Merhaba 2006 Astra h Elegance twinport aracım var. (Z16XEP) motor kodu
Yaklaşık 4 ay önce aracım rampa aşağı inerken ara sıra istop edip frende sertleşme oluyordu. LPG servisine götürdüm arıza tespitinde şu kodlar çıktı
P1120 - Gaz pedalı pozisyon sensörü 1 ve 2 sinyal yanlış oran
P1550 - Elektronik gaz kelebeği kumandası azaltılmış güç
P1112 - Port deaktivasyonu solenoid valfi tahrik hatası
P0141 - oksijen sensörü konum 2
Bu arıza kodlarını ustana yaptır aracın düzelir dedi bu sıkıntıların gidecek dedi. Motorcu ustama götürdüm aracım 4-5 gün boyunca ustada kaldı 5.gün aradım evde değildim "abi araç çalışmıyor test için sürerken arabayı sıkıştırdım yüksek devirde kullandım araç yolda kaldı dedi" Tekrar ustaya eski parçalarımı geri tak o zaman dedim benim aracım da motorda çalısmama gibi hiç bir sıkıntım yoktu ne oldu dedim "eski parçayı da taktım yine çalışmıyor motor beyninden şüpheleniyorum'' dedi. Aracımı bıraktığıma bırakacağıma binlerce kez pişman oldum. Ustayı da bir yerde suçlayamadım belki de dedim motor beyni ömrü doldu onun elinde patladı. Bunun üzerine ustam çıkma motor beyni taktı. Aracı aldım sivasa gittim yaklasık 10-15 gün sonra aracımı park halinde çalıştırmak istediğimde gösterge ekranında ki bütün arıza lambaları yandı. (Arıza lambası - Abs - anahtar simgeli lamba) yanıyor kontağı çeviriyorum motor çalışmıyor. ve bu arada aküm sıfır marş dinamosu ve şarj dinamosunda hiç bir sıkıntı yok. Elektrikci test etmişti. Ben kutup başlığını söküp takınca aracım düzeldi. Bir kaç gün sonra tekrar aynı arızayı yaptı bütün arıza ısıkları yandı aracım calısmadı yine kutup başlıgını sök tak yaptım düzeldi. Bunu sık sık tekrarlayınca ustama söyledim cihaza bağladı ECU motor beyin arızası uyarısı cıktı. Usta farklı bir beyin taktı ilk 7-8 gün hiç bir şekilde arıza vermedi ve sonrasında önce arıza lambası yandı ertesi gün stop halinde aracımı calıstırmak istedigimde yine aynı şekilde bütün arıza sembolleri yandı kontağı cevirmeye çalıştıkca aracın ısıkları gidip geliyor gibi oldu hiç çalısmadı bu arıza belirli gün aralıklarında 4-5 defa tekrarladıktan sonra aracımı stop halinde dörtlüleri yakıp beklerken calıstırmak istedigimde calıstıramadım bu defa kutup baslıgını sök tak yapmak da fayda etmedi tamamen gitti araç. Çekici ile ustanın dükkana bıraktım aracı. 3.beyini usta taktı yine 1 hafta normal çalıştı 1 haftadan sonra yine aynı arızaları vermeye başladı. Artık bıktığımdan dolayı usta beyini aldıgı yeri değiştirdi farklı bir beyinciden beyin taktırdı. Geçen hafta perşembe günü 5 aralıkta 4.beyini taktı usta. Opelin orijinal cihazı ile tech2 ile test etti hiç bir arıza kodu vermeyen araçım bir hafta sıkıntısız çalıştı dün 13 aralıkta şehirler arasında seyir halindeyken önce arıza lambasını yaktı, ertesi gün aracıma bindiğimde calıştırmak istediğimde yine aynı arıza sembollerini gördüm. En son beyni takan usta aracın bu arıza da ABS lambasını yaktıgı için abs beyninde bir şey mi var diyip onu iptal ederek denedi araç çalıştı sorun abs de değil abi dedi. artık benzin döküp aracı yakasım geliyor. Bu nasıl bir arızadır anlamış değilim Kayseri sanayisinde bir usta bulamadım yaptıracağım ne yapacağımı şaşırdım. İşin ilginc yanı bütün beyinler nasıl sıkıntılı olabilir ve garip olan bu beyinler 10 gün normal calısıp sonra arıza veriyor.
Şu an farklı ustaların söyledikleri şunlardır;
Aracında kısa devre olabilir. ( bu arıza tespit cihazında çıkmıyor)
Sigorta tablasında sorun olabilir
Direksiyon cim modülünde sıkıntı olabilir.
Motor tesisatında bir sıkıntı olabilir.
Allah rızası için bu konuda başına böyle bir sorun gelen var mı bunu çözümü nedir ne yaptırayım. Opel servisi sıfır beyine tahmini 70 bin tl diyor fakat ona da yedek parça bölümü referans vermiyor. Randevu bile vermiyorlar doğru dürüst. Aracım 190 bin de tertemiz bugune kadar hiç bir motor sıkıntısı vermemişti görenler tertemiz cicek gibi araba derdi ama o kücücük bayır aşağı istopdan dolayı aracı sanayiye bıraktım bu hale geldi.
Yaklaşık 4 ay önce aracım rampa aşağı inerken ara sıra istop edip frende sertleşme oluyordu. LPG servisine götürdüm arıza tespitinde şu kodlar çıktı
P1120 - Gaz pedalı pozisyon sensörü 1 ve 2 sinyal yanlış oran
P1550 - Elektronik gaz kelebeği kumandası azaltılmış güç
P1112 - Port deaktivasyonu solenoid valfi tahrik hatası
P0141 - oksijen sensörü konum 2
Bu arıza kodlarını ustana yaptır aracın düzelir dedi bu sıkıntıların gidecek dedi. Motorcu ustama götürdüm aracım 4-5 gün boyunca ustada kaldı 5.gün aradım evde değildim "abi araç çalışmıyor test için sürerken arabayı sıkıştırdım yüksek devirde kullandım araç yolda kaldı dedi" Tekrar ustaya eski parçalarımı geri tak o zaman dedim benim aracım da motorda çalısmama gibi hiç bir sıkıntım yoktu ne oldu dedim "eski parçayı da taktım yine çalışmıyor motor beyninden şüpheleniyorum'' dedi. Aracımı bıraktığıma bırakacağıma binlerce kez pişman oldum. Ustayı da bir yerde suçlayamadım belki de dedim motor beyni ömrü doldu onun elinde patladı. Bunun üzerine ustam çıkma motor beyni taktı. Aracı aldım sivasa gittim yaklasık 10-15 gün sonra aracımı park halinde çalıştırmak istediğimde gösterge ekranında ki bütün arıza lambaları yandı. (Arıza lambası - Abs - anahtar simgeli lamba) yanıyor kontağı çeviriyorum motor çalışmıyor. ve bu arada aküm sıfır marş dinamosu ve şarj dinamosunda hiç bir sıkıntı yok. Elektrikci test etmişti. Ben kutup başlığını söküp takınca aracım düzeldi. Bir kaç gün sonra tekrar aynı arızayı yaptı bütün arıza ısıkları yandı aracım calısmadı yine kutup başlıgını sök tak yaptım düzeldi. Bunu sık sık tekrarlayınca ustama söyledim cihaza bağladı ECU motor beyin arızası uyarısı cıktı. Usta farklı bir beyin taktı ilk 7-8 gün hiç bir şekilde arıza vermedi ve sonrasında önce arıza lambası yandı ertesi gün stop halinde aracımı calıstırmak istedigimde yine aynı şekilde bütün arıza sembolleri yandı kontağı cevirmeye çalıştıkca aracın ısıkları gidip geliyor gibi oldu hiç çalısmadı bu arıza belirli gün aralıklarında 4-5 defa tekrarladıktan sonra aracımı stop halinde dörtlüleri yakıp beklerken calıstırmak istedigimde calıstıramadım bu defa kutup baslıgını sök tak yapmak da fayda etmedi tamamen gitti araç. Çekici ile ustanın dükkana bıraktım aracı. 3.beyini usta taktı yine 1 hafta normal çalıştı 1 haftadan sonra yine aynı arızaları vermeye başladı. Artık bıktığımdan dolayı usta beyini aldıgı yeri değiştirdi farklı bir beyinciden beyin taktırdı. Geçen hafta perşembe günü 5 aralıkta 4.beyini taktı usta. Opelin orijinal cihazı ile tech2 ile test etti hiç bir arıza kodu vermeyen araçım bir hafta sıkıntısız çalıştı dün 13 aralıkta şehirler arasında seyir halindeyken önce arıza lambasını yaktı, ertesi gün aracıma bindiğimde calıştırmak istediğimde yine aynı arıza sembollerini gördüm. En son beyni takan usta aracın bu arıza da ABS lambasını yaktıgı için abs beyninde bir şey mi var diyip onu iptal ederek denedi araç çalıştı sorun abs de değil abi dedi. artık benzin döküp aracı yakasım geliyor. Bu nasıl bir arızadır anlamış değilim Kayseri sanayisinde bir usta bulamadım yaptıracağım ne yapacağımı şaşırdım. İşin ilginc yanı bütün beyinler nasıl sıkıntılı olabilir ve garip olan bu beyinler 10 gün normal calısıp sonra arıza veriyor.
Şu an farklı ustaların söyledikleri şunlardır;
Aracında kısa devre olabilir. ( bu arıza tespit cihazında çıkmıyor)
Sigorta tablasında sorun olabilir
Direksiyon cim modülünde sıkıntı olabilir.
Motor tesisatında bir sıkıntı olabilir.
Allah rızası için bu konuda başına böyle bir sorun gelen var mı bunu çözümü nedir ne yaptırayım. Opel servisi sıfır beyine tahmini 70 bin tl diyor fakat ona da yedek parça bölümü referans vermiyor. Randevu bile vermiyorlar doğru dürüst. Aracım 190 bin de tertemiz bugune kadar hiç bir motor sıkıntısı vermemişti görenler tertemiz cicek gibi araba derdi ama o kücücük bayır aşağı istopdan dolayı aracı sanayiye bıraktım bu hale geldi.