96 model 2.0 Vectra almayı düşünüyorum

Temiz bir Vectra B için değil Sakarya, daha uzaklara dahi giderim. Dökük ve kurcalanmış Vectra sahiplerini çok üzer, ama temiz ve bakımlı olanı zevkten dört köşe yapar.


dökük ve sorunlu vectralar ne gibi sorunlar gösterir? şey açısından soruyorum, acaba o sorunlar bendekiyle aynı sorunlarmı. benim acaç sorunlu mu, yoksa zevkten köşe yapan sınıfınamı giriyor. :D

gerçi ben aracımdan memnunum, 7 yıldır bende son 40 bin km dir lpg takılı.
periyodik bakımları hariç ( yağ, filitre, tiger vs..) yaptığım masraflar ,
debriyaj bilyası dağıldı, marş motoru kömürü bitti, gösterge ibreleri çalışmadı ve arka egzoz değiştirdim aklıma gelen büyük masraflar bunlar.
halende yaşına bağlı olarak orta susturucu değişecek. birde 7 yıldır direksiyon mili yağ kaçırıyor daha yaptırmadım senede 1 litre yağ ekliyorum. akü değişecek , egr arızalı ....bu tip keyfe keder masraflar var.

onun dışında motoru halen saat gibi 7 yıldır hep tek marş da çalışır.
üfleme yok, devirde dalgalanma vs yok, şanzıman dasıkıntı yok.
lpg den kaynaklı şuana kadar hiç bir sorun ve masraf olmadı ( bobin daha orj.) yakıt konusuna gelince şehir dışı 100 kmde 7-8 litre gaz yakıyorum. şehir içi 9-10 litre.
 
Önce 1991 model olan Vectra A kasa arabamızdan başlayayım; Araç şu an 266.000 km de. Pazar günü İzmir'den Ankara'ya geldik, ekonomi yapmadan kafamıza göre yolculuk yaptık araç 100 km de ortalama 7.2 litre benzin tüketti (klimasız, otomatik vitesli ve LPG siz) 6 senedir kullanıyoruz, aldığım kişi arabaya para harcamamış (plaka lambası dahi yoktu) sadece binmiş, alır almaz mekanik bakımlar, boya koruma, temizlik, lastik jant derken 2006 yılı rakamları ile 3.000 TL harcadım, rutin bakımlar haricinde bir sorun çıkarmadı, aklıma gelenler; kullanım hatasından dolayı otomatik şanzumanda parça değişimi (3 sene evvel 600 TL) yapıldı, bir takım amortisör (aslında eskileri de iyiymiş, ben B kasaya oranda süspansiyonu yumuşak diye değiştirmiştim) bir takım amortisör kafası, bir çift yeni far, 4 sene evvel merkezi kilit motoru ile geçen sene kontak termiği ile temizlik sonrası sarkan tavan döşemesi değişti. Bana göre bu arabanın tek eksiği (Klima+airbag+ABS) meşhur üçlü :).

Not: Unutmadan dün yoğun Ankara trafiğinde radyatör hortumu delindi, hortumu kısaltarak delik yeri aradan çıkartıp yola devam ettim .
 
Son düzenleme:
B kasa olan aracımız 1998 model GLS, klimasız, manuel vites, 167.000 km de, LPG siz. Onunla da 8 senedir beraberiz. Rutin bakımları haricinde aklıma gelen yapılanlar; bir takım debriyaj seti, 1 arka, 1 orta susturucu değişimi, hatalı silmeden kaynaklanan meşhur tavan sarkması nedeniyle tavan döşemesinin yenilenmesi, radyatör kazanı değişikliği, radyatör rezistansı, kalorifer musluğu, bir kere komple ön takım bakımı (parça değişimleri dahil) 2 kere arka torsiyon burçlarının değişimi, bir takım amortisör kafalarının değişimi, şarj dinamosu ve kilma kompresörü bakımları yapıldı. Araca sonradan sadece yol bilgisayarı takıldı, onun haricinde her tarafı orjinal. Geçen sene ve bu sene klima sorunu yaşamıştım ama meğerse sorun gaz basılan yerdeki siboptanmış. 15 yaşındaki bir araca sekiz senede yapılanlar bunlar, bu masraflar fazla ise diyecek bir şeyim olmaz.
 
sonuç olarak vectra ile devam diyoruz. bu yaştaki araçlara yapılanlar normal olarak bakıyorum bende.
 
aynen devam.vectra hastalık ya vectramı sattım dayanamadım nette gördüm tekrar aldım:)
 
96 vectra b nin ilk üretildiği yıl... genellikle ilk üretimlerde ortaya çıkan hatalar takip edilen yıllardaki üretimlerde giderilir. ben olsam tabii imkanınız el veririse 2000-2001 modellerine bakardım.

ayrıca bana göre 2005 model bir araç verilip 1996 model bir araç alınmaz. vectra her ne kadar megane den daha başarılı bir araç olsa da arada 9 yıl var. hiç birşey olmasa bile metal yogunluğu olur. o nedenle az önce de belirttiğim gibi vectra b düşünüyorsanız en az 2000 modele bakın.


Araca parça alacağımız zaman 2000 model ayrı 96 model ayrı parça istemiyoruz, vectra b için diyoruz, 1996 - 2001 arası. Motor kodu x20xev , sizin aracın motor kodu farklımı yoksa ?


Vectra B lerde dış görünüm ve teyp v.s. harici modeller arasında bir fark olduğunu sanmıyorum. Sizinki olsa olsa şehir efsanesi olur. Kesinlikle yanlış bir düşünce ki bu benim dördüncü vectram, 2001 1.8 , 2000 2.0 CDX , 2003 1.6 Vectra C Elegance, buda 1996 Vectra B 2.0 CD , ezbere değil, hepsini kullanan binen ve sahibi olan biri olarak söylüyorum bunları. Aralarındaki fark bu kadar yani.
 
Araca parça alacağımız zaman 2000 model ayrı 96 model ayrı parça istemiyoruz, vectra b için diyoruz, 1996 - 2001 arası. Motor kodu x20xev , sizin aracın motor kodu farklımı yoksa ?


Vectra B lerde dış görünüm ve teyp v.s. harici modeller arasında bir fark olduğunu sanmıyorum. Sizinki olsa olsa şehir efsanesi olur. Kesinlikle yanlış bir düşünce ki bu benim dördüncü vectram, 2001 1.8 , 2000 2.0 CDX , 2003 1.6 Vectra C Elegance, buda 1996 Vectra B 2.0 CD , ezbere değil, hepsini kullanan binen ve sahibi olan biri olarak söylüyorum bunları. Aralarındaki fark bu kadar yani.

ilginç. çünkü ben parça alacağım zaman modelini özellikle soruyorlar. en basit olarak geçen hafta içinde rölanti ayarlayıcısını değiştirmek istedim. model yılı sorusu ile karşılaştım.

farklı bir örnek; hava debimetresi 96-99 arası farklı, 00-02 arası farklı.

farklı bir örmek; yağ pompası 96-97 için farklı, 98-02 arası farklı.
 
ilginç. çünkü ben parça alacağım zaman modelini özellikle soruyorlar. en basit olarak geçen hafta içinde rölanti ayarlayıcısını değiştirmek istedim. model yılı sorusu ile karşılaştım.

farklı bir örnek; hava debimetresi 96-99 arası farklı, 00-02 arası farklı.

farklı bir örmek; yağ pompası 96-97 için farklı, 98-02 arası farklı.

dediğim gibi arasında hiç bir fark yok. Hava debimetresi, rölanti ayarlayıcısı hepsi birebir aynıdır. Bende değiştirdim daha önce bu parçaları. Sadece 1.6 - 2.0 , 2.5 v.b. motor ayırımı vardır.
 
birileri vectramı dedi ? :)
 
Geri
Üst