2014 mokka külbütör kapağı arızası

Goktolga

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
25 Şub 2021
Mesajlar
3
Tepkime puanı
1
Puanları
3
ARKADAŞLAR MERHABA ;
2014 opel mokka 1.4t manuel 48000 km olan aracıma yağ bakımı,baskı balata ve volan değişimi yapıldı.Boğaz kelebeği üzerinde temizlendi.
25-30 km sonra arıza ışığı yandı.
Bilgisayara bağlattım
P1101 emiş sistemi hatası
P0171 hatası fakir karışım olduğunu gördük.
Kendi ustam harici 2 özel opel ustasına götürdüm.2 side kürbütör üst kapağı değişimi gerekli olduğunu söylediler.
Diyafram tarafından hava üflüyor.
Daha önce başına gelen var mı ?
 
ARKADAŞLAR MERHABA ;
2014 opel mokka 1.4t manuel 48000 km olan aracıma yağ bakımı,baskı balata ve volan değişimi yapıldı.Boğaz kelebeği üzerinde temizlendi.
25-30 km sonra arıza ışığı yandı.
Bilgisayara bağlattım
P1101 emiş sistemi hatası
P0171 hatası fakir karışım olduğunu gördük.
Kendi ustam harici 2 özel opel ustasına götürdüm.2 side kürbütör üst kapağı değişimi gerekli olduğunu söylediler.
Diyafram tarafından hava üflüyor.
Daha önce başına gelen var mı ?
Doğrudur yağ da yakar değiştir sorun kalmaz ıslık sesi var değilmi
 
Evet ıslık sesi gibi bir ses var ama sanki.Ama araç daha önce hiç arıza ışığı yakmadı.Bakımdan sonra boğaz kelebeği temizlendikten sonra olması beni düşündürüyor.Başka yerde aramalımıyım problemi acaba
 
Evet ıslık sesi gibi bir ses var ama sanki.Ama araç daha önce hiç arıza ışığı yakmadı.Bakımdan sonra boğaz kelebeği temizlendikten sonra olması beni düşündürüyor.Başka yerde aramalımıyım problemi acaba
Islık sesi varsa kapak arızalı o kapağın tamirini yapıyoruz ama uzak olduğundan masraf olur yenisini alın takın hiç kurcalatmayın aracınızı servise vericeksiniz önceden motor bölme resmini çekin alın ters durumda dile getirirsiniz
 
Hocam çok vaktinizi aldım.Hakkınızı helal edin.Emiş sistemi hatasının başka nedenleri nedir peki
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Hocam çok vaktinizi aldım.Hakkınızı helal edin.Emiş sistemi hatasının başka nedenleri nedir peki
emiş arızası diyafram yüzünden yani külbütör kapağı yüzünden oda aracın bir yerden hava alıyor diyor buda motor üzerinde tırtıklı boru var oradan olur manifoldan olur depo havalandırma valfinden olur külbütör kapağından olur yani bu senin aracın maf sensöründen sonra bir yerde kaçak var araç bir yerden istem dışı hava alıyor diyor
 
Islık sesi varsa kapak arızalı o kapağın tamirini yapıyoruz ama uzak olduğundan masraf olur yenisini alın takın hiç kurcalatmayın aracınızı servise vericeksiniz önceden motor bölme resmini çekin alın ters durumda dile getirirsiniz
Merhabalar, aynı sorunu bende zafira b de yaşıyorum. Yaklaşık 8 ay önce her 1000 km. de 500 ml. ye yakın yağ eksiltmeye başladıktan sonra yine 3 ay öncede ıslık çalmaya başladı. Bulunduğum bölgede savaş nedeniyle servis olmadığı için ustayım diyen herkese gösterdim hepsi farklı şeyler söyledi, enson eski opel servisinde çalışmış bir ustaya denk geldim hemen DİAFRAM arızası dedi ! Diafram değişimi riskli diye kapak aldırdılar !
Sizin bilginize hem ek hemde soru olarak yazmak istedim.
1: Islık sesi motor ısınınca başlıyor stop edince 1-2 saniye devam ediyor
2: Motor yağ kapağını açınca veya yağ çubuğunu biraz çekince ses kesiliyor !?
Almış olduğum kapağı henüz değiştirmedim sizce tespitler doğrumu değiştireyimmi ? Bu arada kapağı kendim değiltirmeyi düşünüyorum riski varmı ?
Şimdiden cevabınız için teşekkür ediyorum
 
Merhabalar, aynı sorunu bende zafira b de yaşıyorum. Yaklaşık 8 ay önce her 1000 km. de 500 ml. ye yakın yağ eksiltmeye başladıktan sonra yine 3 ay öncede ıslık çalmaya başladı. Bulunduğum bölgede savaş nedeniyle servis olmadığı için ustayım diyen herkese gösterdim hepsi farklı şeyler söyledi, enson eski opel servisinde çalışmış bir ustaya denk geldim hemen DİAFRAM arızası dedi ! Diafram değişimi riskli diye kapak aldırdılar !
Sizin bilginize hem ek hemde soru olarak yazmak istedim.
1: Islık sesi motor ısınınca başlıyor stop edince 1-2 saniye devam ediyor
2: Motor yağ kapağını açınca veya yağ çubuğunu biraz çekince ses kesiliyor !?
Almış olduğum kapağı henüz değiştirmedim sizce tespitler doğrumu değiştireyimmi ? Bu arada kapağı kendim değiltirmeyi düşünüyorum riski varmı ?
Şimdiden cevabınız için teşekkür ediyorum
Xep motormu araç
 
Merhabalar, aynı sorunu bende zafira b de yaşıyorum. Yaklaşık 8 ay önce her 1000 km. de 500 ml. ye yakın yağ eksiltmeye başladıktan sonra yine 3 ay öncede ıslık çalmaya başladı. Bulunduğum bölgede savaş nedeniyle servis olmadığı için ustayım diyen herkese gösterdim hepsi farklı şeyler söyledi, enson eski opel servisinde çalışmış bir ustaya denk geldim hemen DİAFRAM arızası dedi ! Diafram değişimi riskli diye kapak aldırdılar !
Sizin bilginize hem ek hemde soru olarak yazmak istedim.
1: Islık sesi motor ısınınca başlıyor stop edince 1-2 saniye devam ediyor
2: Motor yağ kapağını açınca veya yağ çubuğunu biraz çekince ses kesiliyor !?
Almış olduğum kapağı henüz değiştirmedim sizce tespitler doğrumu değiştireyimmi ? Bu arada kapağı kendim değiltirmeyi düşünüyorum riski varmı ?
Şimdiden cevabınız için teşekkür ediyorum
Benda değişim yaptım o yüzden bende cevap vereyim...Kesinlikle komple değişmesi gerekiyor...
1-Evet ıslık sesi araç ısınıca başlıoyr ve stop edene kadar hiç kesilmiyor...
2-yağ çubuğunu ve kapağını kaldırınca ses kesiliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: savcıbey
Geri
Üst