Aracım çalışıyor ama yolda bırakıyor...?

cnrbrk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Araç özellikleri
97 Corsa B 1.4 Swing LPG + Bezin

Araç benzinde çalışıyor daha sonra gaza geçiyor çalışmaya devam ediyor devir sabah 1000 gibi rolantide çalışmaya devam ettikçe motor ısındıkça 800-900 devire dogru düşüyor

Sıkıntı buradan sonra başlıyor araç yokuşta veya düz yolda teklemeye aşırı sarsılmya başlıyor kendini sonra bütün arıza lambaları yanıp motor istop ediyor ardında arac 3-5 dk bekledikten sonra çalışıp normal çalışmaya devam ediyor durması ve çalışmaya devam etmesi bundan sonrasında şans

Aracı sanayide ustalara gösterdik
1.usta bobinde sıkıntı oldugunu söyledi değiştirilsin dendi
2.usta lpg ustası gaz kesicide problem oldugunu soyledi bana da mantıklı geldi bende gaz kesiciyi değiştirttim
aracımızı 1 gün sonrasında çalıştıktan sonra 2-3 km gidildikten sonra tekleme silkeleme yapıp egzozdan da pat sesleri ile yavaşlıyor ve istop ediyor
aracı cekip bekliyoruz çaıştırıp duruken devir 3bini gördüğünde istop etmeye başlıyor
aracı benzine alıp gidiyoruz yalnız 2500 deviri geçince gene tekleme yapıyor ama istop etmiyor düşük devirle bi süre kullandık problem olmadı ...

Sizce problem ne olabilir ?
Ustalar da pek akıl yürütmeden klasik yollar dan tamir ediyorlar...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Şimdi şöyle yap araç LPG geçince eline bir pense al sonra elini iyice sar bezle sonra tek tek buji kablolarını çıkar ve aracın şase alacağı yere yaklaştır ateşleme olup olmadığını kontrol et. Güzel ateşleme demek sabit bir ateşleme yapacak bu işlemi yaparken birde buji kablosunun kenarlarını yaklaştır eğer ki atlama yapar ise kablo ölmüş demektir.
 

cnrbrk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi şöyle yap araç LPG geçince eline bir pense al sonra elini iyice sar bezle sonra tek tek buji kablolarını çıkar ve aracın şase alacağı yere yaklaştır ateşleme olup olmadığını kontrol et. Güzel ateşleme demek sabit bir ateşleme yapacak bu işlemi yaparken birde buji kablosunun kenarlarını yaklaştır eğer ki atlama yapar ise kablo ölmüş demektir.

hocam kontrol yapıldı kablo kontrolleri bi sıkıntı olmadıgını söylediler
bujileri 3 ay önce değiştirdiğim sırada tabi bu kontrol oldu
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Senin sorunun ateşleme ile ilgili bir diğer konu da aracın da olan LPG sistemi sanırım araç tek nokta benzin ile çalışıyor sonra gaz verince direk olarak LPG geçiyor doğru mu?
 

cnrbrk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Senin sorunun ateşleme ile ilgili bir diğer konu da aracın da olan LPG sistemi sanırım araç tek nokta benzin ile çalışıyor sonra gaz verince direk olarak LPG geçiyor doğru mu?

aynen hocam enjeksiyonlu ateşlemedeki sorun seyir halinde teklemeye neden olmaması gerekmez mi hocam yani söyleki araç bastan calışmaz veya kaldıktan sonra da 3- 5 dk sonra çalışıyor ?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
aynen hocam enjeksiyonlu ateşlemedeki sorun seyir halinde teklemeye neden olmaması gerekmez mi hocam yani söyleki araç bastan calışmaz veya kaldıktan sonra da 3- 5 dk sonra çalışıyor ?

Şimdi şöyle yapacağız. Aracının yanına gideceksin hava kazanına giden boruyu yerinden sökecek ve kazan girişi kısmının tam ortasından bir bant yapıştıracaksın dediğimi anladın sanırım. Sonra aracını bu şekilde bir dene. Ama bant olayını sağlam yap hava basıncı ile içine kaçmasın motorun. Bu bantlama işlemini %50 oranın da yap yani %50 hava girecek şekilde olacak. Dene sonucu yaz. Senin sorunu çözeriz inşallah tek nokta LPG araç dedin mi benim işim dermişim :)
 
Üst