şu an bu soruna bir çözüm aramıyorum birazdaha bekleyeceğim


sıkıntı yaşadıkça buradan paylaşmaya devam edeceğim

Aracın sabah geç çalışması enjektör kacirmasindan oluyor, LPG enjektoru sabaha kadar kaçırıp manifoldu sabaha kadar gaz ile doldurup ilk marsta bogulmasina sebep oluyor , denemek icin aracın tanktan gelen LPG vanasini kapatın eğer sabahında araç tek marşta calirsa enjektör kaciriyordur ki cogunda sorun ya LPG enjektöru ya regulator oluyor...

Bor ustte yazılan mesaj ise zaten tam muammalik defalarca açıkladık ama bu arkadaş hala inatla bunu yazıyor ... Geç çalışmanın subap yada bobin ile alakasi nasil oluyor, subap ayarı demiste z16xep motor da subap ayarı yoktur (yazdığınızın tam aksine otomatiktir...) sonuçta arizanizi subap yada bobinde aramayın alakasi yok...

Geçmiş olsun siz dediklerimi yapın sorun çözülecek...

Google da arasanız bu konuda çok değerli paylaşımlar var ben size kısa bir özet çıkartayım bu Z16XEP lerde yaşanan sorunların LPG ile alakası yok, kendisi çok kanamalı bir motor zaten bunun kanıtı opelin bu motoru sadece 3 yıl üretmiş olmasıdır. Bu araçlarda yaşanacak genel sorunlar...

1. Twinport flenci EGR kanalları tıkanması sonrası oluşan tekleme
2. EGR arızası ile aracın fakir karışımda kalması ve subap hasarı (VSR) ama bunun LPG ile alakası yok ben 90 binde sürekli benzinde kullanılmış olup subap hasarından solayı kapak açan Z16XEP biliyorum.
3. Üst kapak kurumlanması sonrası oluşan P0300 serisi arızalar ve bobin yakma (yine LPG ile alakası yok)
4. p0171 arızası ve türevleri
5. Twinport diyaframı yırtılması sonrası kelebek açık kalması ile aşırı yakıt tüketimi
6. Twinport sensörü arızası P1113 arızası sonrası kelebek devre dışı kalıp aşırı tüketim, çekişten düşme.
7. Boğaz kelebeği kirlenmesi (PCV den dolayı)

bunlar haricinde arıza almazsınız...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst