akü lambası ve geç çalışma sorunu

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aracım kar yağışı dolayısıyla iki gün çalışmadan durdu. Bugün bir calistirayim gaz alayım dedim. Araç ilk marşta 3-4 saniye de çalıştı. Çalışırken anlık şekilde kayış sesi gibi bir seste çıktı .Rolantide 1 viteste yavaş yavaş hafif hafif gaz vererek ilerlerken devir birden düşüp stop etti. Akü lambası yandı. Çalıştırmak için marsa bastığımda ilk marsta çalışmadı. Ancak üçüncü marsta çalıştı. Şuanda araba çalıştıktan sonra hemen sönen akü lambası 2-3 saniye daha fazla yanık kalıyor. Sonra sönüyor. Bu ciyaklama sesini neden yapar? Şarj dinamosu komurleri, kayışı bu probleme sebep olur mu? Elektrikçiye gösterecek bir sıkıntı varmı sizce?
 
Aracım kar yağışı dolayısıyla iki gün çalışmadan durdu. Bugün bir calistirayim gaz alayım dedim. Araç ilk marşta 3-4 saniye de çalıştı. Çalışırken anlık şekilde kayış sesi gibi bir seste çıktı .Rolantide 1 viteste yavaş yavaş hafif hafif gaz vererek ilerlerken devir birden düşüp stop etti. Akü lambası yandı. Çalıştırmak için marsa bastığımda ilk marsta çalışmadı. Ancak üçüncü marsta çalıştı. Şuanda araba çalıştıktan sonra hemen sönen akü lambası 2-3 saniye daha fazla yanık kalıyor. Sonra sönüyor. Bu ciyaklama sesini neden yapar? Şarj dinamosu komurleri, kayışı bu probleme sebep olur mu? Elektrikçiye gösterecek bir sıkıntı varmı sizce?

muhtemelen kayış sesidir. gözlemleyin bikaç gün... ses devam ederse kayışa baktırın
 
kayış gevşek büyük ihtimal.
 
veya ıslak dondu kayıyor
 
veya ıslak dondu kayıyor

Bugün birsey daha farkettim. Normalde aracın harareti 90 a gelir yolda 80 e düşer, durunca Rolantide yine 90 a gelip kalırdı. Bu sabah hararet 90 a geldi. Sonra giderken 80 e indi durup Rolantide 10 dakika kadar çalıştırdım harareti 60 a kadar indi.dururuken normalde hararet yükselmesi gerekiyor değil mi, önceden yukseliyor 90 kalıyordu. Bu geç çalışma ve hararet deki değişim termostat arızası mı
 
Bugün birsey daha farkettim. Normalde aracın harareti 90 a gelir yolda 80 e düşer, durunca Rolantide yine 90 a gelip kalırdı. Bu sabah hararet 90 a geldi. Sonra giderken 80 e indi durup Rolantide 10 dakika kadar çalıştırdım harareti 60 a kadar indi.dururuken normalde hararet yükselmesi gerekiyor değil mi, önceden yukseliyor 90 kalıyordu. Bu geç çalışma ve hararet deki değişim termostat arızası mı

hava çok soğuksa ve rolantideyken kaloriferi yüksek hızda çalıştırdıysanız motor içindeki suyu soğutma ihtimali var. ama dediğiniz gibi termostatda açık kalmış olabilir... yolda giderken kalorifer kapalı durumda vitesi boşa attığınızda kısa sürede hararet çok düşüyorsa açık kalmıştır.... termostat geç çalışmaya sebep olmaz bildiğim kadarıyla
 
hava çok soğuksa ve rolantideyken kaloriferi yüksek hızda çalıştırdıysanız motor içindeki suyu soğutma ihtimali var. ama dediğiniz gibi termostatda açık kalmış olabilir... yolda giderken kalorifer kapalı durumda vitesi boşa attığınızda kısa sürede hararet çok düşüyorsa açık kalmıştır.... termostat geç çalışmaya sebep olmaz bildiğim kadarıyla

Termostat in geç çalışma ile alakası yokmuş :) termistatı değiştirdim hararet normale döndü. Bu geç çalışma işi nasıl hallolacak bilmiyorum ama soğukta arabanın birkacgun yatması ile bozulabilecek bir parça varmı ilk önce onu tespit etmem gerekiyor. Sıkıntı regulator den değil. Daha önce bozulmuştu Lpg yı kapatıp kullandığım zaman hemen çalışıyor du. Gaz kesici yada enjektor kaçırıyor desem araç sadece motor soğuk Ken geç çalışıyor. Lpg kaçağı olsa motor sogumasa bile 10-15 dakika durdu mu geç çalışır. Geç çalışmaya sebep olabilecek, soğuk nedeniyle arıza yapabilecek parça var mı bildiğiniz?
Arıza kodu olmadığı için debimetre yada oksijen sensörü diyemiyorum. Bu oksijen sensörü Arıza ışığı yakmadan geç çalışmaya sebep olacak şekilde bozulur mu? Krank devir sensörü desem oda değildir büyük ihtimalle. Bir ay kadar önce arıza ışığı yaktığı için değiştirmiştim. O arızalı olunca Rolantide ışıklarda beklerken stop ediyordu. Bu durumda yok.
Nereye neye baktirmaliyim bilginiz yada fikriniz varmı ? [MENTION=2773]winner[/MENTION], [MENTION=13380]ethembozkurt[/MENTION], [MENTION=28982]semia[/MENTION]
 
Termostat in geç çalışma ile alakası yokmuş :) termistatı değiştirdim hararet normale döndü. Bu geç çalışma işi nasıl hallolacak bilmiyorum ama soğukta arabanın birkacgun yatması ile bozulabilecek bir parça varmı ilk önce onu tespit etmem gerekiyor. Sıkıntı regulator den değil. Daha önce bozulmuştu Lpg yı kapatıp kullandığım zaman hemen çalışıyor du. Gaz kesici yada enjektor kaçırıyor desem araç sadece motor soğuk Ken geç çalışıyor. Lpg kaçağı olsa motor sogumasa bile 10-15 dakika durdu mu geç çalışır. Geç çalışmaya sebep olabilecek, soğuk nedeniyle arıza yapabilecek parça var mı bildiğiniz?
Arıza kodu olmadığı için debimetre yada oksijen sensörü diyemiyorum. Bu oksijen sensörü Arıza ışığı yakmadan geç çalışmaya sebep olacak şekilde bozulur mu? Krank devir sensörü desem oda değildir büyük ihtimalle. Bir ay kadar önce arıza ışığı yaktığı için değiştirmiştim. O arızalı olunca Rolantide ışıklarda beklerken stop ediyordu. Bu durumda yok.
Nereye neye baktirmaliyim bilginiz yada fikriniz varmı ? [MENTION=2773]winner[/MENTION], [MENTION=13380]ethembozkurt[/MENTION], [MENTION=28982]semia[/MENTION]

benzin pompa basıncını ve geri kaçırıp kaçırmadığını enjektör kütüğü üzerindeki siboba bağlanan basınç saatiyle ölçtürün birde. belki basıncı yetersizdir... bir diğer ihtimal gaz ayarınız yüzünden benzin ayarları değişmiş olabilir o etkiliyoda olabilir ama arabayı bir müddet sadece benzinle kullandığınızda düzelir öyle olsa... pompayı ölçtürün dediğim yerden derim yanlış bilmiyorsam 3 bar civarı olması lazım.
 
Vede krankmili sensoru soketlerine dahil,Arıza veriyormu?
 
benzin pompa basıncını ve geri kaçırıp kaçırmadığını enjektör kütüğü üzerindeki siboba bağlanan basınç saatiyle ölçtürün birde. belki basıncı yetersizdir... bir diğer ihtimal gaz ayarınız yüzünden benzin ayarları değişmiş olabilir o etkiliyoda olabilir ama arabayı bir müddet sadece benzinle kullandığınızda düzelir öyle olsa... pompayı ölçtürün dediğim yerden derim yanlış bilmiyorsam 3 bar civarı olması lazım.

Bugün iş dönüşü olctureyim, basınç düşükse pompa mı değişecek. Çözümü nedir

Vede krankmili sensoru soketlerine dahil,Arıza veriyormu?

arıza kodu yok . Işık yanmıyor .gaz fren kombinasyonu ile arıza okuduğumda herhangibir arıza gözükmüyor
 
Geri
Üst