Serkan Bey, aracı 2. el mi? Öyle ise chip olabilir, standart yazılıma döndürün.
aracım 2. el.. peki chip olup olmadığını nasıl anlayabilirim ?
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Serkan Bey, aracı 2. el mi? Öyle ise chip olabilir, standart yazılıma döndürün.
youtube'da gezinirken bulduğum video sabahları benim aracımda da yaşadığım problem... http://www.youtube.com/watch?v=CAbZxSo26Qs
astra 1.3 cdti 2005 silkelenme bende de var.
2. viteste iken oluyor genelde 2000 devir altına düşünce yapıyor.
tam olarak neyden kaynaklandığına dair bir kanıya varılamadı mı?
yakıttan dolayı olabilir mi?
Konuyu açan arkadaş ile aynı sorunlarım vardı aracım 2008 Model 1.3 CDTI Opel Astra Otomatik
Deneme yanılma yolu ile hallettim gibi şimdilik hafta sonu ustaya götürüp halletcem. Hava hortumuna giden yerde Hava Akış Debimetresi var onun soketini çıkardım ve 3 gündür geziyorum arabada ne kerkilme ne rolantide devir saatinde oynama ne de sarsılma gibi sorunlar kaldı 1 aydır bir çok ustaya ve pompacıya götürdüm bilgisayara bağlandı ama hata falan bir şey çıkmadı.
Bu tarz sorun yaşayan arkadaşlar denemenizde fayda var
Merhaba, 2007 astra h 1,3 dizel 108binde aracım var yaklaşık 3 aydır 1600-2000 devir arası özellikle ikinci viteste gaza hafifçe bastığımda silkeleme yapıyor. egr den olabilir mi? şehirler arası yolda nadiren birkaç kere kırmızı ışığı yakalayınca vitesi boşa atınca araba stop etti. daha önce egr arıza ışığı yakmıştı. sonra egr temizlettin. ışık birdaha yakmadı ve bu arada yakmadı.
Araçta bugüne kadar hata kodu veya stop etme gibi bir durum ile karşılaşmadım sadece belirttiğim devirlerde gaza çok az dokununca silkeliyor ama gazı iyi verince silkelemiyor.
Bu sorundan müzdarip bir çok opel kullanıcısı var ve çoğunda yolda gidip mesela ışıklarda durduğunda stop ediyor yada çeşitli arıza kodları veriyor.. benimkinde bu gibi sorunlar şimdiye kadar olmadı..
Ya da araba soğukken ilk marşa basıldığında tek seferde araç çalışıyor.
Ancak;
Arabayı sabah ilk çalıştırdığımda motor soğukken 2 3 kere motor duracak gibi olup tekrar kendine geliyor sonrada rolanti seviyesi normale geliyor..
Bu konuda yaptığım tek işlem egr ve boğaz kelebeği kısmını tamamen temizlettim, hatta debriyajım bitmek üzereydi volant dahil değişti ama bu silkeleme sorunu devam ediyor.
Ben bir çok forumda bu konuyla ilgili hemen hemen tüm mesajları okumuş biri olarak artık bu konuya bir açıklık getirelim..
Eminim ki bir çok kişi şu mesajları yazacak;
ateşleme bobinini değiştirin: ateşleme bobini dizel araçta olmaz.
buji kablolarını değiştirin: buji kablosu dizel araçta olmaz.
beynini değiştirin: arabanın beyni tamamen yazılımsal çalıştığına göre ve hata var ise beyin değiştirmek sadece değitirecek servisin kurnazlığıdır çünkü ortada benim sorunumla alakalı olarak insanın aklına sadece püskürtme yaparken 1600-2000 devir arası az püskürtmesinden kaynaklanır bunu da tekrar programlayarak çözebiliriz ancak bu sorun şimdiye kadar binlerce astra h da olmadığına göre bunuda geçtik..
Enjektörün sorunlu: enjektörüm sorunlu değil çünkü motor ne sağır ne de olması gerekenden az hız yapıyor.. düz yolda hiç zorlanmadan 180e ve az eğimli yerde bile net 220km hızı görüyor ..
Kurum var: ihtimallerden birisi bu ancak arabayla çok uzun yola çıkarım ve her zaman ki gibi tüketim oldukça iyi yani ne fazla yakıyor ne de performansında düşüklük var.. ayrıca egsoz manifortlarını yeni temizlettim.
Egr valfi arızalı: işte tam kilit nokta burası.. ben boşuna masraf yapmak istemiyorum.. ki bir çok kişinin açtığı konulara bakıyorum bir çok şeyi değiştiriyorlar masraf yapıyorlar ama benimkine benzer silkeleme sorununu çözemiyorlar.
İşte bu yüzden aracı stop etmeyen, motor soğukken rolantisi inip çıkan (2- 3 kere yapıp normale dönen) ama 1600-2000 devir arası silkeleme yapıp bu sorunu çözen bir astra h dizel kullanıcısı var ise ve buraya nasıl çözdüğünü açıklarsa çok memnun olurum.