Merhaba uzunca bir zamandır foruma giremiyorum; biraz işlerin yoğunluğu biraz 1,5 yaşındaki ufaklığa zaman ayırmak istemem, biraz hanımın forumlara savaş açması vs. vs. Bu arada neler oldu? aileye yeni bir üye katıldı detaylar aşağıda..
Bir süredir Eşim için otomatik vitesli bir araç arıyorduk; birkaç alternatifi gezip araştırdıktan sonra en mantıklı seçimin Honda Jazz olduğuna karar verdik.
Öncelikle Jazz'da karar kılmamızdaki en önemli nedenler;
1-Otomatik vites konusundaki başarısı
2-Yakıt ekonomisi;
3-İç hacim + bagaj.
Bu etmenlerle birlikte Jazz için kararımız netleşince bu kez Jazz ama hangi jazz şeklinde araştırmaya başladım. şu anda piyasada 2 kasa jazz geziyor; bunalrın ilki ve bizim satın aldığımız 2002-2008 kasa jazz lar ve 2009- ... devam eden mevcut kasa.
İlk kasa 2002 yılında piyasaya çıkmış 2 donanım seviyesi var; LS (alt donanım) ES (üst donanım) 2005 yılında hem bu donanım seviyeli araçlar hemde makyajla birlikte Sport (alt donanım) Elite (üst donanım) donanımlarda var. Yani 2005 model jazzlar tam bir karmaşa halinde.
Bu araçları da inceledikten sonra kesinlikle 2005 sonrası makyajlı kasadan almaya karar verdim; böylece modelden sonra yıl konusunda da kafamda bir netlik oluştu. şimdi sıra 2006-2008 model Elite donanımlı CVT şanzımanlı bir Jazz bulmaktaydı.
Birkaç araç baktıktan sonra Doktor bir arkadaşımız aracılığı ile aldığımız aracı bulduk. 2008 model Elite donanım + şehir paketi CVT vitesli ve 65.000 km. deki araca baktık ve beğendik; fiyat konusunda da biraz pazarlık sonrası anlaşınca alım-satımı gerçekleştirdik.
Donanım olarak neler var,
Dijital Klima;
CVT+7 ileri otm + F1 şeklinde 3 vites modu var,
Elektrikli ısıtmalı sinyalli ve katlanabilir yan aynalar,
Sunroof
Optitron gösterge paneli,
Ön ve yan airbag
Alüminyum alaşımlı jantlar
Ön sis farları
4 cam otomatiği+elektrikli çocuk kapı kilidi
EPS elektronik kontrollü direksiyon
ISOFIX
Direksiyondan kumandalı Radyo/CD
Aux girişi
Ön arka bardak tutucular
Kısaca Elite donanım bunlara sahip; birde bizim araçta Hondanın şehir paketi adıyla sattığı; tampon ve yan bantlar + Kol dayama var.
Neler bu sınıf için fazla?
ilki aracın bagajı 380 litre(Standart koltuklar yatırılmadan) neredeyse C sınıfı Hatchback araçlardan daha büyük bir bagajı var. Bunun yanında arka koltukların altı boş ve gerçekten bir valiz sığabilecek kadar derinlik var ayrıca arka koltukların bir kaç katlanma pozisyonu var, bu konuda Honda iyi iş çıkartmış.
ikincisi ise iç hacim; aracın önünde de arkasında da iç hacim konusunda kesinlikle sıkıntı yok; bu konuda da hangi sınıfa yerleştirilir bilemiyorum ama diz mesafesi olarak Focus 3'ten başarılı. Birde yine sadece bu araçta gördüğüm birşeyden söz etmeliyim. Arkada oturan kişi isterse Ön koltuğun yan kısmındaki mandal yardımı ile ön koltuğu ileri geri kaydırabiliyor. Mesela ön koltuğu bir şekilde tamamen arkaya iktirmek gerekti, bu durum ortadan kalkınca arkdaki yolcu koltuğun yanındaki mandal ile koltuğu ileri iktirip önünü açabiliyor; güzel düşünülmüüş bir ayrıntı.
Yine sunroof ve arka koltuklar arasında tümsek olmayışı aracın içini ferahlatan ayrıntılar.
Koltuk kumaşları ve ebatları iyi ayarlanmış özellikle ön koltuklar bir üst sınıf hissi veriyor.
Neler eksik?
Honda da anlayamadığım ve anlam veremediğim bazı kalite problemleri var, örneğin direksiyon üzerinde bir H amblemi var ki görmeniz gerek; çocukların plastik oyuncaklarını böyle parlak metalik görünsün diye birşeyle kaplarla onun gibi birşey yapmışlar öyle kalitesiz ki üzerindeki o parlak kaplama parça parça soyulmuş, daha da garibi o 1-2 tl lik amblemi değiştirmek isterseniz direksiyonun orta kısmını airbag ile değiştirmeniz gerek, Honda bunun için 1000Tl ye yakın para istiyor. Ve bu sorun tüm hondalarda var; Jazz civic city vs.. altta aracın iç resimlerinde bunu görebilirsiniz.
Yine Honda'ya inanamadığım paspaslar ve taban döşemesi konusu var. Bu zemin döşemesi ve paspaslar öyle ince ki A4 kağıdı kalınlığında.Sürücü tarafı paspası hemen ayaklarınızın altına toplanıveriyor, Öok rahatsız.
Yol sesi; tahmin edebileceğiniz gibi bol yol sesi var; zaten japonların bu yalıtım malzemesi cimriliği ile aracın yol sesi almaması imkansız Bu konuda söyleyebileceğim bir şey yok maalesef.
Boya; aracın sağında solunda ufak tefek boya atması taş gelmesi gibi boya kusurları görünüyor; aynı toyotada olduğu gibi bunda da boya çok ince olsa gerek, japonları anlamaya çalışmayı burda bırakyorum
Bir de yine söylemeden geçemeyeceğim; 4 cam otomatik ama sadece sürücü camı tek dokunuşla açılıp kapanıyor ve tabii sadece bu düğmede aydınlatma var, uzak doğu markalarının hastalığı. Oysaki camlarda sıkışma önleyici var.
Motor,
Aracın motoru 1339 cc milimetrik farkla vergi diliminde üst sınıfta
83hp/5700dd ve 119nm/2800dd 8Valf ve 8 Bujili otm. vitesli versiyonun boş ağırlığı 1040kg.
Tahmin edersiniz ki bu ağırlıkta bir aracı bu motor hiç zorlanmadan taşıyor; hatta kalkışta baya seri bir araç. Motor klasik bir Honda motoru gibi çok ama çok sessiz; nerdese kabinde durmasına rağmen motorun sesi kesinlikle duyulmuyor.
Fabrika verilerine göre yakıt tüketimi CVT vites için; ş.içi : 7,2L ş.dışı: 5.1L karma: 5.9L
0-100 12sn.
Ben aracı devraldığımda yakıt tüketimi ortalama 7.1 litredeydi; neredeyse hiç şehir dışına çıkmamış bir araç için normal.
CVT şanzıman;
Geldik bu aracın en özel noktasına, şanzıman. Aracı çalıştırdığınızda ve otomatik vitesi D konumuna aldığınızda araç CVT mantığında hareketleniyor. CVT (continuously variable transmission) yani sürekli değişken vites. Araç harekete geçince araç min. devirde max. hızı sağlama mantığı ile hareket ediyor ve şanzıman konumunu buna göre saptıyor. Örneğin kalkışta araç 2.000 devir cviarına geliyor ve burda sabit kalıyor ancak hız 0 dan başlıyor artmaya 50-60-70-90-100-120 şeklinde hızlanıyor ta ki siz uygun hıza ulatığınızı düşünüp ayağınızı hafif gazdan çekerek sabit hızda seyredene kadar. 120 sonrası devir minik minik artmaya başlıyor. Rampa çıkarsanız ve ayak konumunuz sabit kalırsa devri arttırıyor. CVT şanzımanda klasik otomatik gibi vites dişlileri adetli ve ondan ona geçen bir sisteme sahip değil bu nedenle araçta vites değiştirme sallanma hoplama zıplama gibi birşey yok. Elektrikl otomabil gibi hızlanıyor. Zevksiz ama yakıt ekonomisi inanılmaz, normal bir yolda ve normal bir sürüş stili ile araç 2000 devir üzerini neredeyse görmüyor.
şanzımanın ikinci sürüş modu 7 ileri otomatik; CVT konumunda ilk çalışmayı yapan aracı direksiyondaki 7 Speed düğmesi ile 7 ileri konuma alabiliyorsunuz, gösterge panelinde o anda hangi viteste olduğunuzu göstermeye başlıyor ve bu kez normal otomatikler gibi 1. vitesten başlayarak 7 ye kadar vites değiştiriyor; ama alt yapısı yine CVT gibi olduğu için yine vites değiştirdiğini göstergeye bakarak anlayabiliyorsunuz ancak.
3.mod ise F1 tipi manuel vites; 7 speed konumunda direksiyondaki kulakçıklarla manuel olarak vites değiştirebilirsiniz. Bunu en fazla yokuş çıkıp inerken kullılır diye düşünüyorum. Yine kesinlikle vites değiştiriken sallanma yok.
Kısaca aracın şanzımanı oldukça özel ve motoru ile çok uyumlu; bu ikili ise kesinlikle ekonomi odaklı
Birkaç resim;
Gündüz iç mekan;
Gece iç mekan;
Gösterge paneli;
Bir süredir Eşim için otomatik vitesli bir araç arıyorduk; birkaç alternatifi gezip araştırdıktan sonra en mantıklı seçimin Honda Jazz olduğuna karar verdik.
Öncelikle Jazz'da karar kılmamızdaki en önemli nedenler;
1-Otomatik vites konusundaki başarısı
2-Yakıt ekonomisi;
3-İç hacim + bagaj.
Bu etmenlerle birlikte Jazz için kararımız netleşince bu kez Jazz ama hangi jazz şeklinde araştırmaya başladım. şu anda piyasada 2 kasa jazz geziyor; bunalrın ilki ve bizim satın aldığımız 2002-2008 kasa jazz lar ve 2009- ... devam eden mevcut kasa.
İlk kasa 2002 yılında piyasaya çıkmış 2 donanım seviyesi var; LS (alt donanım) ES (üst donanım) 2005 yılında hem bu donanım seviyeli araçlar hemde makyajla birlikte Sport (alt donanım) Elite (üst donanım) donanımlarda var. Yani 2005 model jazzlar tam bir karmaşa halinde.
Bu araçları da inceledikten sonra kesinlikle 2005 sonrası makyajlı kasadan almaya karar verdim; böylece modelden sonra yıl konusunda da kafamda bir netlik oluştu. şimdi sıra 2006-2008 model Elite donanımlı CVT şanzımanlı bir Jazz bulmaktaydı.
Birkaç araç baktıktan sonra Doktor bir arkadaşımız aracılığı ile aldığımız aracı bulduk. 2008 model Elite donanım + şehir paketi CVT vitesli ve 65.000 km. deki araca baktık ve beğendik; fiyat konusunda da biraz pazarlık sonrası anlaşınca alım-satımı gerçekleştirdik.
Donanım olarak neler var,
Dijital Klima;
CVT+7 ileri otm + F1 şeklinde 3 vites modu var,
Elektrikli ısıtmalı sinyalli ve katlanabilir yan aynalar,
Sunroof
Optitron gösterge paneli,
Ön ve yan airbag
Alüminyum alaşımlı jantlar
Ön sis farları
4 cam otomatiği+elektrikli çocuk kapı kilidi
EPS elektronik kontrollü direksiyon
ISOFIX
Direksiyondan kumandalı Radyo/CD
Aux girişi
Ön arka bardak tutucular
Kısaca Elite donanım bunlara sahip; birde bizim araçta Hondanın şehir paketi adıyla sattığı; tampon ve yan bantlar + Kol dayama var.
Neler bu sınıf için fazla?
ilki aracın bagajı 380 litre(Standart koltuklar yatırılmadan) neredeyse C sınıfı Hatchback araçlardan daha büyük bir bagajı var. Bunun yanında arka koltukların altı boş ve gerçekten bir valiz sığabilecek kadar derinlik var ayrıca arka koltukların bir kaç katlanma pozisyonu var, bu konuda Honda iyi iş çıkartmış.
ikincisi ise iç hacim; aracın önünde de arkasında da iç hacim konusunda kesinlikle sıkıntı yok; bu konuda da hangi sınıfa yerleştirilir bilemiyorum ama diz mesafesi olarak Focus 3'ten başarılı. Birde yine sadece bu araçta gördüğüm birşeyden söz etmeliyim. Arkada oturan kişi isterse Ön koltuğun yan kısmındaki mandal yardımı ile ön koltuğu ileri geri kaydırabiliyor. Mesela ön koltuğu bir şekilde tamamen arkaya iktirmek gerekti, bu durum ortadan kalkınca arkdaki yolcu koltuğun yanındaki mandal ile koltuğu ileri iktirip önünü açabiliyor; güzel düşünülmüüş bir ayrıntı.
Yine sunroof ve arka koltuklar arasında tümsek olmayışı aracın içini ferahlatan ayrıntılar.
Koltuk kumaşları ve ebatları iyi ayarlanmış özellikle ön koltuklar bir üst sınıf hissi veriyor.
Neler eksik?
Honda da anlayamadığım ve anlam veremediğim bazı kalite problemleri var, örneğin direksiyon üzerinde bir H amblemi var ki görmeniz gerek; çocukların plastik oyuncaklarını böyle parlak metalik görünsün diye birşeyle kaplarla onun gibi birşey yapmışlar öyle kalitesiz ki üzerindeki o parlak kaplama parça parça soyulmuş, daha da garibi o 1-2 tl lik amblemi değiştirmek isterseniz direksiyonun orta kısmını airbag ile değiştirmeniz gerek, Honda bunun için 1000Tl ye yakın para istiyor. Ve bu sorun tüm hondalarda var; Jazz civic city vs.. altta aracın iç resimlerinde bunu görebilirsiniz.
Yine Honda'ya inanamadığım paspaslar ve taban döşemesi konusu var. Bu zemin döşemesi ve paspaslar öyle ince ki A4 kağıdı kalınlığında.Sürücü tarafı paspası hemen ayaklarınızın altına toplanıveriyor, Öok rahatsız.
Yol sesi; tahmin edebileceğiniz gibi bol yol sesi var; zaten japonların bu yalıtım malzemesi cimriliği ile aracın yol sesi almaması imkansız Bu konuda söyleyebileceğim bir şey yok maalesef.
Boya; aracın sağında solunda ufak tefek boya atması taş gelmesi gibi boya kusurları görünüyor; aynı toyotada olduğu gibi bunda da boya çok ince olsa gerek, japonları anlamaya çalışmayı burda bırakyorum
Bir de yine söylemeden geçemeyeceğim; 4 cam otomatik ama sadece sürücü camı tek dokunuşla açılıp kapanıyor ve tabii sadece bu düğmede aydınlatma var, uzak doğu markalarının hastalığı. Oysaki camlarda sıkışma önleyici var.
Motor,
Aracın motoru 1339 cc milimetrik farkla vergi diliminde üst sınıfta
83hp/5700dd ve 119nm/2800dd 8Valf ve 8 Bujili otm. vitesli versiyonun boş ağırlığı 1040kg.
Tahmin edersiniz ki bu ağırlıkta bir aracı bu motor hiç zorlanmadan taşıyor; hatta kalkışta baya seri bir araç. Motor klasik bir Honda motoru gibi çok ama çok sessiz; nerdese kabinde durmasına rağmen motorun sesi kesinlikle duyulmuyor.
Fabrika verilerine göre yakıt tüketimi CVT vites için; ş.içi : 7,2L ş.dışı: 5.1L karma: 5.9L
0-100 12sn.
Ben aracı devraldığımda yakıt tüketimi ortalama 7.1 litredeydi; neredeyse hiç şehir dışına çıkmamış bir araç için normal.
CVT şanzıman;
Geldik bu aracın en özel noktasına, şanzıman. Aracı çalıştırdığınızda ve otomatik vitesi D konumuna aldığınızda araç CVT mantığında hareketleniyor. CVT (continuously variable transmission) yani sürekli değişken vites. Araç harekete geçince araç min. devirde max. hızı sağlama mantığı ile hareket ediyor ve şanzıman konumunu buna göre saptıyor. Örneğin kalkışta araç 2.000 devir cviarına geliyor ve burda sabit kalıyor ancak hız 0 dan başlıyor artmaya 50-60-70-90-100-120 şeklinde hızlanıyor ta ki siz uygun hıza ulatığınızı düşünüp ayağınızı hafif gazdan çekerek sabit hızda seyredene kadar. 120 sonrası devir minik minik artmaya başlıyor. Rampa çıkarsanız ve ayak konumunuz sabit kalırsa devri arttırıyor. CVT şanzımanda klasik otomatik gibi vites dişlileri adetli ve ondan ona geçen bir sisteme sahip değil bu nedenle araçta vites değiştirme sallanma hoplama zıplama gibi birşey yok. Elektrikl otomabil gibi hızlanıyor. Zevksiz ama yakıt ekonomisi inanılmaz, normal bir yolda ve normal bir sürüş stili ile araç 2000 devir üzerini neredeyse görmüyor.
şanzımanın ikinci sürüş modu 7 ileri otomatik; CVT konumunda ilk çalışmayı yapan aracı direksiyondaki 7 Speed düğmesi ile 7 ileri konuma alabiliyorsunuz, gösterge panelinde o anda hangi viteste olduğunuzu göstermeye başlıyor ve bu kez normal otomatikler gibi 1. vitesten başlayarak 7 ye kadar vites değiştiriyor; ama alt yapısı yine CVT gibi olduğu için yine vites değiştirdiğini göstergeye bakarak anlayabiliyorsunuz ancak.
3.mod ise F1 tipi manuel vites; 7 speed konumunda direksiyondaki kulakçıklarla manuel olarak vites değiştirebilirsiniz. Bunu en fazla yokuş çıkıp inerken kullılır diye düşünüyorum. Yine kesinlikle vites değiştiriken sallanma yok.
Kısaca aracın şanzımanı oldukça özel ve motoru ile çok uyumlu; bu ikili ise kesinlikle ekonomi odaklı
Birkaç resim;
Gündüz iç mekan;
Gece iç mekan;
Gösterge paneli;