aracımızdaki torg un acılımı nedir

GALERİCİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
1,167
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracımızdaki torg neyi ifade eder 200nm torg bu 240nm torg olunca ne degisir bilen arkadaslar bir aydınlatın bizi kafama takıldı
 
gaza basınca koltuğa yapıştıran güce tork denir :D
 
walla tork demek fizikteki momente karşılık geliyo.. yani derslerde öle, arabadada tam olarak ölemidir bilmiyorum..
yani atıyorum bi noktaya 1 metre uzaklıktan 240Newtonluk kuvvet uygulayınca, 240*1=240 Nm tork üretmiş olursun, 2 metreden uygulasan 240*2=480Nm gibi...
 
araçta tork motorun lastiği çevirme gücü olarak tanımlanır.motordan aktarma organlarıyla gelen gücün lastik yarıçapı ile çarpımından oluşur.
 
sole acıklayım tornavıdayı cevırırken elının bastırma gucu nasıl daha ıyı vıda cıkarırsa torg da tekerlerı daha ıyı cevırır
 
tork iyidir :)
 
Torg güzel bi tabir, yıldız savaşlarındaki gibi sanki :D Doğrusu Tork

Nm (Newton x metre) torkun birimidir. Bir noktası sabit kola uygulanan momenttir.
Newton, kolun bağımsız ucuna uygulanan kuvvetin birimi,
Metre ise kolun uzunluğudur. Bu ikisinin çarpımı momenti verir.

Tork döndürme momentidir, başka değişle bir aracın motorunun ürettiği tork, o aracın lastiklerini döndürebilme yeteneğidir. 1000beygir gücündeki bir motor, tekerleklere yeterli torku iletemezse o araç yerinden kalkamaz.

Araçlarımızda tork ayarlaması yapabilmek için vites kullanırız. Her viteste tork belirli oranda değişir. Bu nedenle arabayı 5. viteste kaldıramazken 1. viteste patinaja düşeriz. Bununla birlikte son sürat denemelerinizde ve drag yarışlarında vites değiştirirken öyle bir devirde vitesi atmalısınız ki araç üst viteste devir düşürdüğünde o devir max tork veren devir olsun. Zaten günümüz araç motorları max tork larını 4000~4500 devir arasında verirler. Dizel motorlar ise max torklarını 1000~2000 devir arasında verirler. O nedenle çok devir yapmalarına gerek kalmaz.

Pistonların çapı ve stok u vardır. Çap piston çapı iken, strok pistonun boşlukta kat ettiği yoldur. Eş hacimli iki pistonu ele alacak olursak; stroku büyük çapı küçük motor beygir üretirken torktan düşer, strok küçük iken çap büyürse güçten düşerken tork u artar.

Kamyonlar ve çekiciler yüksek tork, nispeten düşük güçle üretilirler. Çünkü onlar yük çekmek üzere tasarlanırlar. Bugatti veyron u Mercedex Axor a bağlarsanız hangisi çeker? Tabiki Axor ;) Bu örnekten olayı bir nebze daha kolay şekilde anlayabilirsiniz.

Turbo beygir gücünden çok Tork vermek için kullanılır. O nedenle turbolu araçlar kalkışlarda fişek gibi giderler. Spercharger ise aracı deyim yerindeyse tork manyağı yapar çünkü tork vermeye çok düşük (~500) devirlerde başlar. Turbo gibi belirli (1000~1500) devirden sonra değil.

Daha çok şey söylenebilir tork ile ilgili. Umarım bu kadarı sizin aklınızdaki sorulara yanıt olur.
 
Geri
Üst