abs canımı yakıyordu bu sefer :D

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan masques
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
valla 2 yıldır kendıme aıt bır opelım var her sekılde abs calıssın dıye anı fren yapıyorum bır kere bıle calısmadı servıse goturdum sorun yok dedıler pederın arabaya bınıyorum(1,8 t passat)abı onda sole ııbı asıl frene nasıl gırıyor abs devreye benım opeldekı enbuyuk sıkıntım abs devreye gec gırmesı yada benım arabada hıc devreye gırmememsı
 
zaten ABS 50 km/h altındakı hızlarda devreye gırmez.
Ayrıca genel bı yanılgı var ABS fren mesefesını kısaltmaz.

Sevgili Tayfun

abs her süratte frene basılma şiddetine ve tekerleklerin kayma eğilimi gösterme durumuna gore devreye girer herhangi bir surat sınırlaması yoktur.

abs her aracta fren mesafesini kısaltmaz dogru ancak abs li araclarda fren mesafesinin biraz daha kısa olması abs siz modele gore normal bir durumdur.
 
Sevgili Tayfun

abs her süratte frene basılma şiddetine ve tekerleklerin kayma eğilimi gösterme durumuna gore devreye girer herhangi bir surat sınırlaması yoktur.

abs her aracta fren mesafesini kısaltmaz dogru ancak abs li araclarda fren mesafesinin biraz daha kısa olması abs siz modele gore normal bir durumdur.
Uyarı için tesekkur ederım Hakan Bey bı yanlıs anlatım sozkonusu olmus kendımı ıyı ıfade edememısım.
sızın bıldıgınız seylerı tekrarlayacagım ama dıger arkadaslar ıcın faydalı olacagına ınanıyorum
ABS fren sıstemı temelde uc farklı calısma moduna sahıptır.bunlardan bırıncısı normal frenleme durumudur.sensorlerden devır farklılıgına daır bır sınyal gelmedıgı surece ABS sankı normal fren sıstemı gıbı calısır(50 km/h altında calısmazdan kastım buydu yanlıs bır ıfade seklı kullanmısım).ve selonoıdler hareketsız kalır.dıger ıkı durum basıncta tutma yada basınc dusurme durumudur.tekerlek devrındekı farklılıga baglı olarak kıtlenme ıhtımalı olan tekerleklerde basınc artısını onleme yada basıncı sabıt tutmak gerekebılır.bu ıslemler sanıyede 2-14 defa gerceklesebılır.
mesafe konusunda ıse ABS ıle ABS sız arac arasında kıyaslama yapmak yanlıs olur neden?
surucunun tepkı verme suresı
sıcaklık
yol durumu
lastık durumu
arac agırlıgı
yol lastık arasındakı surtunme katsayısı vs vs gıbı etkenler bu denklemın esıtlıgını bozabılır.ama suphesız cok faydalı bır sıstem oldugu yadsınamaz.
 
abs ler de lastiğin önemi de büyüktur.Eğer lastiklerinizin yol tutuşu iyi değilse tekerlekler kaymaya başladığında reaksiyona karşılık abs devreye girecektir.Kısacası her parça birbiri ile ilgili.Latiğiniz ne kadar iyi yol tutuyorsa abs o kadar kendisini devreye sokmaz.ama kayma oranı yüksek lastikse absa otomatik oalarak zemin kuru ya da yaş devreye girer.Bu da abs sistemine alışık olmayan sürücülerde yanlış kanılara sebep olur.Bir tavsiye .Abs nin devreye girdiğini düşündüğünüzde ayağınızı anlık olarak firenden çekip bir daha basın...Bence İyi bir lastikle belki de abs den daha kısa mesafede fren yapılabilir.(durum ve şartlara göre)
 
Son düzenleme:
evet abs bazen gerçekten başa bela olabiliyor 50 kmh altında özellikle fren yaptığımda (normal bir başınçla) abs devreye giriyor pedalda titresim filan ama araba durmak bilmiyor..Ama aniden asıldığımda bazen şaşırıyorum nasıl durdu bu kadar kısa mesafede diye:D hepsi öle demiyorum kendi aracımda başıma gelen bu bilmem artık sonradan bi arızamı yoksa sisyemin genel isleyişimi o şekilde onun için çok güvenmemek gerekiyo sürüş mesafesine dikkat etmek gerek;)
 
kızaklamasından çok daha iyi bence
:good:
bugün şirketin polosunu kullanıyordum.eminönü ataköy sahil yolunda önümdede bir tane passat var mesafe yaklaşık olarak 20 metre ikimizde sol şeritte yaklaşık 90-100 km hızla gidiyoruz. falan birden passat frene bastı o kadar şiddetli değildi ama bende o ara biraz dalmışım galiba Polonun frene bir asıldım sonuna kadar bastım galiba araba öle bir kızakladıki yaklaşık 20 metre falan çok bariz kaydı soldaki bariyerlere vurmamak için baya direksiyonla oynadım (diyeceksinizki neden frenlere o kadar asıldın, neden vites küçültmedin neden sağ şerite kaçmadın... dediğim gibi biraz dalmıştım o ara.Yoksa öle sert fren yapmamada gerek yoktu zaten).kesin bariyerlere vuracak gibi oldu 2-3 defa ama zaten.arabayı zor toparladım. toplasan 3-4 saniyelik bir oalydı ani tepki veremedim.Allaha şükür ne arabaya nede bize bişey olmadı.Arabada daha yeni 3000 km. bişey olsa müdür heralde kalpten gidrdi.ben kendimi düşünemiyorum tabi:D
kesinlikle abs şart arabalarda:good:
 
Son düzenleme:
sıcak havada doblonun lastikleri kızaklamış biçimde iyi tutunmuştur yola.
ben de kızaklayarak laguna2 nin arkasında frenlemiştim,
aynı anda kökledik frenleri,çarpacam sandım ama lagunayla hemen hemen aynı mesafede durduk.
demekki durma mesafesi fren cinsi kadar yol koşullarıyla da çok alakalıymış
ewet sıcakta surtunme katsayısı fazla oldugundan oluyo
 
Geri
Üst