Ynt: 95 & 97 Oktan
Piyasada 97 olanlar katkılı 95 ve bu benzin gerçek 97 bile olsa sınırlar içinde ve kullanılabilir yakıt olarak görünüyor. Yani subap erimesine 97 sebep olmaz. Hele ki o kadar lpg ile dolanan araç varken gerçek 97 bile olsa sıra gelmez.
Ben sahibini bildiğim ve kesinlikle bulunabilecek en iyi benzini sattığı için en eski Shell bayisini tercih ediyorum burada.
Kesinlikle. Turbo araçlarda yüksek oktan çok önemli. Diyelim ki wastegate zırvalayıp dengede tutması gereken turbo basıncını bıraktı. İşte o zaman normalin üstü basınç ve dolayısı ile sıkıştırma oranı yüzünden yüksek oktanın faydasını hayati olarak görürsünüz. Buna da gerek yok. Turbonun ürettiği ani basınç ve piyasada 95 olarak geçip aslında 90-92 arası seyreden yakıt kullanımı bir araya gelirse gerisi malum.
Örnekte de olduğu gibi 97 diye geçenler firmaların kendi formülleri olan katkılar ile zenginleştirmiş oldukları 95 oktan yakıttır.
vigilante8 link' Alıntı:Arkadaşlar sanılanıl aksine 95 Oktan 97 oktana göre daha çabuk yanar, 97 Oktan da yanma eşiği yükseltilmiştir. Dolasıyla özellikle kış aylarında motorların geç ısındığını da düşünürsek en ideal olan 95 oktandır. 97 oktan yüksek komresyonlu motorlar için ideal olabilir yanma eşiği yüksek olduğu için bir çok motorda subab erimesine şahit oldum. Özellikle kore ve çin grubu araçlarda. soğuk havalarda 95 oktanı tavsiye ederim. Saygılarımla
Piyasada 97 olanlar katkılı 95 ve bu benzin gerçek 97 bile olsa sınırlar içinde ve kullanılabilir yakıt olarak görünüyor. Yani subap erimesine 97 sebep olmaz. Hele ki o kadar lpg ile dolanan araç varken gerçek 97 bile olsa sıra gelmez.
BİLDS link' Alıntı:Hangi benzin istasyonunu tercih ediyorsunuz peki ? Kimi Shell diyor kimi BP kimi opet, PO vs...
Ben sahibini bildiğim ve kesinlikle bulunabilecek en iyi benzini sattığı için en eski Shell bayisini tercih ediyorum burada.
Burock3427 link' Alıntı:1,4T ler kaç bar peak ve continious turbo basıncına sahip bilen varmıdır? Turboda her zaman daha yüksek oktan iyidir. yüksek basınç turbolarda daha da hayatidir.
Chiplenmiş modifiye edilmiş turbo makinalarda turbo basıncı arttırıldığından elzemdir.
Kesinlikle. Turbo araçlarda yüksek oktan çok önemli. Diyelim ki wastegate zırvalayıp dengede tutması gereken turbo basıncını bıraktı. İşte o zaman normalin üstü basınç ve dolayısı ile sıkıştırma oranı yüzünden yüksek oktanın faydasını hayati olarak görürsünüz. Buna da gerek yok. Turbonun ürettiği ani basınç ve piyasada 95 olarak geçip aslında 90-92 arası seyreden yakıt kullanımı bir araya gelirse gerisi malum.
locke link' Alıntı:Arkadaşlar,
Bu 95 97 oktan konusunda bir ara feci kafayı takmıştım, ta ki bir gün çok mantıklı bir şey okuduktan sonra bıraktım peşini...
Bir kere 97 oktan 95 e göre daha fazla performans sağlar çünkü daha yüksek "enerji" değerine sahip..
Ancak, eketen arkadaşımızın dediği gibi bizim aldığımız 97 nın gerçek olduğunu sanmıyorum...
Yalnız bunların ötesinde bir yerde şunu okudum. 95 97 oktan arasında farkı "hissetmek" için adam gibi 2-3 litre motor olmalı.
Bizim kıytırık 1.4lt içinde 97 nın yarattığı "enerji farkı" çok az olacaktır. Öok mantıklı.
Kıssadan hisse az hacim - az yakıt - az fark. Sadece oturup hesabını yapmadım henüz
Ha ister karıştırın ister tek 97 veya tek 95 kullanın araca bir zararı olmaz. Etken'nin dediği gibi aracın kitabında yazan degerin altına düşmediğinden emin olun yeter.
Ancak ve ancak bir miktar daha az benzin harcar daha yüksek yanmayı daha az gaza basarak sağladığı için...
Örnekte de olduğu gibi 97 diye geçenler firmaların kendi formülleri olan katkılar ile zenginleştirmiş oldukları 95 oktan yakıttır.