Akü boşalması kaçak sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan wauxhall
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bana kalırsa cam kaldırma modülü arızalı.

Teyibin sigortasını çıkrtın kaçağı durdurun. Aracı kilitleyin ve bu şekilde kaçak ölçümü yapın. bu bir cam modülü değil. araya diyot atılıarak yapılan bir sistem ve hiç sağliıklı değil.

Sigorta yı çıkarıp camlar açık pozisyonda iken kapıları kilitledik camlar ve sanruf kapandı o halde kaçak yok bence cam modülü arızalı olsa camları kaldıktan sonra hala akım çekeceği icin kaçak devam ederdi garanti olsun diye 3-5 defa denedik kaçak duruyor.
 
teybin elektriğini kontaktan alın
 
En sonunda bir multimetre aldım unit33d markası güzel bir ürün alacaklara tavsiye ederim.
Öncelikle burada mokkia ustaya ve etem ustaya saygılarımı sunuyorum onların daha önce forumda paylaştıkları bilgi ve tecrübeleri ile sorunu kendim çözmüş olmanın mutluluğu içindeyim.: )
İlk satırda da belirttiğim gibi araba 3 senede 3.cü aküyü idi.bir kaç elektrik ustası sorunu çözememişti yada başından atmıştı.
Multimetreyi ampermetre kademesine alıp artı kutup başını söktüm. Devreye seri bağladım yani.kapılar kapalı ve kilitli iken çekilen akım 0.21 idi. Bu şekilde hesapladığı aracımı 14 gün hiç çalıştırmasam akü komple yine bitecekti.sonra araç içindeki tüm sigorsigortaları tek tek sökerek denedim.sadece iç aydınlatma lambasının sigortasını çıkarttığımda akım 0.07 ye düşüyordu yani kaçak duruyordu.bir anlam veremedim çünkü iç lambalar bagaj torpido dahil halojen orjinal ampüldü. Bu arada araba ya sonradan ekli sadece mp3 çalar teyb lpg ve cam kaldırma modülü vardı.teyb sigortasını ve tüp sigortasını söküp akımı ölçtüğümde kaçak devam ediyor sadece 0.01 akım azalıyordu. Bunları eledim.sonra şoför kapısına elektrikçinin sonradan taktığı modülü sökmeye karar verdim. Bir de ne göreyim modül diye takılı zımbırtı iki kablo arasına takılmış ve arasına bir diyot bağlanmış maliyeti 1 tl yi geçmez fakat elektrikçinin takarken benden 35 lira aldığı boktan şeyi söktüm kaçak anında durdu .0.04 şu anda kapılar kilitli iken. Uzun yola gittim geldim denedim yine aynı çok şükür sorunu sizler sayesinde çözdüm. Sağolun var olun arkadaşlar.teypde kontağı bağlıydı bu nedenle hafıza sürekli sıfırlanıyordu arada müzik dinlemek işkence gibi geliyordu bir süre sonra.her defasında tekrar da ses ayarı radyo kanal ayarı yapmak gerekiyordu. Teybin soketindeki +12 volt kırmızı yı sarı renkli besleme kablosuna bağladım suan teyb de düzeldi.uzun yazmamın nedeni opellerde elektrik kaçağı çok oluyor.fakat tecrübeyle sabit ki kaçak kesinlikle sonradan takılan özelikle teyb cam modülü alarm vb. şeylerden oluyor.
Hızlı ve öfkeli arkadaşıma da tebrikler modülden olacağını söylediği için.
 
Son düzenleme:
bendede cam kaldırma modülü var ve aküm bitiyor hemen,, sabıkalıdır derken biraz bilgi verebilirmisin )??

sonradan takılan şeylerden dolayı oluyor genelde bu akü bitme sorunu..
cam kaldırma modülleri genelde buna sebep oluyor.
teyp sonradan takıldıysa o da sebep olabilir.
bir ihtimalde lpg varsa lpg beyni. zamanla arıza yapıp akım çekiyor boş yere...
 
Geri
Üst