Astra 1.4T ile Yolda Kaldım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan burak_d
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

burak_d

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
37
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

Aranıza yeni katıldım. Öncelikle herkese selamlar.

Aracım Opel Astra J 1.4 Turbo Otomatik Cosmo 2011 60.000km'de.

Geçtiğimiz akşam saatlerinde aracı biraz devirli kullandım. Gaza da biraz fazla yüklendim. Tam otobana çıkıyordum ki araç sanki tekledi ve "En kısa sürede servise gidin" gibisinden bir uyarı çıktı. Hemen ardından emniyet şeridine çektim ve çeker çekmez araba stop etti.

Biraz bekledim ve tekrar marşa bastım. Marş motoru çalışıyor sıkıntı yok ama araba gaz yemiyor.

3-4 kez denedim ama araba çalışmadı.

Ne bir arıza ışığı yandı ne bir problem göründü ekranda.

Ustamı aradım, o da şaşırdı.

Çekici çağırıp ustamın yanına çektirdim.

Ertesi sabah ustamı aradım. Dedi ki "abi araban tek marşta çalıştı. Cihaz bağladık problem görünmüyor. 3-5 tur attım mis gibi çalışıyor"

İyice bak dedim ama problem bulamadı. Daha önce böyle bir durum yaşayan var mı? Düşünceleriniz nelerdir? Ne olabilir?

Saygılar.
 
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Hocam aklıma gelen tek ihtimal hararet oldu. Aracınızın harareti ne durumdaydı ? Ayrıca bilgisayara bağlandığında hangi hata kodlarını verdi merak ettim.
 
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Hocam aklıma gelen tek ihtimal hararet oldu. Aracınızın harareti ne durumdaydı ? Ayrıca bilgisayara bağlandığında hangi hata kodlarını verdi merak ettim.

hoşbulduk hocam.

hararet göstergesinde problem yoktu. hatta aracı çalıştırmadan baya bir süre bekledim.

ustaya arıza kaydını sordum, araç çalışınca siliniyor, cihaz bağladık ama yoktu cevabını aldım.

katalitik konvertörden tutun da her şeyi düşünüyorum ama problemin sebebi ne olur bilemiyorum.
 
Yüksek motor sıcaklığı durumunda araç kendini korumaya alabiliyor aklıma gelen tek ihtimal bu nedenle hararetti hocam. Bende bu konuyu takipteyim.
 
Yüksek motor sıcaklığı durumunda araç kendini korumaya alabiliyor aklıma gelen tek ihtimal bu nedenle hararetti hocam. Bende bu konuyu takipteyim.

hocam aracı alalı 2 ay kadar oldu. eksperde de benzer bir durum oldu. dyno testi sonrası araç 4-5 marş boyunca çalışmadı. korumaya almıştır diye düşündüm bende ama tekrar benzer durum olunca araca korkarak biner oldum.

tanıdığınız ustalar var ise, bilgi paylaşımında bulunabilir misiniz?

edit: opellerin yüksek sıcaklıkları sevdiği herkes tarafından bilinen bir gerçek. bu sıcaklığı minimize etmek için neler yapılabilir?
 
Sizin problemle aynı mıdır bilmem ama benzer bir stop etme olayını bende yaşadım, benim araba da 1.4 otomatik, ilk aldığım zaman bir performans testi yapayım dedim otobana çıktım, yüksek sürat ve devirde kullandım sonra 0-100 süresini ölçmek için durdum obd cihazını bağladım, gaza yapıştırdım, ne olduysa tam devir yükselirken araba stop etti tekrar çalışmadı, anahtarı çıkartıp bekledim sonra düzeldi biraz korkuttu beni ama şu an hiç bi problem yok. Bu arada obd cihazıyla kontrol ettiğim de hareret 102-105 arası gidip gelirken gösterge hep 90 da sabitti. Göstergeye güvenmiyorum, ne kadar zorlasam 90 dereceyi geçmiyor gösterge, bence gösterge yanlış gösteriyor, sizin araçta hareret yapmış olabilir en iyisi obd cihazı alıp kontrol edin.
 
Sizin problemle aynı mıdır bilmem ama benzer bir stop etme olayını bende yaşadım, benim araba da 1.4 otomatik, ilk aldığım zaman bir performans testi yapayım dedim otobana çıktım, yüksek sürat ve devirde kullandım sonra 0-100 süresini ölçmek için durdum obd cihazını bağladım, gaza yapıştırdım, ne olduysa tam devir yükselirken araba stop etti tekrar çalışmadı, anahtarı çıkartıp bekledim sonra düzeldi biraz korkuttu beni ama şu an hiç bi problem yok. Bu arada obd cihazıyla kontrol ettiğim de hareret 102-105 arası gidip gelirken gösterge hep 90 da sabitti. Göstergeye güvenmiyorum, ne kadar zorlasam 90 dereceyi geçmiyor gösterge, bence gösterge yanlış gösteriyor, sizin araçta hareret yapmış olabilir en iyisi obd cihazı alıp kontrol edin.

hocam sanırım bende de benzer bir durum oldu. ancak bu aracın zevki yüksek devir değil midir? yeri gelecek yazın sıcağında rampa çıkacağız. sanırım durumun çözümü daha uygun yağ kullanımı olabilir.
 
Bu aracın zevki kesinlikle yüksek devir katılıyorum ancak bu işi uzun yolda yapmakta fayda var. Ayrıca şanzımandaki yüksek ısıdan dolayıda korumaya alıyor olabilir. @neco beyin dediği gibi obd ile canlı canlı izlemek lazım.
 
Yüksek devir sevenler ona göre yağ kullansın [emoji4]

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mtunc
Geri
Üst