Haberin en çarpıcı kısmını aşağıya aldım, devamı linkte ;
Kimse 90 bin TL'ye almaz
52 bin TL'lik araca yüzde 37'lik ÖTV eklendiğinde fiyatı 71 bin TL oluyor. Bunun üstüne yüzde 18 KDV'yi eklediğimizde, rakam 84 bin TL'ye çıkıyor. Birde yüzde 6'lık ek ödemeler (harç pulu vs..) var. Bunları da eklediğimizde fiyat 89 bin TL'ye çıkıyor.
Fransa'daki fiyatın iki katından bile fazla. Şimdi bu noktada, elektrikli araçların geleceği için ne bekleyebiliriz? Tabiki hiç bir şey.
Sıfır emisyona sahip olduğu için çevreyi kirletmemesi veya dizelin 10'da biri maliyetle yol almasını bu fiyatlarla inanın kimse önemsemez.
Allah aşkına kim 90 bin TL'ye Fluence'yi alır.
120 bin TL'ye minik araç
Tabi bir de işin diğer boyutu var. Fluence, 21 bin 300 Euro'luk fiyatıyla elektrikli araçlar arasında şu ana kadar açıklanan en ucuz araç. Tabi
Fransa'da pilinin ayrı kiralanmasını filan hiç karıştırmıyorum.
Daha çarpıcı bir örnek daha vereyim. Peugeot'nun bu yıl sonunda Avrupa'da satışa sunacağı küçük elektrikli iOn modelinin fiyatı ise yaklaşık 30 bin Euro. Düşünsenize küçücük bir aracın fiyatı Türkiye'de neredeyse 120 bin TL olacak. Hangi firma bu araçları Türkiye'ye getirir, getirse bile kim alır varın siz düşünün.
Umarım, ajansın bugün geçtiği bu kanun taslağı sadece rutin bir taslak olsun. Elektrikli araçlara yönelik gerçek kanunun bu olmadığını, teşvik edecek düzenlemenin yakında yapılacağını umuyorum. Bekleyip göreceğiz. Aksi takdirde, Türkiye bir kez daha otomotivde treni kaçıracak.
link:
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16365213.asp?gid=373