Araç Muayene Sistemi Değişiyor....

Evet gerçekten olması gereken de budur yalnız size bir şey sormak istiyorum;
Avrupadaki yollar ile bizdeki yollar aynı mı? Belediyeler aynı orantıda mı? Ben burada (sivas) çarşının ortasında değil sanki patates tarlasında gidiyorum. Bu yollara bu arabalar nasıl dayansın? Neden araçları didik didik incelerken yolları da yapanları üstün körü incelemek..! Bence her kurum bu titizlikte olmalı.! Yani biz henüz avrupalı olamadık sadece taklit yapıyoruz sadece.!

Konu ile ilgili eğlenceli bir de video ekleyelim gün içerisinde iş,güç sinir harbi oluyor biraz olsun tebessüm edelim. =)

http://www.youtube.com/watch?v=-VAKRf_baM0

başkan noktayı koymuş :D - emniyet kemerii !! kim takıyoruuuu :D
 
images


images




images



Kamyonların ön ve arka tamponlarının yerden yükseklikleri belli seviyede olmak zorundadır, keşke bu durumu da sıkı bir şekilde denetleseler. Denetimler yetersiz olunca en sonda resimdeki gibi kaza görüntüleri kaçınılmazdır :(.
 
...........Avrupadaki yollar ile bizdeki yollar aynı mı? Belediyeler aynı orantıda mı? Ben burada (sivas) çarşının ortasında değil sanki patates tarlasında gidiyorum. Bu yollara bu arabalar nasıl dayansın? Neden araçları didik didik incelerken yolları da yapanları üstün körü incelemek..! Bence her kurum bu titizlikte olmalı.! Yani biz henüz avrupalı olamadık sadece taklit yapıyoruz sadece.!

Biz de adettir, yol iyi ise, hele hele bol şeritli ise Allah ne verdiyse basılır. Mesela Ankara'daki meşhur Eskişehir yolu. Hız limiti 70 km ama kameralar haricinde kimse hız limitine uymaz, veya İstanbul'daki E-5, sen limitlere uysan bazıları arka tamponuna yapışır kulaklarını çınlatır :mad:. O nedenle ha yollar kötü olmuş, ha sık sık hız kasisleri yapılmış ne fark eder ki? Hep duyarız, avrupadaki yollar fıstık gibiymiş, bol şeritliymiş ama duyduğumuza göre de sürücüler hız limitlerine harfiyen uyuyorlarmış. Yani dediğin gibi biz henüz avrupalı olamadık.
 
Savaş bey harfiyat kamyonlarının normal seyir halindeki trafik canavarı olarak adlandırdığımız sürüş tarzlarını göz önüne alırsak, bahsettiğiniz konuda duyarlı olmasını beklemek biraz yanlış olur.ŞEhirler arası yük taşıyan kamyonlar sanırım birazda görüntü merakından olsa gerek çift tampon v.s. gibi uygulamaları mevcut fakat harfiyat kamyonu yük alabileceği ve boşaltacağı yeri göz önüne alarak tamponu söküp stopları v.s. ana şase demirlerinin üstüne görünmeyen yerlere dahi monta edebiliyorlar.Fakat şöyle bir zihniyet var ''napim kardeşim o da fazla girmseydi dibime''.Biz bunu aşamadığımız sürece hiç bir şey yolunda gitmez.

Aslına bakarsanız ben birşeyi çok iyi gözlemledim.Eskiden polis aracında bu eksikmi bu fazlamı diye soruyordu.Araçlar ne zaman TÜV sistemine geçti, polislerde bu uygulamayı bitirdi.Bu büyük ihtimalle içişleri bakanlığı emriyle yapılan bir uygulama.Fakat düşünsenize, aracınızda hafif kusur, yani muayeneden geçebilecek ama aracın kullanımına aykırı durumlar var.Bir muayene istastonu görevlisiyle sohbetimizde bu rapora polisin bakarak bunları yapıp yapmadığımı sorması gerekiyormuş uygulamada.Fakat sadece plakadaki pula baktıkları bir gerçek.

İşin özü ise şu: TÜV sistemi bilinçli insanlara uygulandığı sürece çok memnuniyet verici bir sistem.Fakat bizim halkımızın bir kısmı sadece kandırarak günü kurtarayım hesabı yapıp çürük araçları bakalit macunuyla yamayarak, bir çok ağır kusuru söküp tekrar takarak uygulamayı işlemez hale getirmiştir.Burada iş içişleri bakanlığının emniyet müdürlüğüne uygulama yetkisi vermesiyle çözülür ancak.
 
1- Savaş bey harfiyat kamyonlarının normal seyir halindeki trafik canavarı olarak adlandırdığımız sürüş tarzlarını göz önüne alırsak, bahsettiğiniz konuda duyarlı olmasını beklemek biraz yanlış olur..........

2- Aslına bakarsanız ben birşeyi çok iyi gözlemledim.Eskiden polis aracında bu eksikmi bu fazlamı diye soruyordu.Araçlar ne zaman TÜV sistemine geçti, polislerde bu uygulamayı bitirdi.............

3- TÜV sistemi bilinçli insanlara uygulandığı sürece çok memnuniyet verici bir sistem.........

1- Damperli kamyonlara ilave tampon (bariyer tarzı) fabrikasyon olarak konuyor, ama eski model araçların bir çoğunda (yasal zorunluluk olduğu halde) halen ilave tampon yok. Bana kalırsa bu tür kamyonlar direk bağlanarak, trafikten men edilmelidir.
2- Çok güzel bir tesbit.
3- Ben ilk günden beri TÜV'ü destekliyorum, hatta bazı uygulamalarda (mesela far ayarları) gevşeklik yapılmasına da karşıyım.
 
Tüvden önceki muayene sistemini şöyle böyle hatırlıyorum.Frene bas,farları yak,sinyalleri çalıştır, şase numarasına bak muayene tamamdır.Şimdi yanlış bilmiyorsam tüv aracın 100 noktasına kontrol yapıyor.Tüv araç muayenesinde gayet iyi eskiye oranla trafikte hurda araç diye tabir ettiğimiz çürük araçlar neredeyse bitme noktasına geldi..
 
Biz de adettir, yol iyi ise, hele hele bol şeritli ise Allah ne verdiyse basılır. Mesela Ankara'daki meşhur Eskişehir yolu. Hız limiti 70 km ama kameralar haricinde kimse hız limitine uymaz, veya İstanbul'daki E-5, sen limitlere uysan bazıları arka tamponuna yapışır kulaklarını çınlatır :mad:. O nedenle ha yollar kötü olmuş, ha sık sık hız kasisleri yapılmış ne fark eder ki? Hep duyarız, avrupadaki yollar fıstık gibiymiş, bol şeritliymiş ama duyduğumuza göre de sürücüler hız limitlerine harfiyen uyuyorlarmış. Yani dediğin gibi biz henüz avrupalı olamadık.

uyuyorlar, uymayanlarda var tabiki, bes parmagin beside bir degil, ama gel gelelim cezalar cok agir ..70 lik yolda 120 giden bir kisi 2500 euro ceza aldi, ve 4 sene ehliyetine el konuldu (gazetede okudum)... alikollu yakalanan kisilerde durum ayni hemen hemen ceza cok agir....
 
Şimdi Arkadaşlar siz daha iyi günlerdesiniz diye geçen sene yazmıştım...Araba kullanan masrafına katlanır avrupada eski arac yokmu? var ama trafiğe girebilmesi için kaideler var kurallar var buna herkez uymak zorunda...ben geçen hafta tüv e gittim salakca yangın tüpü varmı diyor diyeceğim adama ulan avrupada isteniyomu ki onu benden sitiyorsun bak önde çürük araba geçti..kendimi tuttum.
orda bakın amortisör aks kavramları için şok test bile yapılır burda o yok...orda şase aks kavramlarında hafif çürük olsun geçemez ama burda geçiyor
bakın bunlar geçemez
images

images


images

burda bundan beteri geçti ankara da, neymiş fren iyi motor çalışıyor al sana tüv...
Yani bunlar gerek olan şeylerdir sonuçta aks kırılması frenler farlar aksam ve karoseri sağlam olmak zorunda yoksa insanımıza kalsa tüv olmasın sür kaza yap sebebiyet ver verde ver....
gelelim yollara hizmete
Yollar avrupa ile aynımı? ha bu tartışılır hemde meclise kafalarına vura vura madem yasalarla avrupalaşıyoruz o zaman benim amortisör patlarsa aks kırılırsa avrupa standartında tazminatı belediyeden alma hakkım doğsun...tek taraflı yasa çıkmasın,
kaza sebebiyeti ise devlet tazminat ödesin hemde acılı şekilde öyle insan değeri 50-100bin değil....yollar tuzlanmadımı kazalarda sigorta devleti tazminata boğzun,arac vergisi nedir? bu arac sahiplerine hizmettir hani??? arabadan al başka yerdeki açığa yama değildir
 
images



Kamyonların ön ve arka tamponlarının yerden yükseklikleri belli seviyede olmak zorundadır, keşke bu durumu da sıkı bir şekilde denetleseler. Denetimler yetersiz olunca en sonda resimdeki gibi kaza görüntüleri kaçınılmazdır :(.[/QUOTE]

Almanyada arka olsun yan teker arası olsun koruma zorunludur
burda neden değil???
images
 
TÜV sistemi teoride çok faydalı.Ama uygulaması bozuk.

Daha önce buna benzer bir konu açıldığında, bir komisyoncunun birden fazla araca benim diyerek TÜV e soktuğu, bir çok konuda istisna uygulanarak muayeneden geçtiğini yazmıştım.Yani eski sistem TÜV de de devam ediyor desek yalan olmaz.Uygulamanın bir süre göz altına alınarak eksikliklerin giderilmesi, menfii uygulamaların giderilmesi büyük bir öncelik ve önem taşımaktadır.

TÜV den geçen araçların denetime tabi tutulması için emniyet güçlerinin acilen devreye sokulması gerekli.ÖRneğin TÜV raporunda sadece hafif ve ağır kusurların değil, örneğin halojen far kullanarak TÜV den geçen bir aracın raporuna bu araç halojen farla kullanmaya uygun, diğer türler uygun değildir yazılmalı.ARacın lastik ebadı budur, diğer ebatlarda kulanılmamalı, araçta fabrika çıkışı orjinal egzost sistemi vardır diğerlerinin kullanılması sakıncalı v.s. bir trafik polisinin uygulama yapabileceği unsurlar rapor halinde yazılmalı.RAporda belirtilenlerin haricinde durumlarda polise ceza yetkisi verilmeli.Bu tip raporlar polislerin de uygulamada önünü açacaktır.

Tekrar diyorum.TÜV teoride çok faydalı, uygulamada yetersiz bir sistem.Hem menfii uygulamalar burada da devam ediyor, hemde TÜV ü delip geçmek çok kolay.
 
Geri
Üst