Merhaba arkadaşlar benim Vectra B 2.0 1997 gls aracım var bundan yaklaşık 3 sene önce aldım. 72 bin km de iken 1.5 yıl kullandım sonra babama verdim. Araç şuan 95 bin km de hiç tüp takılmamış bir araba bir abimizden almıştım.
Benim kullandığım 1.5 yıl zarfında hiç arıza lambası yakmadı sadece devir saati arada takılırdı titreyerek 7000 devri geçerdi kısacası devir göstergesi devre dışı kalırdı ondada stop ettiğinizde biraz beklediniz mi kendine gelirdi çalıştırdığınızda doğru ölçmeye başlardı ( sorun hala var J )
Birde ışıkta beklerken rölanti kendini BİR bırakır gibi yapardı sonra toplardı hafif düzensizlik yapardı. ( gaz kelebeğini temizletmiştim ama düzelmedi ) ama bu süreçlerde hiç arıza yakmadı.
Ne zamanki babama verdim lamba yanmaya başladı. J
İlk sıkıntı araba yolda giderken stop ediyor sonra çalışmıyor dedi bağladılar cihaza egzantirik devir daha sonra krank sensörü değişti. Biraz gitti böle sonra gene ışık yanıyor dedi Babam akü değişti düzelir gibi oldu gene yandı bu sefer cihaz hava akış metresi demiş ( seimens olmayan başka bir taktım 150 tl olan 0 satılan bir marka ile ) söyle bir sorun türedi rölantide arızayı yakmaya başladı gaza basında sönmeye sonra babam eskiyi tekrar taktı beyinden rölantiyi 1000 – 1100 rpm ye çıkarttı lamba söndü ama rölanti 850 – 900 rpm değil yüksek çalışıyor.
Sormak istediğim sizce bu problem rölanti regülatöründen olma ihtimali olabilirmi? Bu aşamalara gelene kadar sistem kablolarınıda baktılar sardılar vs. yalnız elektronikçi bir ustası var bir makine bağlamış voltajmı neyi olcuyor bilmiyorum 0,9 0,8 gösterirken bazen 0’a düşüyormuş kısa devre ihtimalide olabilirmi?
Yorumlarınızı merak ediyorum.
Benim kullandığım 1.5 yıl zarfında hiç arıza lambası yakmadı sadece devir saati arada takılırdı titreyerek 7000 devri geçerdi kısacası devir göstergesi devre dışı kalırdı ondada stop ettiğinizde biraz beklediniz mi kendine gelirdi çalıştırdığınızda doğru ölçmeye başlardı ( sorun hala var J )
Birde ışıkta beklerken rölanti kendini BİR bırakır gibi yapardı sonra toplardı hafif düzensizlik yapardı. ( gaz kelebeğini temizletmiştim ama düzelmedi ) ama bu süreçlerde hiç arıza yakmadı.
Ne zamanki babama verdim lamba yanmaya başladı. J
İlk sıkıntı araba yolda giderken stop ediyor sonra çalışmıyor dedi bağladılar cihaza egzantirik devir daha sonra krank sensörü değişti. Biraz gitti böle sonra gene ışık yanıyor dedi Babam akü değişti düzelir gibi oldu gene yandı bu sefer cihaz hava akış metresi demiş ( seimens olmayan başka bir taktım 150 tl olan 0 satılan bir marka ile ) söyle bir sorun türedi rölantide arızayı yakmaya başladı gaza basında sönmeye sonra babam eskiyi tekrar taktı beyinden rölantiyi 1000 – 1100 rpm ye çıkarttı lamba söndü ama rölanti 850 – 900 rpm değil yüksek çalışıyor.
Sormak istediğim sizce bu problem rölanti regülatöründen olma ihtimali olabilirmi? Bu aşamalara gelene kadar sistem kablolarınıda baktılar sardılar vs. yalnız elektronikçi bir ustası var bir makine bağlamış voltajmı neyi olcuyor bilmiyorum 0,9 0,8 gösterirken bazen 0’a düşüyormuş kısa devre ihtimalide olabilirmi?
Yorumlarınızı merak ediyorum.