Ariza lambasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan oserbir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

oserbir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar benim Vectra B 2.0 1997 gls aracım var bundan yaklaşık 3 sene önce aldım. 72 bin km de iken 1.5 yıl kullandım sonra babama verdim. Araç şuan 95 bin km de hiç tüp takılmamış bir araba bir abimizden almıştım.
Benim kullandığım 1.5 yıl zarfında hiç arıza lambası yakmadı sadece devir saati arada takılırdı titreyerek 7000 devri geçerdi kısacası devir göstergesi devre dışı kalırdı ondada stop ettiğinizde biraz beklediniz mi kendine gelirdi çalıştırdığınızda doğru ölçmeye başlardı ( sorun hala var J )
Birde ışıkta beklerken rölanti kendini BİR bırakır gibi yapardı sonra toplardı hafif düzensizlik yapardı. ( gaz kelebeğini temizletmiştim ama düzelmedi ) ama bu süreçlerde hiç arıza yakmadı.
Ne zamanki babama verdim lamba yanmaya başladı. J
İlk sıkıntı araba yolda giderken stop ediyor sonra çalışmıyor dedi bağladılar cihaza egzantirik devir daha sonra krank sensörü değişti. Biraz gitti böle sonra gene ışık yanıyor dedi Babam akü değişti düzelir gibi oldu gene yandı bu sefer cihaz hava akış metresi demiş ( seimens olmayan başka bir taktım 150 tl olan 0 satılan bir marka ile ) söyle bir sorun türedi rölantide arızayı yakmaya başladı gaza basında sönmeye sonra babam eskiyi tekrar taktı beyinden rölantiyi 1000 – 1100 rpm ye çıkarttı lamba söndü ama rölanti 850 – 900 rpm değil yüksek çalışıyor.
Sormak istediğim sizce bu problem rölanti regülatöründen olma ihtimali olabilirmi? Bu aşamalara gelene kadar sistem kablolarınıda baktılar sardılar vs. yalnız elektronikçi bir ustası var bir makine bağlamış voltajmı neyi olcuyor bilmiyorum 0,9 0,8 gösterirken bazen 0’a düşüyormuş kısa devre ihtimalide olabilirmi?
Yorumlarınızı merak ediyorum.
 
Ankara da iseniz, Opel Garage a gidin, onların elektrikçisi opel üzerine ustadır. Nokta atışı yapacaktır. Tis okumasını bilmeyen ustalara elletmeyin aracınızı. Hangi değerden bahsettiğinizi bilemediğimden yorum yapamadım.
 
Ankara da iseniz, Opel Garage a gidin, onların elektrikçisi opel üzerine ustadır. Nokta atışı yapacaktır. Tis okumasını bilmeyen ustalara elletmeyin aracınızı. Hangi değerden bahsettiğinizi bilemediğimden yorum yapamadım.

Ah araç burada olsa :) arızayı bulmuşlar gibi stop ederken bir ses yapıyormuş hava sesi fıss diye babamla beraber usta her yerine bakmış akış metresi hortumuda yırtık yakamışlar hortmu kısaltp takmışlar rölantiyi normal ayarına çekip testedeceklerdi haber gelmedi
 
Sorun hava akis metresine gelen hortumda degistiler stop ederken dizel motorlardaki turbo uflemesini andiran bir ses duyuyorsaniz hortumda muhtemel yirtik var tech2 cihazi arizali oldugundan beyinden rolantiyi cekememisler normale ama cektiklerinde eminimki yakmayacak lambayi paylasirim sizlerle
 
Son düzenleme:
bütün bu sorunların kaynağı özellikle elektronik parçalarda ucuz, hiçbir işe yaramayan yan sanayi parçalar kullanmaktır. bu araçlara gm logosuz sağdan soldan alınmış egsantrik sensörü, krank sensörü, debimetre, rölanti ayarlayıcısı vb olmaz. bu yan sanayi ürünlerle opel sahiplerine eziyet çektiren usta bozuntularına çok kızıyorum.

SM-T530 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bütün bu sorunların kaynağı özellikle elektronik parçalarda ucuz, hiçbir işe yaramayan yan sanayi parçalar kullanmaktır. bu araçlara gm logosuz sağdan soldan alınmış egsantrik sensörü, krank sensörü, debimetre, rölanti ayarlayıcısı vb olmaz. bu yan sanayi ürünlerle opel sahiplerine eziyet çektiren usta bozuntularına çok kızıyorum.

SM-T530 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Evet haklisin ama parcalar cok pahali mesela hava akis metresi 600 TL belki daha fazla orjinal olani,ama egzan. Ve krang. Sensoru kesinlikle orj.takilmali
 
Evet haklisin ama parcalar cok pahali mesela hava akis metresi 600 TL belki daha fazla orjinal olani,ama egzan. Ve krang. Sensoru kesinlikle orj.takilmali
geçen vectra b aracımda rölantide düzensizlik ve stop etme sorunu çıktı. arıza lambası da yanmayınca gittim yetkili servise. ben kendim bu aracın rölanti ayarlayıcısını değiştirin dedim. parçayı sipariş verdiler, üç gün sonra da taktılar. parça değişiminden sonra araç kendine geldi. şu anda saat gibi çalışıyor. servise bu değişim için 623 tl'yi de ödedim. ne yapayım, pahalı ama helal olsun.
 
geçen vectra b aracımda rölantide düzensizlik ve stop etme sorunu çıktı. arıza lambası da yanmayınca gittim yetkili servise. ben kendim bu aracın rölanti ayarlayıcısını değiştirin dedim. parçayı sipariş verdiler, üç gün sonra da taktılar. parça değişiminden sonra araç kendine geldi. şu anda saat gibi çalışıyor. servise bu değişim için 623 tl'yi de ödedim. ne yapayım, pahalı ama helal olsun.

Tüp varmı seninkinde? cdx ler güzel gerçekten ama temiz bir tane denk getiremedim. :)
 
evet tüp var aracımda. tüp brc markalı ve 2013 yılında takılmış. ben aracı 2014 yılında aldım. aracım fabrikadan yeni çıkmış gibi. aracımdan çok memnunum. otomatik şanzımanlı ve deri koltuklu. motoru çok iyi durumda. kilometresi 133.000 km oldu. böyle temiz bir vectra cdx bulmak tamamen şans.
 
Son düzenleme:
evet tüp var aracımda. tüp brc markalı ve 2013 yılında takılmış. ben aracı 2014 yılında aldım. aracım fabrikadan yeni çıkmış gibi. aracımdan çok memnunum. otomatik şanzımanlı ve deri koltuklu. motoru çok iyi durumda. kilometresi 133.000 km oldu. böyle temiz bir vectra cdx bulmak tamamen şans.

Aynen iyi bulmuşsun kazasız belasız güle güle kullan inşallah benimde ilk elden 72 binde aldımdı memlekette bir hacı abimiz var onda var cdx 2001 deri ve açılır tavan harici full gri renk ve km si şaka gibi daha 28 bim km de tüp yok :)
 
Geri
Üst