arkadaşlar ciddi bir soru umarım yardımcı olabilirsiniz.

Açıklamalar süper olmuş eline sağlık. Bu basit bir cihaz gibi duruyor (yani pahalı bişey değilmiş gibi) ve uygulamasıda kolay bir iş gibi. Neden ustalar bunu yapmıyrlarki? Ben şahsen kendi aracımı ölçtürmek isterim :)
Benim araç bu aralar rampa yerlerde kalkarken ciddi anlamda titriyor nerdeyse stop edecek seviyede ve aragaz vererek kaldırıyorum düz yerde sorun yok. şu durumda baskı balatam bitiyot sonucu çıkarabilirmiyim? Değilse neden titreyerek kalkar :D

şöyle yapın en basiti kalkarken el frenini çekin araç zorlanıp stop etme aşamasına geliyorsa balatanız bitmemiş demektir, yok motor fazla zorlanmıyorsa balata bitiyor,ya da yağ almış kaçırıyor,ya da varsa telden ayar istiyor demektir ...ayrıca kompresyon ölçümünü yapanlar var sanırım ben de hiç ölçtürmedim nasılsa yeni rektefiye yaptırdım diye ama burada yazana göre hatalı davranış ölçtürmek lazımmış anladığım kadarıyla :D
şöyle söyleyebilirim aracının garantisi bitip de hala yetkili servislere gidenler var güvenilir diye bence çekirdekten yetişme iyi bir ustaya götürüp onun tavsiyelerini almak,onun çalıştığı rektefiyeci ile konuşup ölçtürmek lazım yetkili servisler hiçbir halttan anlamıyor zaten onlar da bu tip işleri yaptıracaksa dışarıda yaptırıyor...
 
şöyle yapın en basiti kalkarken el frenini çekin araç zorlanıp stop etme aşamasına geliyorsa balatanız bitmemiş demektir, yok motor fazla zorlanmıyorsa balata bitiyor,ya da yağ almış kaçırıyor,ya da varsa telden ayar istiyor demektir ...ayrıca kompresyon ölçümünü yapanlar var sanırım ben de hiç ölçtürmedim nasılsa yeni rektefiye yaptırdım diye ama burada yazana göre hatalı davranış ölçtürmek lazımmış anladığım kadarıyla :D
şöyle söyleyebilirim aracının garantisi bitip de hala yetkili servislere gidenler var güvenilir diye bence çekirdekten yetişme iyi bir ustaya götürüp onun tavsiyelerini almak,onun çalıştığı rektefiyeci ile konuşup ölçtürmek lazım yetkili servisler hiçbir halttan anlamıyor zaten onlar da bu tip işleri yaptıracaksa dışarıda yaptırıyor...
Yağ almış kaçırıyor derken ne dmek istedinki anlamadım, tel ayarı derkende sanırım gaz pedalının teli diyorsun? bizimkiler telli eski nesil :) onudamı ayarı varmış :)
 
Yağ almış kaçırıyor derken ne dmek istedinki anlamadım, tel ayarı derkende sanırım gaz pedalının teli diyorsun? bizimkiler telli eski nesil :) onudamı ayarı varmış :)
bu yazdıklarımı bilmemen imkansız makara mı yapıyorsun :D neyse ben yine iyi niyetle bilgi aktarayım gerisini ustalar halleder
Otomobillerde Kavrama (Debriyaj) Sistemi

Görevi: İlk kalkışta sarsıntısız bir hareket sağlamak, hareketin sağlanması veya hareket esnasında da motordan şanzımana giden hareketi kesmek veya birleştirmektir. Ayrıca vites değiştirme olanağı sağlar.

Parçaları:
-Volan
-Debriyaj Balatası
-Debriyaj Pedalı
-Debriyaj Baskısı
-Debriyaj Bilyesi

Sistemin Çalışması: Hareketini volandan alır. Debriyaj balatası ortasındaki priz direk mili vasıtasıyla hareketi şanzımana iletir. Hareket debriyaj pedalına basıldığında debriyaj teli yardımıyla, debriyaj çatalına o da debriyaj bilyesinin baskı parmaklarının bastırılmasını sağlar. Böylece volan ve debriyaj balatası bir birinden ayrılarak hareketin volanda kalması sağlanır. Debriyaj balatası dönmediği için şanzımana hareket gelmez, sürücü bu esnada vites değiştirir veya boşa alır.


Bakımı ve Basit Arızaları:
  • Debriyaj Balatasının Sık Aşınmasının Sebepleri:
-Ani ve sert kalkışlar (Patinaj),
-Yokuş yukarı yarım debriyajla durmak,
-Seyir esnasında sol ayağı pedal üstünde tutmak,

  • Debriyaj Bilyesinin Sık Sık Bozulmasının Sebepleri: Gereksiz ve devamlı olarak sol ayağın pedal üzerinde tutulması.
  • Debriyaj Ayarının Önemi: Bir debriyajda ayırma ve kavrama noktaları ayarsızsa;
-Araç sarsıntılı kalkış yapar,
-Vites değiştirirken zorlanır, ses yapar,
-Vites dişlileri ve debriyaj parçaları aşınır.

  • Debriyajın Kaçırmasının Sebepleri:
-Debriyaj balatasının aşınması,
-Debriyaj balatasının sıyrılması,
-Debriyaj balatasının yağlanması,

-Debriyaj pedal boşluğunun fazla olması.
  • Vites Kutusu ve Diferansiyelin Yağı Azalırsa: Ses ve sürtünme artar, aşınma fazla olur.
 
bu yazdıklarımı bilmemen imkansız makara mı yapıyorsun :D neyse ben yine iyi niyetle bilgi aktarayım gerisini ustalar halleder
Otomobillerde Kavrama (Debriyaj) Sistemi

Görevi: İlk kalkışta sarsıntısız bir hareket sağlamak, hareketin sağlanması veya hareket esnasında da motordan şanzımana giden hareketi kesmek veya birleştirmektir. Ayrıca vites değiştirme olanağı sağlar.

Parçaları:
-Volan
-Debriyaj Balatası
-Debriyaj Pedalı
-Debriyaj Baskısı
-Debriyaj Bilyesi

Sistemin Çalışması: Hareketini volandan alır. Debriyaj balatası ortasındaki priz direk mili vasıtasıyla hareketi şanzımana iletir. Hareket debriyaj pedalına basıldığında debriyaj teli yardımıyla, debriyaj çatalına o da debriyaj bilyesinin baskı parmaklarının bastırılmasını sağlar. Böylece volan ve debriyaj balatası bir birinden ayrılarak hareketin volanda kalması sağlanır. Debriyaj balatası dönmediği için şanzımana hareket gelmez, sürücü bu esnada vites değiştirir veya boşa alır.


Bakımı ve Basit Arızaları:
  • Debriyaj Balatasının Sık Aşınmasının Sebepleri:
-Ani ve sert kalkışlar (Patinaj),
-Yokuş yukarı yarım debriyajla durmak,
-Seyir esnasında sol ayağı pedal üstünde tutmak,

  • Debriyaj Bilyesinin Sık Sık Bozulmasının Sebepleri: Gereksiz ve devamlı olarak sol ayağın pedal üzerinde tutulması.
  • Debriyaj Ayarının Önemi: Bir debriyajda ayırma ve kavrama noktaları ayarsızsa;
-Araç sarsıntılı kalkış yapar,
-Vites değiştirirken zorlanır, ses yapar,
-Vites dişlileri ve debriyaj parçaları aşınır.

  • Debriyajın Kaçırmasının Sebepleri:
-Debriyaj balatasının aşınması,
-Debriyaj balatasının sıyrılması,
-Debriyaj balatasının yağlanması,

-Debriyaj pedal boşluğunun fazla olması.
  • Vites Kutusu ve Diferansiyelin Yağı Azalırsa: Ses ve sürtünme artar, aşınma fazla olur.
Çok teşekkürler güzel paylaşım oldu.
 
Geri
Üst