Exper hizmeti veren yerler eline boya ölçeri alır birkaç noktadan boya kontrolü yapar sağ çamurlukta 150 mikron sol çamurlukta 350 mikron gibi farklar görürse boya var der, civata başlarında aşınma varsa parça değişmiş der. Biraz daha iyi yerler dynoya çıkarır aracın orijinal olarak 110 beygir olduğunu varsayalım ve dynoda 108 beygir okursa motor çok iyi der 90 çıkarsa fena değil der, 60 beygir çıkarsa motor bitik der 120 beygir çıkarsa yazılım var der. Onların olayı bundan ibarettir, zor iş değil çinden bir boya ölçer alıp aracı kendimiz incelememiz, citava başı kontrolü de zaten gözle yapılan kontroldür tecrübe ile kazanılır. Aldıkları ücrete ve elindeki ekipmana göre en az yarım saat aracı incelerler kısaca, ekipmanları düzenli kalibre ediliyor mu doğru sonuca varmak için önemli, hatta en önemli konu. Aracın %100 hasarsız olduğuna garanti veremezler ancak. Pek çok yer kendilerine göre bir rapor hazırlıyor ve bir firmanın hasarlı dediğine diğeri hasarsız diyebiliyor. Bu işin bir standarda bağlanıp devlet tarafından yada MMO tarafından yetkilendirilmiş firmaların yapabilmesi ve raporların bağımsız olarak hazırlanması gerekiyor ama şuan için böyle bir şey söz konusu değil, aracı aldığınız kişinin exper firmasını tanımadığını ispatlamak da imkansız. Ankara Yıldız Sanayi Sitesine yolunuz düşerse gidin izleyin tavanı, marşpiyeli, arka çamurlukları hatta direk ortadan ikiye kesilmiş lüks araçların karoserilerini görürsünüz bunların bu kısımları neden kesilmiş kafada soru işareti bırakıyor. Kaynak teknolojisi çok gelişti o eski elektrot kaynaklarını bisiklet tamircisi bile kullanmıyor artık. Eli becerikli bir usta o kaynak izini güzel saklar. Ardından orijinal seviyede mikron astar ve boya atılır tanıdık sigorta şirketinden de pert kaydı silinir ve kazasız boyasız olarak sahibinden yada galeriden piyasaya sunulur kimsenin ruhu duymaz. Ayrıca her aracın bilgisayarı markasına göre farklı olduğu için ellerinde her markaya ait bilgisayar bulundurmaları imkansız. O yüzden exper, arıza ışığının hangi arızadan dolayı yandığını bilemez sadece kaporta ve dışarıdan değişen parçaya bakabilir içini bilemez. Yani sizin aracınız kazasız boyasız hatasız olsa bile içinde bir sensör arızalı olabilir ve bunu bilemez. Bilmesini beklemek de doğru olmaz. Experler hakkında bu bilgiyi verdikten sonra gelelim konumuza, aracınız hayırlı olsun. İnternet üzerinden bir elm327 alarak hata kodunun ne olduğunu kendiniz görebilir arıza ışığını söndürebilir ve bundan fazlasını da yapamazsınız ama arızayı bilmek de bişeydir. Ankarada iseniz özellikle Corsa konusunda kendim yardımcı olabilirim.