Tork iyi güzelde kimse vites kutusundan bahsetmemiş. Tork uygun vites kutusu olmadan hiç bir şey ifade etmez arkadaşlar. Benim servis aracının torku 160 nm, ama uygun vites kutusu sayesinde yokuş yukarı 3000 kg lık dolu kasayı çok rahat 3. viteste 40 km/s hıza çıkarıyor.
birde önemsenmeyen diğer bir ayrıntı maksimum torkun kaç devirde alındığıdır. Dizellerde düşük devirlerde alınan maksimum tork aracın ekonomik olmasını sağlar. Benzinli araçların daha yüksek yakıt tüketmesinin sebebide budur.
Sonuç olarak sadece tork hiç bir şey ifade etmez. MTV Pimp my ride programını izlerseniz, araca motor takviyesi yaptıklarında o motorun gücüne uygun vites kutusu da takıyorlar. O torku yola aktaracak uygun dişli sistemi saf motor torkundan daha önemlidir bence. Aynı şekilde tırlara bakarsanız, çok yüksek torka sahip olmamalarına rağmen, 18-20 vitesli şanzumanla düşük tork değerine rağmen 30 tonu çekiyor.
birde önemsenmeyen diğer bir ayrıntı maksimum torkun kaç devirde alındığıdır. Dizellerde düşük devirlerde alınan maksimum tork aracın ekonomik olmasını sağlar. Benzinli araçların daha yüksek yakıt tüketmesinin sebebide budur.
Sonuç olarak sadece tork hiç bir şey ifade etmez. MTV Pimp my ride programını izlerseniz, araca motor takviyesi yaptıklarında o motorun gücüne uygun vites kutusu da takıyorlar. O torku yola aktaracak uygun dişli sistemi saf motor torkundan daha önemlidir bence. Aynı şekilde tırlara bakarsanız, çok yüksek torka sahip olmamalarına rağmen, 18-20 vitesli şanzumanla düşük tork değerine rağmen 30 tonu çekiyor.