Arkadaşlar lpg taktıralı 2500 kilometre oldu ve ilk sorunu yaşadım
araba sabahları geç çalışıyor
sonraki çalışmalarda sabahkinden daha iyi ama sorun başladı
....
şu an bu soruna bir çözüm aramıyorum birazdaha bekleyeceğim
sıkıntı yaşadıkça buradan paylaşmaya devam edeceğim
Aracın sabah geç çalışması enjektör kacirmasindan oluyor, LPG enjektoru sabaha kadar kaçırıp manifoldu sabaha kadar gaz ile doldurup ilk marsta bogulmasina sebep oluyor , denemek icin aracın tanktan gelen LPG vanasini kapatın eğer sabahında araç tek marşta calirsa enjektör kaciriyordur ki cogunda sorun ya LPG enjektöru ya regulator oluyor...
Bor ustte yazılan mesaj ise zaten tam muammalik defalarca açıkladık ama bu arkadaş hala inatla bunu yazıyor ... Geç çalışmanın subap yada bobin ile alakasi nasil oluyor, subap ayarı demiste z16xep motor da subap ayarı yoktur
(yazdığınızın tam aksine otomatiktir...) sonuçta arizanizi subap yada bobinde aramayın alakasi yok...
Geçmiş olsun siz dediklerimi yapın sorun çözülecek...
Google da arasanız bu konuda çok değerli paylaşımlar var ben size kısa bir özet çıkartayım bu Z16XEP lerde yaşanan sorunların LPG ile alakası yok, kendisi çok kanamalı bir motor zaten bunun kanıtı opelin bu motoru sadece 3 yıl üretmiş olmasıdır. Bu araçlarda yaşanacak genel sorunlar...
1. Twinport flenci EGR kanalları tıkanması sonrası oluşan tekleme
2. EGR arızası ile aracın fakir karışımda kalması ve subap hasarı (VSR) ama bunun LPG ile alakası yok ben 90 binde sürekli benzinde kullanılmış olup subap hasarından solayı kapak açan Z16XEP biliyorum.
3. Üst kapak kurumlanması sonrası oluşan P0300 serisi arızalar ve bobin yakma (yine LPG ile alakası yok)
4. p0171 arızası ve türevleri
5. Twinport diyaframı yırtılması sonrası kelebek açık kalması ile aşırı yakıt tüketimi
6. Twinport sensörü arızası P1113 arızası sonrası kelebek devre dışı kalıp aşırı tüketim, çekişten düşme.
7. Boğaz kelebeği kirlenmesi (PCV den dolayı)
bunlar haricinde arıza almazsınız...