aracımızdaki torg un acılımı nedir

Tork iyi güzelde kimse vites kutusundan bahsetmemiş. Tork uygun vites kutusu olmadan hiç bir şey ifade etmez arkadaşlar. Benim servis aracının torku 160 nm, ama uygun vites kutusu sayesinde yokuş yukarı 3000 kg lık dolu kasayı çok rahat 3. viteste 40 km/s hıza çıkarıyor.
birde önemsenmeyen diğer bir ayrıntı maksimum torkun kaç devirde alındığıdır. Dizellerde düşük devirlerde alınan maksimum tork aracın ekonomik olmasını sağlar. Benzinli araçların daha yüksek yakıt tüketmesinin sebebide budur.

Sonuç olarak sadece tork hiç bir şey ifade etmez. MTV Pimp my ride programını izlerseniz, araca motor takviyesi yaptıklarında o motorun gücüne uygun vites kutusu da takıyorlar. O torku yola aktaracak uygun dişli sistemi saf motor torkundan daha önemlidir bence. Aynı şekilde tırlara bakarsanız, çok yüksek torka sahip olmamalarına rağmen, 18-20 vitesli şanzumanla düşük tork değerine rağmen 30 tonu çekiyor.
 
... Aynı şekilde tırlara bakarsanız, çok yüksek torka sahip olmamalarına rağmen, 18-20 vitesli şanzumanla düşük tork değerine rağmen 30 tonu çekiyor.
Burada bir hata var, kamyonlarda yüksek tork vardır. Volvonun en güçsüz çekicisinde (D7E240) 920Nm Tork 177kW güç var. En güçlüsünde (D16E660) 3100Nm Tork 485kW güç var.
 
Aklıma gelmişken, bir aracın son sürate ulaşabilmesi için bulunduğu süratteki motor devrinde aracı ivmelendirebilecek kadar Tork a sahip olması gerekir. Hız arttıkça hava sürtünmesi artar ve araç üzerinde negatif kuvvet etkisi yapar. Sizin aracınızın motoru bu negatif kuvveti kırabilecek tork a sahip değilse o hızda kalırsınız.

Ayrıca, eğer aracınızın orjinal lastiklerini değiştirirken ölçülere dikkat etmeyip orjinalinden daha büyük çaplı bir jant-lastik ikilisi alırsanız, aracınız daha önceki son hızına ulaşamayacaktır, çünkü büyüyen teker çapı aracın torkunu düşürmüş olacaktır. İsteyen olursa taksın 2" büyük lastik denesin :D

çap aynı yanağı 195 den 205 e çıkarttım o bile çok fark etti:good:
 
Geri
Üst