Arabası olanlar okusun!

benzinden vergi tokatlamak iyi de
bunun kyoto protkolü var şusu var busu var. sonuna kadar suyunu sıkıp sonra bi şekilde bi vergi desteği sağlaması gerekecek
o zaman da indirim yapmaktan hazetmeyen devletimiz benzinli modellere bindirim yaparak elektrikliyi teşvik edecek...
:alkis::alkis::alkis:+
LPG li araçarıda teşvik etmeliler. Londrada artık şehir merkezine LPG siz araçlar alınıyor. adamlar tam anlamıyla çevreci.
Yalnız geçenlerde Torium alışveriş merkezine gittim. orda ayrı bir park bölümü vardıdüşük emisyonlu araçlar için yazıyordu. gerçi park yerindeki araçların hepsi bildiğimiz araçlardı. Burda düşük emisyondan kasıt bence lpg li araçlar olmalıydı. ama nedense kapalı parklara lpg li araç almıyorlar ülkemizde!!!!!!!!!!!
 
AVM güvenliği de ne anlar ya emisyondan...

Çorlu Orion AVM de açık parkın en uzak köşesinde LPGli araç park yeri yazıyodu :rolleyes:

İngiltere bu konuda çok hassas, milyarlar harcayıp Londra ş.içi otobüsleri hidrojenli motorlarla donatmışlar, dediğin gibi şehir içine girişler kısıtlamalara tabi illa araçla giricem diyenler belli bi miktar para ödüyolar giriş için.
 
benzinden vergi tokatlamak iyi de
bunun kyoto protkolü var şusu var busu var. sonuna kadar suyunu sıkıp sonra bi şekilde bi vergi desteği sağlaması gerekecek
o zaman da indirim yapmaktan hazetmeyen devletimiz benzinli modellere bindirim yaparak elektrikliyi teşvik edecek...

Ülkemizde (neredeyse) benzinli özel araçdan çok benzinli resmi araç var. Vatandaşın büyük çoğunluğu LPG'li ve dizel araç kullandığıma göre devlet ya kendi bindiği dalı kesecek, ya da başbakanın Mercedesi dahil bütün makam araçlarına LPG takılacak :kop:.
 
resmi araçları da biz ödediğimize göre onları hesaba katmıyolardır savaş abi.
 
Unutulmaması gereken bir konu: bu ülkenin kasasına giren paranın büyük bir çoğunluğu motorlu araçlardan alınan dolaylı/dolaysız vergilerden oluşuyor, yani neredeyse ülkenin tek geçim kaynağı trafikde gezmeye çabalayan araçlarımız. Araçlarımız trafikte ne kadar az gezerse devletin gelirleri o derece azalır, o nedenle akaryakıt fiyatlarını artırıp, elektrikli araçlara indirim uygulamaları zor. Doğru, bir çok avrupa ülkesinde temiz çevre için birtakım teşvikler var, ama o ülkelerin teşvikleri karşılayacak paraları da var. Bizdeki sorun para yokkkkk.
 
resmi araçları da biz ödediğimize göre onları hesaba katmıyolardır savaş abi.
Bizde artık para kalmadı ki, bıçak kemiğe dayandı :kop:. Valla zaman zaman resmi dairelerinde bütçeleri erkenden bitebiliyor. Biz zamanında bir top fotokopi kağıdına bile muhtaç olmuştuk. Resmi kurumların devlete dünya kadar elektrik, su, yakıt, SSK prim borcu olduğunu duymayan kalmadı. Bu alışkanlık sonunda vatandaşa bulaştı, şimdi vatandaşın da devlete karşı bir sürü borcu birikti. Ortak nokta parasızlık..........
 
Elektrikli araçları doğmadan öldürmeyin

Haberin en çarpıcı kısmını aşağıya aldım, devamı linkte ;

Kimse 90 bin TL'ye almaz
52 bin TL'lik araca yüzde 37'lik ÖTV eklendiğinde fiyatı 71 bin TL oluyor. Bunun üstüne yüzde 18 KDV'yi eklediğimizde, rakam 84 bin TL'ye çıkıyor. Birde yüzde 6'lık ek ödemeler (harç pulu vs..) var. Bunları da eklediğimizde fiyat 89 bin TL'ye çıkıyor. Fransa'daki fiyatın iki katından bile fazla. Şimdi bu noktada, elektrikli araçların geleceği için ne bekleyebiliriz? Tabiki hiç bir şey.
Sıfır emisyona sahip olduğu için çevreyi kirletmemesi veya dizelin 10'da biri maliyetle yol almasını bu fiyatlarla inanın kimse önemsemez.
Allah aşkına kim 90 bin TL'ye Fluence'yi alır.
120 bin TL'ye minik araç
Tabi bir de işin diğer boyutu var. Fluence, 21 bin 300 Euro'luk fiyatıyla elektrikli araçlar arasında şu ana kadar açıklanan en ucuz araç. Tabi Fransa'da pilinin ayrı kiralanmasını filan hiç karıştırmıyorum.
Daha çarpıcı bir örnek daha vereyim. Peugeot'nun bu yıl sonunda Avrupa'da satışa sunacağı küçük elektrikli iOn modelinin fiyatı ise yaklaşık 30 bin Euro. Düşünsenize küçücük bir aracın fiyatı Türkiye'de neredeyse 120 bin TL olacak. Hangi firma bu araçları Türkiye'ye getirir, getirse bile kim alır varın siz düşünün.
Umarım, ajansın bugün geçtiği bu kanun taslağı sadece rutin bir taslak olsun. Elektrikli araçlara yönelik gerçek kanunun bu olmadığını, teşvik edecek düzenlemenin yakında yapılacağını umuyorum. Bekleyip göreceğiz. Aksi takdirde, Türkiye bir kez daha otomotivde treni kaçıracak.


link: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16365213.asp?gid=373
 
Haberin en çarpıcı kısmını aşağıya aldım, devamı linkte ;

Kimse 90 bin TL'ye almaz
52 bin TL'lik araca yüzde 37'lik ÖTV eklendiğinde fiyatı 71 bin TL oluyor. Bunun üstüne yüzde 18 KDV'yi eklediğimizde, rakam 84 bin TL'ye çıkıyor. Birde yüzde 6'lık ek ödemeler (harç pulu vs..) var. Bunları da eklediğimizde fiyat 89 bin TL'ye çıkıyor. Fransa'daki fiyatın iki katından bile fazla. Şimdi bu noktada, elektrikli araçların geleceği için ne bekleyebiliriz? Tabiki hiç bir şey.
Sıfır emisyona sahip olduğu için çevreyi kirletmemesi veya dizelin 10'da biri maliyetle yol almasını bu fiyatlarla inanın kimse önemsemez.
Allah aşkına kim 90 bin TL'ye Fluence'yi alır.
120 bin TL'ye minik araç
Tabi bir de işin diğer boyutu var. Fluence, 21 bin 300 Euro'luk fiyatıyla elektrikli araçlar arasında şu ana kadar açıklanan en ucuz araç. Tabi Fransa'da pilinin ayrı kiralanmasını filan hiç karıştırmıyorum.
Daha çarpıcı bir örnek daha vereyim. Peugeot'nun bu yıl sonunda Avrupa'da satışa sunacağı küçük elektrikli iOn modelinin fiyatı ise yaklaşık 30 bin Euro. Düşünsenize küçücük bir aracın fiyatı Türkiye'de neredeyse 120 bin TL olacak. Hangi firma bu araçları Türkiye'ye getirir, getirse bile kim alır varın siz düşünün.
Umarım, ajansın bugün geçtiği bu kanun taslağı sadece rutin bir taslak olsun. Elektrikli araçlara yönelik gerçek kanunun bu olmadığını, teşvik edecek düzenlemenin yakında yapılacağını umuyorum. Bekleyip göreceğiz. Aksi takdirde, Türkiye bir kez daha otomotivde treni kaçıracak.


link: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16365213.asp?gid=373
Bence bizim lpg li araçların değerleri artacak bu vergiyi uygularsa devlet :)
Zaten Türkiye de elektrik arz miktarı talepten az. napacaklar elektrikli aracı. millet habire kaçak elektrik kullanacak ondan sonra:D
Lpg ye devam arkadaşlar. emisyon memisyonda yok nasıl olsa :D
 
Bence bizim lpg li araçların değerleri artacak bu vergiyi uygularsa devlet :)
Zaten Türkiye de elektrik arz miktarı talepten az. napacaklar elektrikli aracı. millet habire kaçak elektrik kullanacak ondan sonra:D
Lpg ye devam arkadaşlar. emisyon memisyonda yok nasıl olsa :D

Kaçak elektrik kullanımı zaten bazı bölgelerde çok yaygın, tıpkı merdiven altı LPG'ciler gibi. Bugün gene haberlerde LPG'li araç yangını ile ilgili haber vardı, yazık 3 kişi yanmış :(. Birileri artık kanunsuzluklara, merdiven altı imalatlara dur demeli.
 
Kaçak elektrik kullanımı zaten bazı bölgelerde çok yaygın, tıpkı merdiven altı LPG'ciler gibi. Bugün gene haberlerde LPG'li araç yangını ile ilgili haber vardı, yazık 3 kişi yanmış :(. Birileri artık kanunsuzluklara, merdiven altı imalatlara dur demeli.
Savaş abi eskişehirdeki kazadan bahsediyosan eğer, orda lpg tankı tarlaya fırlamış. yangın benzin deposundan çıkmış :)
 
Geri
Üst