Akü yada marş motoru ??

klima yok, daha önce şarz dinamosunun kayışı bozulmuştu ve ses yapıyodu onun sesinede benzemiyor .hani bazı araçlarda frene basarken cıyırt tarzında ses gelir ya o şekilde bir ses. ancak motor sogukken yapması ve gaza basınca bu sesin çıkma durumu var. ben burdan sanayiye gidene kadar araç ısınıyor ses kesiliyor ustayada gösteremiyorum . balata olabilirmi ve 3 haftadır bu ses mevcut
 
Kayışa talk podrası dök veya sabun sürmeye çalış, seste bir değişiklik olursa sorun kayıştandır.
 
hangi kayışlara birsürü var :D ama kayıştansa neden ısınınca kesilir bu ses.
savaş hocam c.tesigünü elektirikciye gittim aküyü ölçtü şarz olması gerekiyor ama şuan yedek aküm yok p.tesi gel dedi , sesi sordum '' dinamo şarz etmeye çalışıyor ama akü değeri düşük oldugu için kayışı kaçırıyor filan dedi. komşumuzda akü şarz aleti vardı aldım şarz ettim bu sabah taktım çok güzel çalıştı ancak ses halen geçmedi yani ustanın dediği ğibi şarz dinamo kayışından yapsaydı kesilmesi gerekiyordu diye düşünüyorum . yani pek kayış sesine benzemiyor ve ısınınca kesiliyor ses bu benim canımı sıkıyor...
 
hangi kayışlara birsürü var :D ama kayıştansa neden ısınınca kesilir bu ses.
savaş hocam c.tesigünü elektirikciye gittim aküyü ölçtü şarz olması gerekiyor ama şuan yedek aküm yok p.tesi gel dedi , sesi sordum '' dinamo şarz etmeye çalışıyor ama akü değeri düşük oldugu için kayışı kaçırıyor filan dedi. komşumuzda akü şarz aleti vardı aldım şarz ettim bu sabah taktım çok güzel çalıştı ancak ses halen geçmedi yani ustanın dediği ğibi şarz dinamo kayışından yapsaydı kesilmesi gerekiyordu diye düşünüyorum . yani pek kayış sesine benzemiyor ve ısınınca kesiliyor ses bu benim canımı sıkıyor...

Bence şarj dinamosunun kayışı gevşek, gerektiği gibi gergin olmadığı için soğukken hem ses yapıyor hem de aküyü yeteri kadar şarj edemiyor. Isınan her cisim fiziki değişikliğe uğrar, sesin kesilmesinin nedeni budur. Şarj dinamosu kayışını biraz germeye çalış, tek başıma yapamam dersen üzerine podra dökerek, kuru sabun sürerek sesin durumunu takip edebilirsin.
 
teşekkür ederim en iyisi yapan ustaya gitmek zaten 3 hafta önce o değiştirdi , varsa gevşeklik sıkılaştırsın . bide benim motor zor ısınıyor haliyle buda yakıtı çok yakması anlamına geliyor(çok dur kalk yapmadıgım sürece 80i bile görmüyor) bunun için ne yapabilirim ??? illa termostatın mı değişmesi gerekiyor, birisi termostat tek çeşit olur diyor birisi yaz için kış için olanı var diyor benimde kafam karıştı , bilğiniz varsa cevap verirseniz çok teşekkür ederim ....
 
teşekkür ederim en iyisi yapan ustaya gitmek zaten 3 hafta önce o değiştirdi , varsa gevşeklik sıkılaştırsın . bide benim motor zor ısınıyor haliyle buda yakıtı çok yakması anlamına geliyor(çok dur kalk yapmadıgım sürece 80i bile görmüyor) bunun için ne yapabilirim ??? illa termostatın mı değişmesi gerekiyor, birisi termostat tek çeşit olur diyor birisi yaz için kış için olanı var diyor benimde kafam karıştı , bilğiniz varsa cevap verirseniz çok teşekkür ederim ....

Eskiden yazlık ve kışlık olarak iki tip kullanılırdı ama artık yeni nesil araçlarda tek tip (87 derecelik) kullanılıyor.
 
termostat fiyatlarını bugün sordum 15 ile 45 arası değişiyormuş. ayrıca ses olayıda şarz dinamo kayışındanmış gevşek oldugu için ses yapıyormuş allah şükür sıkıntıalarım çözüldü. yardım eden herkese teşekkür ederim
 
Geri
Üst