Astra 1.3 CDTi 2000-2500 Devir Arası titreme

2007astra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Umarım iyisinizdir. 2007 Model Astra 1.3 Cdti Cosmo Aracım var. 2 Hafta kadar motordan ses gelemeye başladı. Kontrol ettiğimizde 1. enjektör diğerlerine nazaran üstte duruyordu ve hava kaçırıyordu. Ustaya götürdüğümde Usta enjektör pullarını değiştirdiğini söyledi ve ses kesildi.

Fakat şu anda yeni bir sorunum oluştu. Aracın çekişi düştü ve 2000 ile 2500 devir arasında ( 3,4,5,6. viteslerde oluşuyor. 1 ve 2. viteste sarsıntı yok fakat çekiş yine de düşük ) aşırı bir sarsıntı oluşmaya başladı ve motor vuruntu yapmaya başladı . Diğer devirlerde sarsıntı ya da vuruntu yok fakat çekiş düşük. Bunlara ek olarak yakıt tüketimim 100 kmde 1 lt arttı. (Ort- 5,5 Lt'den 6,5 Lt'ye çıktı).

Neler yapmam gerekir, sorun tam olarak ne olabilir, daha önce başına gelen arkadaşlar varsa ya da bu konuda tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Turbo valfine bakiniz

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Turbo valfine bakiniz

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Merhaba,

Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Aklımda şöyle bir düşünce var.

Enjektörlerin pulları olması gerektiğinden farklı değiştirilmiş olması ( muhtemelen daha kalın ) ve bu yüzden de avans ayarının kaçmış olabileceği. Çünkü enjektör hava kaçağı yaparken yani pulları değişmeden önce, ne çekişte bir düşüş vardı ne de araçta titreme vuruntu vs. gibi şeyler vardı. Dolayısıyla avans ayarı kaçmış olabileceğinden, 2000 ile 2500 devir arasında hava yakıt karışımı olması gerektiğinden farklı bir zamanda ateşleniyor ve vuruntu yapıyor olamaz mı ?

Sizce böyle olması mümkün mü ?
 
geçmiş olsun. bu tür sıkıntılı sorunlarda mümkünse bir kaç fikir alıp daha sonra makul olanı yapmanızı öneririm. her usta farklı bir düşünceye sahip olursa her seferinde sorun daha da çözülmez bir hal alabilir.

araç çekişten düşüyorsa belki egr tıkanmış olabilir. maf sensörü zamanlama hatası yapıyor olabilir. anlattığınız kadarıyla fikir vermeye çalışıyorum ancak baskı balata kaynaklı çekiş düşüklüğü kısmen olabilir. filtreleri kontrol edebilirsiniz.
 
Geri
Üst