otomatik araciniz sanirim d konumundaykenmi yapiyor bunu. Cok basit bisey soyluyorum forumda surekli kimse yapmiyor. Araciniz rolantide zengilesiyor olabilir. Oncelikle benzinde ve lpg ltft stft degerlerine bakilmali. Bunun icin ya lpg ye yol ayari yani afr ayari yaptirmalisiniz yada bitane mini obd elm327 cihaz alip telefonunuz degerleri kontrol etmeniz gerek. Soyle ifade ediyim size kanister valfiniz arizali ise buharlasan benzin surekli emme manifolduna ozellikle rolantideyken, daha dogrusu arac hareket halindeykende veriyor ama arac yaktigi icin hissedilmiyor,rolantideyken lpg beyni lpg yi en dusuk ayara getiriyor.Fakat sistemin kontrolu disinda kanisterdeki arizadan dolayi benzin buhari emme manifolduna girmeye devam ediyor buda araci yekindiriyor. arac ateslemeye devam ettigi icin yakit girisi minumum degerden fazla geliyor titremeye, fiseklemeye kendini one atmasina neden oluyor. iyi biyerde afr ayari yaptirirsaniz ayar yapan kisi aracin benzinde zenginlestigini gordugu anda size sistemde bi arizanin oldugunu bu sekilde ayar yapilamayacagini soyler. Neyi gorur mesela arac yolda giderken ltft stft degerleri 5 -5 degerleri arasinda oynarken isiklarda durdugunuzda birden bu degerler -25 -30 lara cikmaya baslar hareket edince tekrar duser. durum boyle ise sanayide kanisteri sokturup bi tarafindan ufleyin hava geciyosa arizalidir parca 180 200 tl arasi. diyelim ki saglam. bukez,ikinci bakmaniz gereken yer 1.4 t ise arac turbonun selenoid valfi. Selenoid valf 1 bar basinci 2 bar yapmak icin klepeyi acip kapatmaya yarayan bi valf. Eger valf arizali ise klepeyi surekli ac kapat yapiyor buda basincin dusmesine neden oluyor. arac rolantide iken kapali olmasi gereken klepe valfin arizali olmasi sebebiyle ac kapat yaparak aracin ihtiyac duydugu oksijenden fazlasini emme manifolduna veriyor. buda aracin bi normal degere bi fakir degere dusmesine neden oluyor. Buda titresime neden olabiliyor.