Astra 1.4 Z14XEP LPG Önerisi

Merhaba ;

%10 fakir derken neye göre ve hangi noktalarda %10 fakir.Bir aracın bir çok noktada LFT değeri vardır.Sizin gördüğünüz rolantideki %10 hata oranı peki diğer enjeksiyon sürelerindeki hata oranını nasıl görüyorsunuz? Bu noktalardaki LFT değerleri ne ? Bunları yola çıkmadan göremezsiniz.Ayrıca sonuçta daha iyi bir lpg kalibrasyon imkanı varken %10 luk hata oranı bana göre kabul edilir bir hata oranı değil ama başkasına göre ayarın yeterli olabilir.

Cok tesekkur ederim. Cok guzel yazmissiniz. 1993 model katalitik ceviricisiz Ford Sierra ile Valtek enjektor kulllandik, tatmin ediyor, ama 2000 model Opel Astra X14XE de kullandigimiz Matrix enjektor daha sessiz ve daha performansli. Ikisi de Baykan sistemdeki Tamona LPG ECU kullaniyor. Kalibrasyon rolantide yapiliyor. Tek uzuldugum nokta ustasinin israrla aluminum manifoldu sokmeden arabanin ustunde delmesi idi. Ford Sierranin motorunun ayar bozukluguna daha cok dayanacagini dusunuyorum, hem bu motor enjeksiyon sistemi kadar ince ayar yapmayan karburator ile de satilmis. Opel Astra 2000 X14XE 'e LFT/SFT degerlerine baktim. Opcom cihazi ile %10 fakir oldugunu fark ettim (enjeksiyon sureleri BLM, INT %10 uzuyor). Bu durumda acik dongude benzin zenginlestirmesini de %10 fakir kopyaliyor demektir. Benzin zenginlestirmesi normalde %20 olacagi icin, ondan %10 fakir olmasi, kapali donguye gore %10 zenginlestirmeye tekabul ediyor. LPG sistemlerinde acik dongude %10 zenginlestirmenin yapilmasi gerekiyorsa, sizin BRC Plug and Drive daki gibi acik dongu ayari ayri yapilamasa da ayarlarin yeterli oldugunu gostermez mi? Su aralar, 1995 model Range Rover 4.6 cevirim dusunuyorum. Baykan marka dusunuyorum (Valtek veya Matrix ile), ama ustasi manifoldu arabanin ustunde deliyor. Bir baska usta, manifoldu sokup araba disinda delecek, ama Atiker takiyor. Bu araba icin maalesef BRC benim butcemin cok ustunde. Siz ne tavsiye edersiniz?
 
Bir ara yol testi de yaparim, ama bu arabada Matrix (lineer) enjektorler var. Kendi benzin enjektorleri de linear oldugunu varsayarak. Sanki benzin ve lpgde fark olmamasi lazim. Valtek icin belki daha onemli olabilir.

http://www.tamona.lt/index_en.php?parametr=TGstream&kategorija=lpg

Programı da Clickgas, kılavuzu da aşağıdaki linkde...Tavsiye edilen rolantide ayar yapilmasi.

http://www.tamona.lt/TamonaGaz/ClickGas_EN.pdf


Araç kapalı devre calışırken benzin enjektörü sinyal genişliğini otomatik olarak düzeltiyor. Bunun için oksijen sensöründen gelen sinyali kullanıyor benzin ECUsu. LPG Enjektör lineer olursa, LPG ECU aynen benzin enjektörü sinyalinibir çarpan ile kopyalıyor. Lineer değilse de onun bir profili var, mesela Valtek 3 Ohm. Devire, ve benzin enjektör sinyali süresine göre offset ve trim (gecikme ve ayar) yapılıyor.

Burada benzin enjektörünün de 1ms gibi gecikme ile açıldığı ve püskürttüğü miktarın enjektör sinyalinin genişliği ile doğru orantılı olduğunu farz ediyoruz. Kalibrasyon rölantide yapılıyor, LPG ECU arabayı gaz ve benzinde çalıştırıyor, LPGde çalışırken aynı benzinde çalısırkenki benzin enjektör milisaniyelerini yakalayınca kalibrasyon tamam diyor.

Rolantide yapılan ayarda benzin enjektör değerlerinin değişmemesi esas. ECU kalibrasyon sırasında benzin ile LPG arasında gidip geliyor. Enjektor memelerini Beygir gücü kW/(10*silindir sayısı) ndan ufak seçin, Valtek 3.0 Ohm ile 5-5.5ms değeri olsun diyor kılavuzda.

Merhaba ;

%10 fakir derken neye göre ve hangi noktalarda %10 fakir.Bir aracın bir çok noktada LFT değeri vardır.Sizin gördüğünüz rolantideki %10 hata oranı peki diğer enjeksiyon sürelerindeki hata oranını nasıl görüyorsunuz? Bu noktalardaki LFT değerleri ne ? Bunları yola çıkmadan göremezsiniz.Ayrıca sonuçta daha iyi bir lpg kalibrasyon imkanı varken %10 luk hata oranı bana göre kabul edilir bir hata oranı değil ama başkasına göre ayarın yeterli olabilir.
 
Son düzenleme:
Bu strateji bütün lpg kitlerinin kullandığı bir stratejidir fakat işte bu tip ayarlar rolantide doğru kalibrasyonu sağlasa da emin olun yakıt haritasının üst kısmında sürekli hata veriyor.Muhakkak yol ayarına çıkıp çarpanları üst devirlerde de ayarlamak gerekiyor.

Bir ara yol testi de yaparim, ama bu arabada Matrix (lineer) enjektorler var. Kendi benzin enjektorleri de linear oldugunu varsayarak. Sanki benzin ve lpgde fark olmamasi lazim. Valtek icin belki daha onemli olabilir.

http://www.tamona.lt/index_en.php?parametr=TGstream&kategorija=lpg

Programı da Clickgas, kılavuzu da aşağıdaki linkde...Tavsiye edilen rolantide ayar yapilmasi.

http://www.tamona.lt/TamonaGaz/ClickGas_EN.pdf


Araç kapalı devre calışırken benzin enjektörü sinyal genişliğini otomatik olarak düzeltiyor. Bunun için oksijen sensöründen gelen sinyali kullanıyor benzin ECUsu. LPG Enjektör lineer olursa, LPG ECU aynen benzin enjektörü sinyalinibir çarpan ile kopyalıyor. Lineer değilse de onun bir profili var, mesela Valtek 3 Ohm. Devire, ve benzin enjektör sinyali süresine göre offset ve trim (gecikme ve ayar) yapılıyor.

Burada benzin enjektörünün de 1ms gibi gecikme ile açıldığı ve püskürttüğü miktarın enjektör sinyalinin genişliği ile doğru orantılı olduğunu farz ediyoruz. Kalibrasyon rölantide yapılıyor, LPG ECU arabayı gaz ve benzinde çalıştırıyor, LPGde çalışırken aynı benzinde çalısırkenki benzin enjektör milisaniyelerini yakalayınca kalibrasyon tamam diyor.

Rolantide yapılan ayarda benzin enjektör değerlerinin değişmemesi esas. ECU kalibrasyon sırasında benzin ile LPG arasında gidip geliyor. Enjektor memelerini Beygir gücü kW/(10*silindir sayısı) ndan ufak seçin, Valtek 3.0 Ohm ile 5-5.5ms değeri olsun diyor kılavuzda.
 
Maddiyatınız varsa prins ten başkasına bakmayın. Taktırdığını duyduklarımdan %100 olumlu yorum alıyor.
 
Mehmet Bey,

Cumartesi 1995 model Lucas GEMS atesleme/besleme kullanan V8 bir araca Atiker Safefast OBD taktirmak icin konustuk. Bu Lucas sistemi, OBD desteklese de, modern akilli enjeksiyon sistemi olmadigi icin, her silindir icin karisim ayarini yeterince hizli yapamayabilir, bu yuzden de benzin enjektorleri degistirdigimde, enjektor testi ile ayni akitan (ASNU akis test tezgahinda test edilmis) 8 adet Bosch 19lb sari enjektor taktirdim.

http://www.asnu.com/asnujunior.htm

LPG icin de ayni sekilde ayni akis verebilecek LPG enjektoru takmak daha iyi olabilir.

Kafama takilan konu Atiker AHC kirmizi rail enjektorlerin kendi aralarindaki akis farkliligi. Bu konuda bilginiz var mi?

Farkli devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akis farkliligi da farkli.

http://www.kones.eu/ep/2012/vol19/no4/47.pdf

Burada kapali devrede calisan sistemde, oksijen sensorunun az akan LPG enjektorlerin baglandigi silindirleri fakir karisima ittigi, ve NO2 emisyonun arttigi iddia ediliyor.

Acik dongu calisan bir sistemde, enjektor msleri benzin mapinden hesaplaniyor. Benzin mapi sadece manifold basinci ve devire bagli o zaman.
Ama kapali dongu ile calisan bir sistemde, enjektor kutugu (rail) ustundeki enjektorlerin farkli akitmasi benzin mapini genel olarak daha da fakir karisima goturebilir, ama bu sistemler aslinda bu problemi ortadan kaldirabilecek
akilli ECUlarla donatilmis da olabilir. Opel mesela 2000lerin baslarina kadar 16 bit ECU kullaniyordu, ortalarinda 32 bit ECUya gecti. ECUlar zamanla cok daha guclu olabiliyorlar, her enjektor icin farkli uzunlukta sinyal verebilirler vs. Bunlar ozellikle EURO norm emisyonu icin yapilsada, silindirler arasi dengesizlikleri duzelterek yaptiklari icin bu probleme de cozum buluyorlar.

Merak ettigim, esit olmayan enjeksiyon problem benzin enjektorlerinde de var. Bu konuda 1990lardan itibaroen akademik calismalarar var. Merak ettigim, mesela Atiker sistemi ile hic problem yasamamis olanlarin sizin soylediginizin aksine daha yeni ECU ve yazilimlar ile olabilir mi? Istanbulda
LPG sistemleri ile motor acmadan 500-600bin km yapmis 2007-2008 model Astra G 1.4 Twinport motorlar var.
Bu strateji bütün lpg kitlerinin kullandığı bir stratejidir fakat işte bu tip ayarlar rolantide doğru kalibrasyonu sağlasa da emin olun yakıt haritasının üst kısmında sürekli hata veriyor.Muhakkak yol ayarına çıkıp çarpanları üst devirlerde de ayarlamak gerekiyor.
 
Geri
Üst