Selamlar konuyu hortlatmak istedim. Bu sorunu elm27 ile bende kendi aracımda rastladım.İnsignia A16LET motor kodlu aracım ile yolda iken özellikle uzun rampalarda aracımı takip ederken soğutma sıvısı sıcaklıgını 113 dereclerde gördüğüm halde, araç konsoulun sıcaklık 90 derecede sabit çakılı idi. Bu bana normal gelmedi, İngiliz wauxhall owners da da aynı konu tartışılmış, sonuç elbette normal değil.Bırakın sanayi ustalarının ve servislerin bu motor böyle yada opel sıcak sever dediklerine. Sonuç Türkiye opel satış haritasında kuzey ülke olarak geçiyormuş ve 105 derecelik termostat ile ülkemize sevk ediliyor. Aynı araç İspanya ya 92 derecelik termostat ile sevk ediliyormuş. Opel Türkiye konudan bi haber. Motorunuz daha sağlıklı çalışması için özellikle güney illerde yaşayan Opel kullanıcılarına tavsiyem termostatlarını 92'lik olan değiştirmeleri. İnsignia fanın 1.kademesi 98 derecede devreye giriyor, soru şu; 98 derecede devreye giren fan neyi soğutuyor, termostat halen kapalı?Radyatördeki su zaten motorda gezmiyor?
Ek bilgi vermeyide ihmal etmeyeyim, konuda geçmiş su 100 derecede kaynar neden 105^de kaynamıyor, yazılımla alakalı mı vs diye... Evet normal koşullarda su deniz seviyesinde 100 derecede kaynar. Soğutma sistemimiz kapalı devre 1,3 bar basınç altında çalışıyor, bu suyun kaynama değerini yukarı çekiyor artı olarak sistemdeki antifrizde suyun donmasını engellemenin yanında, suyu kaynama noktasını da karışım oranına göre 135 derecelere kadar çekmekte.(Antifrizlerde organik-inorganik vs vs diye kendi içlerinde ayrılmakta, tecrübe ile sabittir PO kırmızı antifriz tercih etmenizi tavsiye ederim)