Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

Akünüzün bitmesi ile ilgili sitemizde bir çok sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız var. bu durumla ilgili genel bir bilgilendirme yaparak doğru çözümler bulalım istedim.


aracınızın kontağı kapalıyken multimetre ile ölçümlerde aşağıdaki voltaj değerlerine göre akünüzün doluluk oranınıda anlayabilirsiniz.


12.78v.......100%
12.45v.........75%
12.24v.........50%
12.06v.........25%
11.89v.........0%


gvxgc.jpg





Akünüzün bitme sebepleri.....

1. Aracınızın şarj dinamosu bozuk olabilir tam şarj etmez.

çözümü: öncelikle aracınız çalışır durumdayken akünüzün kutup başlarına gelen voltajı ölçmeniz gerek, bunun içinde bir multimetreye ihtiyacınız olacak. multimetreyi dc voltaj bölümüne getirip akünüzün artı ve eksi kutup başlarına probları dokundurun ve kaç volt geldiğine bakın. normal şarj değeri 13.5 --14.5 volt arasında çıkması gerek.

gvxkg.jpg


eğerki bu değerlerin altında bir voltaj çıkıyorsa ,öncelikle kontrol etmeniz gereken bir bağlantı var. aracınızın motor gövdesinden akünüzün eksi ucuna kalın örgülü bir kablo çekili olması gerek onu kontrol edin. ( basit şekilde şunuda deneyebilirsiniz. aynı şekilde şarj voltajı ölçerken,elinizdeki probun eksi ucunu aracın motor gövdesine ,artı ucuda akünün artı kutup başına değdirin ve değerlere bakın. eğerki ölçümde motor gövdesinden aldığınız voltaj daha yüksek ise motor gövdesinden akünüzün eksi kutup başına bu kalın örgülü kablodan çektirin ve aküye tam şarj voltajı gelmesini sağlayın) buna rağmen değerler düşük çıkarsa o zaman şarj dinamonuzu söktürün.


gvy1q.jpg




2. Aracınıza sonradan bağlanan elektronik cihazların kaçak yapması

Aracınıza sonradan bağlattığınız ,

alarm
lpg
müzik sistemi
aksesuar amaçlı cihazlar vs.


çözüm: öncelikle aracınızda kaçak olup olmadığını kontrol etmek için yine multimetreye ihtiyacımız var.


resimdeki gibi akünün eksi ucunu söküyoruz.

multimetredende kırmızı olan probun yerini değiştirerek ma/amper yazan yuvaya takıyoruz. siyah probun yeri değişmeyecek.
daha sonrada multimetreyide ma/amper işaretine (10 a )gelecek şekilde ayarlıyoruz. ve ardından resimdeki gibi akü ile araca giden kablo arasına probları bağlıyoruz. ve değeri ölçüyoruz. resimdeki gibi bir değer çıkarsa aracınızda kaçak var demektir. eğer 0.007 amper ve yakın değerler çıkarsa problem yok demektir.

gqjkr.jpg



ölçüm için ma seviyeside yeterli olur fakat yüksek akım çekme durumu varsa ( 1 amper üzeri ) multimetrenin sigortası atar. bu sebeple en garanti amper seviyesinde ölçüm en doğrusu olacaktır. (10 amper ) maksimum.

wol_error.gif
Buraya tıklayarak resmin orjinal boyutunu görebilirsiniz...
gqkdx.jpg




araçta kaçak varsa sonradan takılan cihazların elektrik bağlantılarını söküp tek tek aynı ölçüm işlemini tekrarlıyoruz taki kaçağı bulana kadar. bu tip arızalarda en güzel yöntem akünün artı kutup başına sonradan bağlanan kabloları söküp ölçerek takmaktır.


3. Aracınızın orjinal donanımından kaynaklanan sebepler

çözüm: aracınızın orjinalinde bulunan bagaj lambası ve torpido lambalarını kontrol etmek.
bagajda ve torpidoda bulunan butonların özelliğini kaybedip bu lambaların açık kalmasına sebep olmasından dolayıda akü bitebilir.

Resimleri Silinmiş Sanırım Bende Gözükmüyor Güncelleme Yapabilir misiniz .
 
arkadaşlar bakabilirmisiniz kaçak akım için ölçü aletini doğru ayarladım mı sizce
BykbPV.jpg
 
Kaçak kontrolü için 10ADC ye takacaksın, ayarı da 10A'ya alacaksın, voltaj ölçmek için VΩmA yazan yere takacaksın, ayarı da V 20 'ye alacaksın.

10ADC'de bırakıp voltaj ölçmeye kalkarsan yalnız sigortası patlar, çok dikkatli ol.

bu yoruma göre doğru ayarlamış görünüyorum.ölçü aletini yakmak istemiyorum da :)
 
Arkadaşlar benim aracım park halinde kapalı konumdayken kendi kendine 1-2 saate 1 el frenini çekiyor ve ön panelde P simgesi yanıyor. Aküme zarar verdiğini düşünüyorum zaten bu sıralar geç marş alıyor.
Hiç duyan bilen var mı
Astra J 2013 sport aracım .
 
Ben de bazen aracı çalıştırırken stop ediyor akü işareti çıkıyor ama ara sıra oluyor bu. Akü mü zayıfladı acaba?
 
arkadaşlar selamlar,

akü sorunu bende yaşıyordum. (aracım 2008 model)
özel servislerde ve elektrik ustalarının koyduğu teşhisler:
- akü bitik, plakalarda sülfatlaşma var. Değiştirelim.
- aküye gelen artı ve eksi kablolarda aşırı ısınma var. Ek tesisat çekilmeli, motordan şase alacağız.
- dinamo sargıları kavrulmuş, dinamo zayıf akım basıyor.
- tesisatta kısa devre var.
- otomatik far sensörü aküyü boşaltıyor.
- servis menüsü (settingse basılı tutularak girilen) açık bırakıldığında aküyü boşaltır.

şeklinde konan tüm teşhisler yanlıştır.

Cevap:
Opel atm yetkili servisi elektrik biriminin verdiği cevaptır. Ve sorun % 1 milyon çözülmüştür. Sevincimi anlatamam.

Beyler,

akü kutup başlarının (pabuç) içine giren ana şase kabloları zamanla oksitleniyor ve pabuç-kablo teması zayıflıyor. Bu sebeple siz klimayı veya akım çeken başka bir yükü açtığınızda sistem elektriği aküden çekiyor. şarj dinamosunun bastığı akım aküyü şarj edemiyor.

çözüm:
Akü kutup başlarının içini lehim ile doldurup, temas problemi ortadan kalkınca herşey normale dönüyor.

Ustalar h kasalarda çok karşılaştığımız durumdur dediler..

Haydi hayırlı olsun...



ağzına sağlık kardeşim,, aynı şeyi bende yaşadım aynen böyle oldu,, ustalara kalsa akü ölmüş,, şarz dinamosu sakat vs,,, 5 liraya bir papuç aldım taktım canavar gibi oldu,, bu ilgi çok önemli bence,,, kronik bu sorun astralarda çünkü.....
 
Slm arkadaşlar akum henüz 3 aylık yeni akü ama maalesef boşalıyor, elektrikciue gidip olcturdum kaçak yok dedi ne yapmam gerekiyor artık arabamdan tiskinmeye başladım akuyu 3 ay önce bitiyor diye sıfır taktırdım ama yine aynı sıkıntıyı yaşıyorum
 
Acaba teybdenmi yapıyor teyb kontağa bağlı değil dün gidip baglattiracaktim ama teybci kontaktan gelen kablo yok gidip taktirman lazım dedi
 
Geri
Üst