Araç seyir halinde soğuk iken debriyaj ve frene basınca stop ediyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bozkır
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bozkır

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2017
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aracım opel zafira 2007 model Atiker LPG takılı sabahları soğuk havalarda sorunsuz çalışıyor titreme gaz yememe sorunu yok. Araç çalıştıktan sonra hareket sonrası önceleri gaza geçerken arasıra stop ediyordu. Bu günlerde havalar daha soğuyunca hareket ettikten sonra vites küçültme debriyaj ve frene bastığım zaman stop ediyor. Araba ısındığını zaman hiçbir sorun yok gayet memnunum. Arıza ışığı yanıyor 301_302_ 303 Arıza kodu veriyor. Ateşleme arızası. Arabamda tekleme ,çalışmama, gaz yememe problemi yok.sorun ne olabilir. LPG mı sıkıntılı yoksa ateşleme bobinleri mi yardım lütfen.
 
kalibrasyon sorunu var aracınızda.
lpgayari.com adresinden ankarada bir arkadaş var ona ulaşın. 120 liraya ayar yapsın size lpgcilerin yolunu unutun...
 
büyük ihtimalle lpg den sübaplar yanmış. emin olmak için motor kompresyon testi yapılmalı.
 
subaplar yanmış demek en kötü sahne. bence kalibrasyon sorunu var.
 
Ateşleme bobin ve bujilerle 2-3 gün 1 hafta kadar deneme yapın.bobini değişirsiniz 2 gün ateşleme hatası vermez sonra tekrar bu hata kodlarını verirse supap bence.kalibrasyonda silindir tekleme hatası bence vermez.yani inanılmaz kötü bir ayar ile belki.aracınızı sadece benzinde kullanarak bu seçeneği rahatlıkla eleyebilirsiniz.
Motor ısınınca düzelmesinin nedeni hacminde azalma olan yada yamulan supabın ısınınca genleşip eski hacmine kavuşup kompresyon kaçağını durdurmasından kaynaklı.
Şunu da belirteyim supap ise neden ateşleme hatası veriyor.kompresyon kaçağı olduğu için ateşleme yetersiz kalıyor dolaylı bir etkiden dolayı.benim araçta p304 verdi yani 4 nolu silindir hatası.açtık ki 4 nolu silindir supap küçük küçük gitmeye başlamış.
İlk olarak benzinde deneyin.düzelmiyorsa bıbin buji ile ustanuz deneme yaptırsın size bunu yapamazsanız araç sabah soğuk iken silindirlere kompresyon testi yapın.1,2 ya da 3 nolu silindiri dikkatli tekrar tekrar ölçsünler.çok küçük bir fark çıkacaktır çıkarsa işte o da supap arızanı gösterir

Sony Z5 ile gönderildi
 
Aynı sorun bendede var sana zahmet sorunu çözebilirsen sebebini yazarmisin
 
Aynı sorunun tıpkısının aynısını bende yaşadım çok ustalar gezdim çok sonuçlar duydum ancak en son sibop olduğuna karar kıldık siboplar işçilik diğer parçalarla beraber toplam 2000 Tl karşılığında sibopları değiştirdim siboplar yanmıştı resmen opelde magnezyum sibop varmış ve bu siboplar lpg ye uyumlu değilmiş lpg nin kuru yakıt olması ve yanma anında daha yüksek ısı vermesi nedeniyle siboplar yanıyormuş yada zamanla eriyormuş usta üst kapağı söktüğünde resimlerini gönderdi bana çok kötüydü siboplar bobinler olsa araç hareket halindeyken yada ısınıncada sorun çıkarır tekleme yapar 100/1000 siboblar uzun lafın kısası benim sorun siboblar değişince düzeldi
 
Geri
Üst