Arabayla El Frenini çekerek kaydırma

geçen mezuniyet töreninde bizim bir arkadaş var okulun önünde güneş çarpmış bekliyor. yanında bir çektim hafiften attırdım arkasını :D böm böm bana bakıyor :)
 
Önemli olan arkayı kaydırırken araca doğru kontrayı vermek. Sert bir direksiyon hareketinde veya ters açıda yapılan kontra manevra hareketi ile aracı devirmek çok zor değil!

Zararlarına gelince; el freni teli zamanla özelliğini kaybediyor.Sonuçta tele de bir yük biniyor. Lastikler aşınıyor. Uygulama alanında ki zemin düz değilse çekiş sistemine bağlı olarak aks veya arka teker bilyalarının ömrü kısalıyor,balatalar aşınıyor.

Ayrıca bu tarz hareketler hidrolik el freni ile yapılır. Bazı araçlarda el freni çok aşağıda olduğu için, virajı el freni ile dönerken sürücü el frenini indirmeyi unutabiliyor bu da tehlikeli oluyor
 
Çekmeyin, çektirmeyin. Arabanın mekaniğine komple zararlı. Düne kadar mecaz anlamda değil dün akşam saat 21.30 sıralarına kadar ben de fazla zararlı olmadığını düşünürdüm. J kasa dizel 12 model Astram var. Dün son bir yanlamayla şanzımanı elime aldım vites dişlilerine kadar kırıldı serviste 20bin masraf çıkardılar.
Zararı yok demeyin. El freni teli gibi küçük şeylerle keşke yırtabilseniz, ben yırtamadım.
 
el freni ile dönerken şanzıman mı kırdın ?
servis yiyor olmasın sizi. en fazla stop etmiştir araba...
 
20 bin mi :O
 
şanzıman toplasan 6 7 bin tl :)
 
Valla tek maaşla 8-10 sene araba parası biriktirip güç bela alan birisi değil el freniyle arkasını kaydırma dururken çekerken bile yumuşak davranır. Araç bu sonuçta. Stres atılacak, sinir yapacak birşey değil.

Eğer olaki bilerek yada bilmeyerek çekersek olacak şey; debriyajı ayırmazsak stop eder, el fren teli, mekanizmasını(tetik kısmı) zorlar, lastiği hafiften yer o kadar.
 
Valla tek maaşla 8-10 sene araba parası biriktirip güç bela alan birisi değil el freniyle arkasını kaydırma dururken çekerken bile yumuşak davranır. Araç bu sonuçta. Stres atılacak, sinir yapacak birşey değil.

Eğer olaki bilerek yada bilmeyerek çekersek olacak şey; debriyajı ayırmazsak stop eder, el fren teli, mekanizmasını(tetik kısmı) zorlar, lastiği hafiften yer o kadar.
Fakat bazı elektronik araçlarda ABS dahil birçok ışığı yakabilir ki kontağı kapatıp 10-15 dakika beklenince geri düzelir.
 
ben kısın cok yapdım buzun ustünde gecelerı sırf yanlamak ıcın cıkıyordum ama sonrasında sesler geldı gittim gergi kolu bozulmus bıde arka balatalarım zayıftı onlar ses yapmaya başlamıs felan ama verdiği haz bambaşkada olsa da sakat işler :)
 
Ben bir gün çamur yağmıştı millet 20 ile 30 la korka korka giderken ben 40 ile 50 ile yanlarından hiç frene basmadan sadece gaza basarak ve direksiyonu çevirerek arabanın arkasını kaydıra kaydıra arabaları solladım hayatımda araba kullanmaktan en çok zevk aldığım andı
Şimdi olsa yapmam o riske girmem yaş o zaman 25 falandı şimdi oldu 33 yaşlandım galiba :)
 
Geri
Üst