Hem düz viteste hem otomatikte aracın seyir ahlinde viteste olması;
1. Yakıt tasarrufu sağlar. Özellikle yokuş aşağı gidişlerde aracınız viteste ise benzin otomatiği kesecek ve "SIFIR" tüketimle yolalacaktır. Boşa attığınızda rolanti devri ile yakıt tüketirsiniz.
2. Fren mesafesini kısaltır. Durma yada yavaşlama ihtiyacı hissettiğinizde yükü sadece balatalara bindirmeyerek motor freni yardımı ile dsaha kısa mesafede daha güvenli duruş sağlar.
3. Stabilizasyondan dolayı Yol tutuşunu ve araç hakimiyetini artırır. Viteste giden aracın çekiş tekerleklerinde ( özellikle önden çekişli araçlarda ) sürekli devinim vardır ve bu stabilizasyon sağlar. Bu durumda aracınızın yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti boş viteste gidişe oranla çok daha rahat ve sağlıklıdır.
4. Boştan vitese attığınızda devirden dolayı aracı yorar , özellikle yokuş aşağı gidişlerde o anki hızınız ile motor devri eşit olmadığından aniden vitese attığınızda araç bir anda 3 misline yakın devir artışına girer, bu durumda da egzantrikten kranga, balatadan sübaplara kadar tüm aksam aniden yüklenmeyle karşı karşıya kalır.
Tüm bunlara rağmen aracı boşa atmanın mantığı nedir ?
Ve yazdıklarım aniden motorun durması ile alakalı değildir. Motor çalışmakta iken sözkonusu olan risklerdir.