Astra Coupe 1.8 Bertone Motor Problemi

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhabalar

Forumda yeniyim ama altta anlatacağım konu ile ilgili neredeyse herşeyi okudum.
45.000 de 2. el olarak satın aldığım aracımda şöyle bir problem var,

2100 d/d civarında motorda silkeleme vardı. Ustaya götürdüğümde gaz kelebeği temizlemesi düzeltmedi. Bilgisayara bağlayınca krank mili hatası görüldü. Parça değiştirildi, titreme görünürde düzeldi. Arıza kodları parça değişimi sırasında silinmiş olmasına rağmen testten sonra bilgisayara tekrar bağladığımızda hala hata veriyordu. Daha sonra usta bunun arıza ışığını kontrol etmek için tekrar bilgisayara bağladığını ve bunun kaybolduğunu söyledi ama içimde halen bir şüphe mevcuttu. Sanki çok seyrekte olsa (farklı devirlerde 1200 ve 2900 gibi) silkeleme yapmaya devam ediyordu.

Bütün bunların üstüne araca lpg taktırmaya karar verdim. LPG taktırdığım yerin lpg ecusunu yanlış programlamasından dolayı bir gün süründüm(gaz yememe vs., lamda sensörünün ecu ya ters ayarlı girilmesi gerekiyormuş..)
ECU tekrar programlandıktan sonra düzelirmiş gibi olan motor, tekrar hızlanmamaya, verimi kaybetmeye başladı.

Tekrar normal ustaya götürdüm, tekrar bilgisayara bağladılar. Ben yokken kontrol ettiklerinde usta bilgisayarda ekzanstrik sensörünün arızalandığını söyledi. Bir süre seni idare eder falan dedi. Yenisi siparişle geliyormuş.

Dün LPG de çok barizdi, bugün ise Edirneye gidip geldim. Hızlanmama problemini lpgde daha sık yapmasına rağmen aynı şekilde benzinde de yaşadım.(açıkçası ilk başlarda lpg ecusunun yanlış programlanmış olması daha ağır basıyordu ama..)
Örnek vermek gerekirse motor gazı sonuna kadar basmaya ramak kalaya kadar hiç bir hareket yapmıyor, sabit tutarsam yavaşlıyabiliyor ancak gazı köklersem birden atılıyor.

Bu arada hiç bir zaman motor arıza ışığı yanmadı. (fren ve gaz ile bazı kodlar aldım ancak pek bir anlam veremedim, yarın aldığı değerleri tekrar kontrol edicem, saymada hata yapıyormuşum gibi geldi)
Bu anlattıklarımın hepsini 1 haftada yaşadım..
Bu arada krank ve ekzanstirik sensörleri ne kadardır ? İnternette araştırdım ancak özellikle ekzanstrik sensörü için bir fiyata raslayamadım. Krank sensörüne işçilik dahil 145 lira gibi bir fiyat çektiler. Parça orjinal dediler ama yetkili servise gitmeyince böyle şüphe kalıyor insanın içinde

Sizden görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
arıza kodlarını tekrar okudum, kodlar şöyle sıralanıyor;

P1372 - Crankshaft Position (CKP) Sensor A-B Correlation
P0170 - Fuel Trim Bank 1
P0303 - Cylinder 3 Missfire Dedected
P0304 - Cylinder 4 Misfire Dedected
P0130 - Heated Oxygen Sensor (HO23) Circuit Closed Loop (CL) Performnce Bank 1 Sensor 1
P1555 - Electronic Variable Orifice Output
 

doguberkan05

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bendede 2003 model 1.6 bertone var..Geçen hafta aynı ağrızayı çıkarttı ve şuan krank mili için bekliyoruz..parça ellerinde yokmuş..eğer parça yakın zamanda gelir arabama kavuşursam sorunu cevaplayabilirim sevgili arkadaşım
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
arkadaşlar aynı sorunu biz servisimizde yaşadık sorun krank mili sensörünün okuduğu dişlide karteri sökün dişlerden birisi eğridir bi bakın :d
:D
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ben 1.8 aracımda, yukarıdaki problemi gidermek için son çare olarak krank devir sensörünü değiştirdim ve problem mucizevi bir şekilde kayboldu..
italyan malı bir parça koydum, 1 senedir de problem yok, 10.000 km yaptım. umarım problemde çıkartmaz.
tansu usta, senin dediğin yamukluk neden ? ne anlama geliyor yani
 
Üst