akü lambası ve geç çalışma sorunu

Bugün iş dönüşü olctureyim, basınç düşükse pompa mı değişecek. Çözümü nedir



arıza kodu yok . Işık yanmıyor .gaz fren kombinasyonu ile arıza okuduğumda herhangibir arıza gözükmüyor

basınç düşükse pompadan olabilir. filtre tıkanmış olabilir.benzin enjektör kütüğü üzerindeki basıncı ayarlayan parça bozulmuş olabilir...(regülatör)
regülatör bu resimdeki parça
 

Ekli dosyalar

  • VAUXHALL-ASTRA-CAVALIER-FRONTERA-VECTRA-FUEL-PRESSURE-REGULATOR-90411542-NEW-p121521.webp
    VAUXHALL-ASTRA-CAVALIER-FRONTERA-VECTRA-FUEL-PRESSURE-REGULATOR-90411542-NEW-p121521.webp
    4.4 KB · Görüntüleme: 10
Yakıt basıncına bak emin ol olmadı krank devire baktır,ehh arıza vermeyip çalışmamayı soğukta gördük,
Hatta ilginç bir olayı anlatayım çok sene oluyor, elimde ufak bir alet var yolda gücden düştü o zaman tesadüf ebaydan krankmili sensoru orjinal 10 euroya elime düştü ki o zamanlar parça pahalı, Baktım sizlerle payşatığım gibi OBD soketine taktım iki kaplo arıza krank mili verdi,neyse Rapor almış eve gidiyorum haydaa birde çekişten düştü, parça bagajda,tamir etsem raporluyum yakalansan yanarsın,tanidik bir usta vardı alman gittim dedim Wolfgang şunu değiştir klima kompresörü arkasından benim durumum müsait değil akşama gelirim ablamda bir kahve sohbet ederim dedim ,Ablamın evi ona yakındı ben uzakda idim 2 köy sonra. neyse kafanızı şişirmeyim dedi arıza cihazına bağlayayım nerden biliyorsun dedim aha bu kanca sistemi ile okudum. Baktı arıza yok,dedi başka birşeydir,dedim Wolfgang ben raoprluyum yoksa gelmezdim sen hallet ben gelirim,kendisi VW tamircisi idi. geldim ki offff heryeri sökmüş,dedim ula ne etti,dedi parçayı aradım,dedim klima kompresörü arkası demiştim sana,neyse akşam olduğu için giriştik beraberce parçaya geldik söktük baktım ki oda gördü kaplo dışı çürümüş, içi bir birine karışmış,ha gördün mü dedim senin o alet kaç para dedim,dedi 15bin euro. hehehe at çöpe dedim güldü neyse taktık toparladık canavar oldu dedim ne vereyim,dedi selim çoğu benim hatam sende yardıme ettin ne verirsen dedi hadi 20 euro yetermi dedim çok bile dedi eyvallah deyip gittim,yani laf alfı açtı arıza göstermeye bilirde soğukta
 
benzin pompa basıncını ve geri kaçırıp kaçırmadığını enjektör kütüğü üzerindeki siboba bağlanan basınç saatiyle ölçtürün birde. belki basıncı yetersizdir... bir diğer ihtimal gaz ayarınız yüzünden benzin ayarları değişmiş olabilir o etkiliyoda olabilir ama arabayı bir müddet sadece benzinle kullandığınızda düzelir öyle olsa... pompayı ölçtürün dediğim yerden derim yanlış bilmiyorsam 3 bar civarı olması lazım.

basınç düşükse pompadan olabilir. filtre tıkanmış olabilir.benzin enjektör kütüğü üzerindeki basıncı ayarlayan parça bozulmuş olabilir...(regülatör)
regülatör bu resimdeki parça

Yakıt basıncına bak emin ol olmadı krank devire baktır,ehh arıza vermeyip çalışmamayı soğukta gördük,
Hatta ilginç bir olayı anlatayım çok sene oluyor, elimde ufak bir alet var yolda gücden düştü o zaman tesadüf ebaydan krankmili sensoru orjinal 10 euroya elime düştü ki o zamanlar parça pahalı, Baktım sizlerle payşatığım gibi OBD soketine taktım iki kaplo arıza krank mili verdi,neyse Rapor almış eve gidiyorum haydaa birde çekişten düştü, parça bagajda,tamir etsem raporluyum yakalansan yanarsın,tanidik bir usta vardı alman gittim dedim Wiçin ang şunu değiştir klima kompresörü arkasından benim durumum müsait değil akşama gelirim ablamda bir kahve sohbet ederim dedim ,Ablamın evi ona yakındı ben uzakda idim 2 köy sonra. neyse kafanızı şişirmeyim dedi arıza cihazına bağlayayım nerden biliyorsun dedim aha bu kanca sistemi ile okudum. Baktı arıza yok,dedi başka birşeydir,dedim Wolfgang ben raoprluyum yoksa gelmezdim sen hallet ben gelirim,kendisi VW tamircisi idi. geldim ki offff heryeri sökmüş,dedim ula ne etti,dedi parçayı aradım,dedim klima kompresörü arkası demiştim sana,neyse akşam olduğu için giriştik beraberce parçaya geldik söktük baktım ki oda gördü kaplo dışı çürümüş, içi bir birine karışmış,ha gördün mü dedim senin o alet kaç para dedim,dedi 15bin euro. hehehe at çöpe dedim güldü neyse taktık toparladık canavar oldu dedim ne vereyim,dedi selim çoğu benim hatam sende yardıme ettin ne verirsen dedi hadi 20 euro yetermi dedim çok bile dedi eyvallah deyip gittim,yani laf alfı açtı arıza göstermeye bilirde soğukta
Cevaplar icin teşekkür ederim. Bugün gidemedim ama yakın zamanda gidip basınç işine batırıp sonra sensör kontrolü yaptırırım. Zaman ayardiginiz için teşekkür ederim
 
Basınç ölçümü yaptırdım. Araç çalışırken 3-3.2 bar gösteriyor. Stop ettiğimde 3 barda kalıp yarım saat kadar sürede 1 bara inip duruyor. Pompada sorun yok dediler. Tamamen sıfıra inmedigi için sanırım geri dönüşte de problem yok. Lpg yi tamamen iptal ettir. Depodan kapat elektrik bağlantısını kestir birkaç gün dene yıne arıza devam ederse bakarız dediler. Lpg yı kendim depodan nasıl kapatırım. Lpg elektrik tesisatinda sigorta var onu söküp depodan kapatarak denemek istiyorum. Depodaki vana nasıl birsey kendim kapatabilirmiyim?
 
Son düzenleme:
[MENTION=28982]semia[/MENTION] pompanin stop ettiğimde de 3 bar da mı kalması gerekir. 1 bar a inmesi normal mi yoksa geri dönüş valfi mi arızalı ne önerirsiniz?
 
[MENTION=28982]semia[/MENTION] pompanin stop ettiğimde de 3 bar da mı kalması gerekir. 1 bar a inmesi normal mi yoksa geri dönüş valfi mi arızalı ne önerirsiniz?

1 bara düştükten sonra kontağı açtığınızda tekrar hemen 3 bara çıkmıyormu marşa basana kadar? eğer çıkmıyorsa o pompa ömrünü doldurmuştur bence...
çünkü farkettiyseniz kontağı açtığınız anda bi kaç saniye pompa çalışır onun amacı düşen basıncı geriye yerine getirmektir...
 
1 bara düştükten sonra kontağı açtığınızda tekrar hemen 3 bara çıkmıyormu marşa basana kadar? eğer çıkmıyorsa o pompa ömrünü doldurmuştur bence...
çünkü farkettiyseniz kontağı açtığınız anda bi kaç saniye pompa çalışır onun amacı düşen basıncı geriye yerine getirmektir...

O kısımdan tam emin değilim, aracı çalıştırıp stop eden ben olduğumdan o kısmını göremedim. Yanlız söyle birsey oldu. Araç 3 bar gösterdi, bekledik 1 bar a kadar indi sonra marsa bastığımda araç normal çalıştı. Marsa basıp bastıktan hemen sonra ibreye baktım yine 3 bar a çıkmıştı. Ama kontak yarım açık konumadayken pompanin ilk çalıştığı durumda araç çalışmadan kaç bar gösteriyor bilmiyorum orasını göremedim.
3 bar gösterdiği için pompan sağlam lpgyi devre dışı bırak dene dedi usta.bu basınç düşmesi geri dönüş valfi değişimi mi gerekiyor yoksa pompa mı değişecek?
 
O kısımdan tam emin değilim, aracı çalıştırıp stop eden ben olduğumdan o kısmını göremedim. Yanlız söyle birsey oldu. Araç 3 bar gösterdi, bekledik 1 bar a kadar indi sonra marsa bastığımda araç normal çalıştı. Marsa basıp bastıktan hemen sonra ibreye baktım yine 3 bar a çıkmıştı. Ama kontak yarım açık konumadayken pompanin ilk çalıştığı durumda araç çalışmadan kaç bar gösteriyor bilmiyorum orasını göremedim.
3 bar gösterdiği için pompan sağlam lpgyi devre dışı bırak dene dedi usta.bu basınç düşmesi geri dönüş valfi değişimi mi gerekiyor yoksa pompa mı değişecek?

1 bara düştükten sonra hemen çalıştıysa pompada sorun yok onu eleyebiliriz artık...geriye lpg ayarı kaynaklı aracın yakıt hava karışımının bozulması sonucu benzinle ilk çalışma anındaki boğulması yada fakirde kalması kalıyor...bu yüzden usta lpgyi bitir sadece benzinde kullan demiş... beninde kullanın sadece bakalım nolcak
 
1 bara düştükten sonra hemen çalıştıysa pompada sorun yok onu eleyebiliriz artık...geriye lpg ayarı kaynaklı aracın yakıt hava karışımının bozulması sonucu benzinle ilk çalışma anındaki boğulması yada fakirde kalması kalıyor...bu yüzden usta lpgyi bitir sadece benzinde kullan demiş... beninde kullanın sadece bakalım nolcak

Lpg bitmesine pek birsey kalmadı zaten ussta depodan kapttır, elektrik bağlantısını soktur demişti. Lpg ciye gitmedim ama depoda gaz bitip de Lpg tesisatinin sigortasını söktüm mü aynı şey olur heralde. Deneyip sonucu yazarım. İnşallah düzelir. Cevaplar için teşekkürler.
 
Geri
Üst