Alman Aralarının Türk Tüketiciye Gerekli Önemi Verdiğini Sanmıyorum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepkime puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Arkadaşlar aslında konu başlığından anlaşılacağı üzere. Alman araç üreticileri Türk tüketicilere gereken önemi vermediğini düşünüyorum. Sadece Alman aracı olmalarından dolayı tüketicinin harcandığı düşüncesi var bende.

Misali burası Opel araç sahiplerinin üye olduğu bir site. Opel bunca zaman araçlarının garanti konusunda gereken önemi vermiyor. Bir çok firma 5-6 yıllık garanti verirken alman araçlarında bu garanti 2-3 yıllık zaman dilimleri içinde eğer ki ek garanti süresi istenmesi durumunda 1000-1500 TL bir rakam ödenmesi gerek. Sürekli tüketici tüketme bağlamında yapılan bir uygula... diğer bir konu da bazı firmaların sen parayı ver ben senin ismini yazayım aracın da artık 2-3 ay sonra mı gelir yoksa daha fazlamı sürer... işte ben bunun da mantığını çözemedim gitti...

Arkadaş ben para verdim araç aldı isem hafta başında aldığım aracım ile hafta sonun da gezmek isterim. Ama buna karşın bizim insanımız hala bu firmalardan araç alıyor aylarca bekliyor...

Bunu bir türlü çözemedim gitti. Diğer bir konu da servis konusunda A firmanın servisi hakkında bir sürü şikayet olmasına karşın bunlar dile getiriyor ama buna karşın firmalar bu kişilere bir kelime olsa uyarı da yada yaptırım da bulunmuyorlar.
 
nadir abi garanti konusundaki düşüncem her kullanıcı bir değil bizim aracımız 10 yaşında sıfır aldık ve 10 senedir garantiye ihtiyacımız olmadı. Servislerin ilgisine de opelin yapabileceği birşey olduğunu düşünmüyorum uyarı vermekten başka. türk insanı bu kolaya kaçıyor ilgilenmiyor standart bir işlem yok ki almanyadaki servisle türkiyedeki servisi kıyaslayalım. 2 3 ay bekletme konusunda da tamam süre biraz uzun ama markalara da hak vermek lazım her kullanıcının isteği farklı ağzına kadar dolu araba isteyende var en boş paketi isteyende var. ucuz birşey değil ki araba ellerinde patlama riskini göze alsınlar. ben olsam bende almazdım sipariş üzerine üretirdim. sıfırdan araba üretmekte kolay birşey değil
 
nadir abi garanti konusundaki düşüncem her kullanıcı bir değil bizim aracımız 10 yaşında sıfır aldık ve 10 senedir garantiye ihtiyacımız olmadı. Servislerin ilgisine de opelin yapabileceği birşey olduğunu düşünmüyorum uyarı vermekten başka. türk insanı bu kolaya kaçıyor ilgilenmiyor standart bir işlem yok ki almanyadaki servisle türkiyedeki servisi kıyaslayalım. 2 3 ay bekletme konusunda da tamam süre biraz uzun ama markalara da hak vermek lazım her kullanıcının isteği farklı ağzına kadar dolu araba isteyende var en boş paketi isteyende var. ucuz birşey değil ki araba ellerinde patlama riskini göze alsınlar. ben olsam bende almazdım sipariş üzerine üretirdim. sıfırdan araba üretmekte kolay birşey değil

Mercedes BMW gibi araçlar özel donanım ile geliyor da orta sınıf için üretilen araçlar genelde 3 donanım paketi ile üretildikleriden her bayilerde her paketten donanım bulunması gerekir. Bulunmuyorsa bu markanın talepleri karsilayamadigi anlamına gelir ki bence şirket için kötü bir durum . Millet bayilerde araba olmadığı zaman o marka üretim satış dengesini kuramamis, beceriksiz firma demiyor kaliteli araba çok satılıyor diye düşünüyor. Yanlış bilmiyorsam Türkiye nin encok satan aracı linea. Linea almak isteyipte 2-3 ay sıra bekledim diyen görmedim. Sıra bekleme olayı firmanın plansizligini gösterir.
 
Nadir abi, çok uluslu bir şirkette 3 yıldır çalışıyorum. Şirketin kökeni Siemens dolayısı ile Alman kültürü hakim. İşlerin büyük kısmı Fransa'da gerçekleşiyor yönetim olarak. Bizde Türkiye'de çalışıyoruz. Bürokrasi o kadar fazlaki planlı bir işin yapılması bile aylar sürüyor. Örneğin performans primleri.. Normalde 6 aylık dönemlerde alıyoruz. Hesaplamaları 6 aylık dönemlerde yapılıyor ve dönemler belli. Yapılacak işlemler belli, süreçler belli. 2-3 gün oldu 2014'ün 2.yarısına ait pirim hesabımıza yattı. 4 ay geçti üstünden. Yapılacak işten çok prosedür ve kayıt var. Dolayısı ile bu ister istemez süreci uzatıyor. E malum gümrük durumları da var. Hepsi birleşinde ellerinde olmayan bir ürünün dışardan gelmesi bi hayli zaman alıyor.
Garanti ve servis konusuna gelince ülkemizde ne yazıkki araçlar üretime ve standartlarına uygun olarak kullanılmıyor. Bunda insanlarımızın büyük bi kısmının yeterli bilince sahip olmaması en büyük etken. Diğer bi etken ise maddi durum. Vatandaş zaten zar zor geçiniyor. Servis maliyeti yüksek geliyor doğal olarak. Arıza giderlimeden farklı alternatifler aranıyor. Yansanayi malzemelerle kasap ustaların eline düşen araça Alman firması ne yapsın, Fransız ne yapsın, Japon ne yapsın...
 
sayin marmarali83, ithalat ile ilgili hem ulke bazli hemde dunya bazinda ki kisitlamalardan dolayi istediginiz araci bayiden bulamiyorsunuz. Yoksa kar amaci guden bir firmanin bilerek yada organize olamayarak urunleri bulundurmamasi olasi birsey degil.
 
yetkili serviste bilinçli olucak araç sahibide... kia servisine arabayı götürüyoruz adam alıp hemen kilometresine bakıp bilgisayardan değişmesi gereken ne varsa getiriyor koyuyor arabanın yanına... 40 binde şanzuman defransiyel yağını değiştiryor mesela.(ticari araç )
60 binde 4 tekerleği açıp rulmanları kontrol ediyor gerekiyorsa değiştiriyor gerekmiyorsa greslerini yenileyip takıyor...
biz sanayiye gidip abi yağını filtresini değiştir diyoruz.gerisi bozulunca :D
tabi ülkemizdeki tüketiciyi koruma kanunları ve bunların işleyişide tam oturmuş denilemez...kanunların yaptırım gücü gelişmiş işleyişide yerine oturmuş olsa firmalarda mecburen herşeyi dört dörtlük yapmak zorunda kalırlar...
maalesef ülkemiz daha tam olmadı... eskiye nazaran teknolojinin ve haberleşmenin gelişmesiyle bir nebze iyileşmiş olsada henüz tam olamadı maalesef...
 
Konuyu neden açtım? Değerlendirelim, fikirlerimizi beyan edelim, artılar eksiler göz önünde olsun. Değil mi yani? Neticede bizler de bu araçlara bu servislere eşek yükü ile para vermekteyiz. Hele bizim ülkemiz de para kazanmak çok ama çok zor. O yüzden zor kazandığımız paralarımız ile aldığımız ürünler bana göre dünya da neyse bize de aynı uygulama olması gerek...

Bir çok haber de okuyorum A firması bilmem nerede olan bilmem kaç aracını geri çağırdı falan filan. Ya Türkiye de sattıkları araçlar ne olacak?

Ülkemizde milletin menfaati düşünülmeli ve özellikle araç garanti konusunda servis fiyatlarının şeffaf olması konusunda kesin kez kanunlar çıkması gerek. Alman firmalarının araçlarının servis hizmetleri hazine gibi saklanırken adamlar Japon firmaları özellikle Hundai adam kabak gibi arkadaş bak şu km de şu kadar ödeyeceksin diye liste koyuyor. Ve hundai kullanıcı servise giderken en azından çıkacak hesaptan haberi var. Birde Alman araçlarında A servisi 10 TL diyor aynı işe B servisi 20 diyor eee şimdi parça aynı işçilik aynı ise bu arada fark ne?
 
Nadir abi, çok uluslu bir şirkette 3 yıldır çalışıyorum. Şirketin kökeni Siemens dolayısı ile Alman kültürü hakim. İşlerin büyük kısmı Fransa'da gerçekleşiyor yönetim olarak. Bizde Türkiye'de çalışıyoruz. Bürokrasi o kadar fazlaki planlı bir işin yapılması bile aylar sürüyor. Örneğin performans primleri.. Normalde 6 aylık dönemlerde alıyoruz. Hesaplamaları 6 aylık dönemlerde yapılıyor ve dönemler belli. Yapılacak işlemler belli, süreçler belli. 2-3 gün oldu 2014'ün 2.yarısına ait pirim hesabımıza yattı. 4 ay geçti üstünden. Yapılacak işten çok prosedür ve kayıt var.

Ben biliyorum bu şirketi :)
 
hyundai kia 5 yıl veriyor vermesine km sınırı 150 bin.
ne anladım ben o aşktan.
opelde hiçbir km sınırı olmadan 2 yıl. aslında kelime oyunu başka bir halt değil. zaten 6 ayda sorun vermeyen araba daha sorun vermez....
 
hyundai kia 5 yıl veriyor vermesine km sınırı 150 bin.
ne anladım ben o aşktan.
opelde hiçbir km sınırı olmadan 2 yıl. aslında kelime oyunu başka bir halt değil. zaten 6 ayda sorun vermeyen araba daha sorun vermez....

km sınırı olsada kullanıcı için 5 yıl garanti çok iyi bence. bence laf oyunu değil tercih meselesi.
şirket arabası olarak alınacaksa dediğinde haklısın. devamlı kullanılan araçta için km sınırı olmadan 2 yıl garanti daha iyi fakat yılda 15-20 bin km yapan standart bir kullanıcı 5 yılda 100 bin km ancak yapar. 150 bin km sınırına takılmadan 5 yıl rahat rahat kullanılabilir.
 
Geri
Üst