80 km ile duvara çarparsanız...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
38
Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.
113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.
200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.
Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 km/s hız 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.

alıntı...
 
göstergede 80km/h'ı her gördüğümde bunların yüzde 30u aklımı gelir...
hiç mi esneme payı yokmuş bu otomobilin haşamat etti adamları mekanı cennet olsun:)
 
Allah kazadan beladan korusun yavaşça çarpınca bile adamı fena sarsıyor..Gaz pedalına dokunurken bunları düşünmek lazım..
 
Bir an o aracın içindeymişim sandım.
 
physics works! :D momentumun korunumu

20 yaşındayken pek takmazdım kemer.. yaş 25 artık takıyorum.. hiçte rahatsızlık vermiyo

ama insanın içinden şey geçiyo, ben bu kemeri defalarca senelerce takarım, birgün takmıycağım tutar o gün kaza yapar kafayı cama vururum :)

eskiden hava yağışlıysa, ya da bilmediğim bir yollardan falan gidiyosam takardım kemeri, yani kaza riski normalden fazlaysa takardım yinede kafa o kadar çalışırdı en azından :) ama şimdi kırmızı ışıkta dururken bile arkadan birinin çarpma ihtimaline karşı gibi sebeplerle hep takıyorum..
 
Bu arada, işte emniyet kemeri takmak için bir neden...
 
ilk önce emniyet kemeri sonra airbag ve diğerleri
 
Emniyet kemeri takmak şart, sadece önde oturanlar değil arkada oturanların da takması gerekir.
 
güzel paylaşım teşekkürler.

ben şehir içi dahil arabayı çalıştırdıktan sonra ilk iş kemeri takıyorum. spor koltuk var zaten yanlardan sarıyor sımsıkı bir de kemeri tam kalça kemiğime oturtuyorum (göbeğime değil) ve sıkıca geriyorum kemeri. araç içi kaza videoları sağolsun koltuğun da ileri doğru esnediğini bildiğim için direksiyona ideal mesafede uzak duruyorum ve sağdaki yolcunun da koltuğunu çok dik yapmasını ve araç konsoluna yakın olmasını engelliyorum. ayırca şehir içi değil ama en azından şehir dışı yolculukta arka koltukta bile kemer takmaktan çekinmiyorum.

gerisi sadece Allah korusun demeye kalıyor.
 
Geri
Üst