Araba durunca bass kesiliyo.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yalcoo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Artık çoğu araçta bir sistem var.

Araç hızlanınca sesi de artırıyor. Yavaşlayınca sesi de kısıyor. öyle birşey olabilir.
 
Vay anasını yaw ilk defa duydum böyle bişeyi ta 94 senesinin arabasında ne arıyo onu anlamadım :) tam ışıklarda duruyosun kızlara hava atıcan cart ses gidiveriyo :) bi kapatma şekli yada çözümü varmı ki :( insana sürekli bozukmuş hissi yaratıyo
 
o zaman sizin araçta yoktur :D
 
şarj dinamona ve tesisata tekrar baktır
 
Benim basima geldi gecen sene tesisati ve teyipi elden gecirdik problem bulamadik hatta aku yetistirmiyor mu diye ustam kapasitõr var alakasi yok dedi genede kontrol ettik sorunu bulamadik en sonunda hoparlõr koblosunu degistirdim anfiden teyibe giden artik dedim sansimi deniyim yoksa 12v direk akuden anfiye giden kabloyu degisirim neyseki hoparlõr kablosundan yapiyomus degistirdim kaliteli bir kobloyla masallah suan bi sorun yok sen anfi kablolarini kontrol et bence teker teker
 
bazı araçların orjinal ses sistemleri , aracın hızına göre artıp azalır. trafik ışıklarında durduğunuz zaman sesin azalması normaldir.

ama siz 5100 teyp almışsınız. bu sistemin yeni takılan teypte de olması mümkün müdür? bilemiycem.
 
Genel olarak herkesin yanlış bildiği birşey var, o da ses sisteminin aküden beslendiği. Bu yanlıştır. Araç çalışıyor ise ses sistemi tamamen alternatörden akım alır. Akü ise alternatörden sonraki voltaj regülatöründen de sonra ikinci bir regülasyon aygıtı konumuna gelir.

Sizin durumunuzda test edilecek iki şey var ve iki kişilik bir iş. Gerekenler de bir adet voltmetre veya avometre. Önce aküdeki voltajı araç çalışmazken ölçün, 12-13 civarı olması lazım. Sonra araç rölantide iken aynı voltajı ölçün, bir de belli bir devirde gaz verirken ölçün, mesela 3000 devir.

Sonra bu 3 ölçümü anfinin girişinde tekrarlayın.

Eğer akü ile anfi voltajları arasında fark var ise kablolamada arıza vardır. (0.1-0.2 volt gibi ufak farklar olabilir)

Eğer rölantide voltaj 14.4 civarı değil ise alternatör veya voltaj regülatöründe problem olabilir.

Eğer devirdeki voltaj 15V veya daha üstüne çıkıyor ise kesin voltaj regülatöründe problem vardır, voltaj sabit durmuyorsa da aynı sonuca varabiliriz.
 
Genel olarak herkesin yanlış bildiği birşey var, o da ses sisteminin aküden beslendiği. Bu yanlıştır. Araç çalışıyor ise ses sistemi tamamen alternatörden akım alır. Akü ise alternatörden sonraki voltaj regülatöründen de sonra ikinci bir regülasyon aygıtı konumuna gelir.

Sizin durumunuzda test edilecek iki şey var ve iki kişilik bir iş. Gerekenler de bir adet voltmetre veya avometre. Önce aküdeki voltajı araç çalışmazken ölçün, 12-13 civarı olması lazım. Sonra araç rölantide iken aynı voltajı ölçün, bir de belli bir devirde gaz verirken ölçün, mesela 3000 devir.

Sonra bu 3 ölçümü anfinin girişinde tekrarlayın.

Eğer akü ile anfi voltajları arasında fark var ise kablolamada arıza vardır. (0.1-0.2 volt gibi ufak farklar olabilir)

Eğer rölantide voltaj 14.4 civarı değil ise alternatör veya voltaj regülatöründe problem olabilir.

Eğer devirdeki voltaj 15V veya daha üstüne çıkıyor ise kesin voltaj regülatöründe problem vardır, voltaj sabit durmuyorsa da aynı sonuca varabiliriz.

Valla süper anlatmışsın en kısa zamanda bunu denicem sonucu buraya yazarım.Ama eğer alternatör veya voltaj regülatöründe sorun varsa kaça patlar bu bana.Birde aynı işlemi anfide tekrarlayın demişsiniz ya tam olarak nası yapıcam bu işlemi voltmetrenin uçlarını nerelere değdircem.
 
anfide çok dikkatli olmak lazım, voltmetrenin uçlarının kayıp kısa devre yapma riski var çünkü 12v ile şase terminali genelde birbirine yakın olurlar.

Aküden gelen kablo genelde kırmızıdır, kalıncadır ve +12 yazılı girişe bir vida ile tutturulur. Şase de GND yazılı giriş olur. Bu iki vida arasında ölçmeniz lazım. Bir de üçüncü REM, yani remote girişi vardır, onun kablosu ince olur, onu karıştırmayalım şimdilik :)

Ben yaklaşık 2-3 ay önce regülatör ile şarj dinamomu değiştirdim, çünkü regülatörüm yandı ve 100 amperlik yan sanayi dinamo taktırdım. 250TL dinamo, 70-80TL de montaja verdim.
Regülatör azıralanırsa elektrikçiler tamir de edebilir belki, oldukça basit bir devre. Tüm Opel motorlarda alternatör ile regülatör (konjektör de deniyor bu arada) birleşik oluyor diye biliyorum, yani regülatöre ulaşmak için alternatörün sökülmesi gerekiyor.
 
anladım dediğiniz gibi uçları karıştırmadan :) ölçerim inşallah sonuçları burda yazarım ona göre karar veririz.
 
Geri
Üst