Arabada Rolanti Dışında Titreme Sorunu...!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan göksel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Veli Usta yapmaz ama sente 1 diş atlamış olabilir.

Ses zırıltı vs. yoksa sadece titreşim varsa, motora ve takozlarına odaklanın bence, sürten bir parça bakmayın. Hareketsiz, Boşta titreme yaparken, debriyaja basınca titremeyi kesiyorsa, Şanzuman, aktarma üzerinde durabilirsiniz.
 
volantı düşündünüzmü hiç?
 
Göksel bey merhaba ;

Aracınızın motoru yenlenmiş evet ama vibrasyon problemleri her zaman motordan şasi yada yürüyen düzenden olmuyor .. benzer problemleri ben 2004 Opelimde yaşamıştım .. aracınız süresiz ve daima titreme yapıyorsa o konuda bir şey diyemem ancak .. ara ara titriyor ve bazende rolant hatta hareket halinde iken bile devir stop edicek kadar düşüyorsa .. Egzost geri tepme sorunu olabilir .. dediğim gibi benzer sorun yaşamıştım , ustalar , benim arabanında titreme problemi motor , şasi hatta yürüyen e bağladılar ve sorunu bulamadılar .. daha sonra BOSCH Car da Egzost geri tepme çıktı .. aracınızı test bilgisayarına bağlamışlarmıydı serviste ?
 
Aracımda herhangi bir arıza yok,yol bilgisayarındada zaten görünmüyor,aracım rolantide titreme yapmıyor ve konu başında belirttiğim gibi saat gibi çalışıyor,kesiklik yada rolanti dalgalanması yok,hareket edeceğim zaman stop edecek şekilde devir düşmesi yok,ses olarak evet zırıltı şeklinde vardı ama konu başında anlattığım kısımlar sabitlenince sesler kesildi,sadece arada 2000 devirlerde devrin geri dönüşü esnasında hafif bir zırlama var ama titreme gaza basınca hafiften başlayıp 3000 devire kadar artarak devam ediyor ve 3000 binden sonra 6500 devirede çıksam aynı şiddette kalıyor ve devir geri dönüşleride aynı şekilde titreşimli oluyor,debriyaja basarsam kesiyor titremeyi ki buda aktarma organlarında sorun olmadığını gösterir,aksi halde yolda giderken her şekilde yapması gerekirdi,aracın volant yada sentesinde sıkıntı olsa sizce yolda hissettirmez mi araç kendisini,benim araçta yolda yani gidişinde hiç problem yok,yığılma,kasılma,bağırıp gitmeme,gaz yememe,performans kaybı,yağ yağma,su eksiltme,direksiyonun sağa sola çekmesi,yada belirli km den sonra direksiyon titremesi,performans kaybı,devirlenememesi,bu sorunların hiçbirisi yok,motor kulaklarına bir daha baktırayım vede şanzıman takozuna,belki subablar sıkıyor yada gevşek kalıyor diyeceğim ama hani rolantide hissettirmeyip devirlenince sallasa,yakıt olarak rektefeden sonra arttı yakıtım ama öyle aman aman değil,önceden yol bilgisayarında rolantide 0,6 lt yi görüyordum,şuan en düşük gördüğüm çok çok nadir olarak 0,7 ama genel olarak 0,9-1 bunu motor yeni yapıldı ya kısmına bağlasak sanırım olmaz çünkü artık 10 bin km oldu,parçaların rodajı çoktan bitmiştir diye düşünüyorum,geçtiğimiz haftasonu çalıştığım için gidemedim ama bu haftasonu sabahtan eksozcudayım,sonra kontrollerini yaptırıp yola çıkacağım,birkaç göz daha görsün bakalım onlar ne diyecek,sonra adres yine veli usta,bu sorun çözülene kadar çok başını ağrıtacak gibiyim ustanın,her ne kadar o haklı olarak çalışmasında bir problem olmadığını belirtse ve devir artışındaki titreşimi kendide onaylasa bile,başka neler olabilir arkadaşlar,yardımlarınız için teşekkürler,yorumlarınızı bekliyorum...
 
Nihayet geçtiğimiz cumartesi eksozcuya gittim ve orta susturucunun kenarında çürüme varmış değiştirdik ve değiştirirken eksozun son susturucusuna girmeden önce yukarıya doğru kıvrılan kısmın şaseye sürtme izlerini görmüş olduk,yani titreşimin çoğunu burası veriyormuş,şuan sadece aracın normal titreşimi kaldı ohh be dedim sonunda,yerinden sökmesek anlayamayacaktık ama daha önce bostancıda spirali değiştiren usta sanırım biraz kastırmış ve öne doğru gelmiş eksoz ve bunun sonucunda şaseye değmiş bizde kontrol ederken arka kısım ve yukarı kıvrıldığı için uğraşsakta anlayamamıştık,nihayetinde bu olayıda atlatmış olduk,herkese teşekkür ederim görüş ve önerileri için.
 
Geri
Üst