40 bin bakımı

Fikir vermesi açısından ben bugün 300.000 km bakımına özel serviste 500 TL ödedim. (Motor yağı, filitreler, şanzuman yağı, buji, 3 tane su hortumu değişimi, bir katkı maddesi, 3 lt antifriz, pozisyon şalteri bakımı, ufak tefek parça, işçilik)
 
Fikir vermesi açısından ben bugün 300.000 km bakımına özel serviste 500 TL ödedim. (Motor yağı, filitreler, şanzuman yağı, buji, 3 tane su hortumu değişimi, bir katkı maddesi, 3 lt antifriz, pozisyon şalteri bakımı, ufak tefek parça, işçilik)

Ama abi bu şalter konusunu sana çok söyledi idim hatırlar isen o verdiği hatayı vermeyecek inşallah. Benim de başıma geldi idi çünkü birden bire oldu sonra temizlik yapıldı düzeldi.
 
Ama abi bu şalter konusunu sana çok söyledi idim hatırlar isen o verdiği hatayı vermeyecek inşallah. Benim de başıma geldi idi çünkü birden bire oldu sonra temizlik yapıldı düzeldi.

Tahminimize göre o parçaya şimdiye kadar ya hiç el sürülmemiş ya da en son bakımı uzun yıllar evvel yapılmış olmalı ki sökerken bir hayli zorlandık, içi de epeyce kirli çıktı. Servis dönüşü bir sıkıntı olmadı, bakalım bir de yarın motor soğukken deneyeceğim. Şimdiye kadar bu parçaya müdahale etmememizin nedeni sanayideki bir iki ustanın yanlış bilgi vermesi idi. Bana bu parçanın bakımının yapılabilmesi için şanzumanın açılması lazım demişlerdi, halbuki dışındaymış :mad:.
 
Tahminimize göre o parçaya şimdiye kadar ya hiç el sürülmemiş ya da en son bakımı uzun yıllar evvel yapılmış olmalı ki sökerken bir hayli zorlandık, içi de epeyce kirli çıktı. Servis dönüşü bir sıkıntı olmadı, bakalım bir de yarın motor soğukken deneyeceğim. Şimdiye kadar bu parçaya müdahale etmememizin nedeni sanayideki bir iki ustanın yanlış bilgi vermesi idi. Bana bu parçanın bakımının yapılabilmesi için şanzumanın açılması lazım demişlerdi, halbuki dışındaymış :mad:.

İşte abi usta diye gittiğimiz adamların aslında bir gram işten anlamaması. Misal adamlar diyor ki şanzuman yağı değişmez. Ulan eskimeyen yağ olur mu? Birde evet o parça dışarı da bir parça genelde içi çok fazla pis oluyor ve temizlendiği zaman resmen kendine geliyor aracı aldığım da aradan bir yıllık zaman geçmeden bu durum oldu sonra bir usta bunu söktü temizledi binzillah şimdiye kadar sorun vermedi. İnşallah iki seneye kadar da sorun çıkarmaz :D sonra kara belmaya güle güle :rakir:
 
Ben yağı 70.000 km civarında değiştirdim, çıkan yağ görünce içimden keşke daha evvel değiştirseydim dedim ;)
 
Ben yağı 70.000 km civarında değiştirdim, çıkan yağ görünce içimden keşke daha evvel değiştirseydim dedim ;)

İnternetten epey araştırdım bu konuyu 40 bin km de değişim uygun demiş bu işi ehli adamlar. Benim de 20 bin oldu değişeli kafam da yok desem yalan olur değiştireyim fikri var.
 
Acele etme, az daha kullan zira 3 Lt yağ 100 TL. olmuş ;)
 
4 yaşını doldurduğundan triger ve vantilatör kayışıda değişiyor.. Fiyatlar yetkili servis için normal çünkü bende 3 hafta kadar önce aynı motorlu aracımın bakımı için araştırma yaparken bu fiyatı almıştım.. Sonrasında 50 binde olup 2014 çıkışlı olduğunu yetkili servise izah edebilince fiyatta neredeyse yarı yarıya düşme yaşandı..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İstanbulda yetkili servis sadece yağ ve filtreler birde alt kontrol ve arıza tespiti (sadece tespiti) toplamda 640 TL istedi. Buji istemediğimi yeni değiştiğimi söyledim yoksa fiyat 800 küsürdü.
Ek bir bilgi:Başka bir sorun için randevu istedim ve fiyat sordum. Oraya girdiğiniz zaman 120 TL+KDV yazılıyor. Arızalı parçanız bulunur ve değişim isterseniz tedavi ücreti alınmıyor sadece parça ve işçilik alınıyor. Parçanız 10 TL de tutsa 120+kdv alınmıyor 10 TL ödüyorsunuz ama lakin ki öyle değil :D 10 TL lik parça serviste en az 50 TL
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geri
Üst