Akünüzün bitmesi ile ilgili sitemizde bir çok sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız var. bu durumla ilgili genel bir bilgilendirme yaparak doğru çözümler bulalım istedim.
aracınızın kontağı kapalıyken multimetre ile ölçümlerde aşağıdaki voltaj değerlerine göre akünüzün doluluk oranınıda anlayabilirsiniz.
12.78v.......100%
12.45v.........75%
12.24v.........50%
12.06v.........25%
11.89v.........0%
Akünüzün bitme sebepleri.....
1. Aracınızın şarj dinamosu bozuk olabilir tam şarj etmez.
çözümü: öncelikle aracınız çalışır durumdayken akünüzün kutup başlarına gelen voltajı ölçmeniz gerek, bunun içinde bir multimetreye ihtiyacınız olacak. multimetreyi dc voltaj bölümüne getirip akünüzün artı ve eksi kutup başlarına probları dokundurun ve kaç volt geldiğine bakın. normal şarj değeri 13.5 --14.5 volt arasında çıkması gerek.
eğerki bu değerlerin altında bir voltaj çıkıyorsa ,öncelikle kontrol etmeniz gereken bir bağlantı var. aracınızın motor gövdesinden akünüzün eksi ucuna kalın örgülü bir kablo çekili olması gerek onu kontrol edin. ( basit şekilde şunuda deneyebilirsiniz. aynı şekilde şarj voltajı ölçerken,elinizdeki probun eksi ucunu aracın motor gövdesine ,artı ucuda akünün artı kutup başına değdirin ve değerlere bakın. eğerki ölçümde motor gövdesinden aldığınız voltaj daha yüksek ise motor gövdesinden akünüzün eksi kutup başına bu kalın örgülü kablodan çektirin ve aküye tam şarj voltajı gelmesini sağlayın) buna rağmen değerler düşük çıkarsa o zaman şarj dinamonuzu söktürün.
2. Aracınıza sonradan bağlanan elektronik cihazların kaçak yapması
Aracınıza sonradan bağlattığınız ,
alarm
lpg
müzik sistemi
aksesuar amaçlı cihazlar vs.
çözüm: öncelikle aracınızda kaçak olup olmadığını kontrol etmek için yine multimetreye ihtiyacımız var.
resimdeki gibi akünün eksi ucunu söküyoruz.
multimetredende kırmızı olan probun yerini değiştirerek ma/amper yazan yuvaya takıyoruz. siyah probun yeri değişmeyecek.
daha sonrada multimetreyide ma/amper işaretine (10 a )gelecek şekilde ayarlıyoruz. ve ardından resimdeki gibi akü ile araca giden kablo arasına probları bağlıyoruz. ve değeri ölçüyoruz. resimdeki gibi bir değer çıkarsa aracınızda kaçak var demektir. eğer 0.007 amper ve yakın değerler çıkarsa problem yok demektir.
ölçüm için ma seviyeside yeterli olur fakat yüksek akım çekme durumu varsa ( 1 amper üzeri ) multimetrenin sigortası atar. bu sebeple en garanti amper seviyesinde ölçüm en doğrusu olacaktır. (10 amper ) maksimum.
Buraya tıklayarak resmin orjinal boyutunu görebilirsiniz...
araçta kaçak varsa sonradan takılan cihazların elektrik bağlantılarını söküp tek tek aynı ölçüm işlemini tekrarlıyoruz taki kaçağı bulana kadar. bu tip arızalarda en güzel yöntem akünün artı kutup başına sonradan bağlanan kabloları söküp ölçerek takmaktır.
3. Aracınızın orjinal donanımından kaynaklanan sebepler
çözüm: aracınızın orjinalinde bulunan bagaj lambası ve torpido lambalarını kontrol etmek.
bagajda ve torpidoda bulunan butonların özelliğini kaybedip bu lambaların açık kalmasına sebep olmasından dolayıda akü bitebilir.
Resimleri Silinmiş Sanırım Bende Gözükmüyor Güncelleme Yapabilir misiniz .