Astra F Arka cam kendiliğinden kırılma

hocam sağolasın ama rezisdansı kapttıktan belkide 20dk sonra patladı işin diğer tarafı camı taktıralı 2 gün olmuştu yansanayyi cam orjinal bulunmuyor
artık takan ustadamı sorun yoksa camda mı çözemedim

Arka cam montajinda kasilma varsa hemen kirilma yapmayabilir zaten resistansin kapattiktan 20dk sonra demissiniz genlesme daralmadan dolayi, birden isinma sogumadan degil sonucta maddenin direnci, ayni mantik benim akvaryumda olmustu suyu doldurdum calisirken 2 gün sonra patladi sorun ise akvaryumu koydugum metal iskeletin esnemesinden dolayi cami kasmasi, büyük ihtimal camin maximum esneme payinin zamanla yani ortalama 2 gün icersinde üstüne cikildigindan dolayi, aslinda montaji yapan ustadan kaynaklaniyor günahini almayim cami takarken belki zor girdi cerceveye. Hepsi varsayim kimsenin günahini almayim durduk yerde..Ama ne olursa olsun kendiliginden kirilan camin kesin garantisi olmasi lazim cünkü sizden kaynaklanan bir hata degil bence direk camciya gidin hakkinizi arayin,yani sorun ustada yada camin kendisinde farketmez camda ise hatali ürün takmis demektir.
 
hocam o dediğin neyse nerden temin edilir. ismi nedir

dediğim gibi arkalarda olur kapı açılıp kapanınca oluşan vakumu alıyor basit bir mantığı var plastik kapakları var
ARKA BAGAJ HAVALANDIRMA BAKALİTİ olarak geçiyor ama buna kolay kolay bir şey olmaz

durduk yere olduğundan bu mantık devre dışı kalır
 
Yeni camı taktırmadan evvel camı bagaj kapağının üzerine koyarak oturma şeklini kontrol ettirin. Bildiğim kadarıyla ön ve arka camlar fitilli değil yapıştırma, yapıştırma camlar fitilliler kadar esneyemez. Bu olaya rezistansın neden olacağını sanmıyorum. Aynı araçtan olanını 4 sene kadar kullandım, şimdi de onun yerini alan kango bir araç var. Şeytan kulağına kurşun öyle bir sorun yaşamadım. Ya cam hatalıdır ya da kaporta.
 
nQM0EV.jpg
[/url][/IMG]

Yeşil ile işaretlenen yere takılan kapak.
 
Cam güzel doğru oturtulmamıştır.bir noktası kaportaya temas halinde bile olabilir.metal temas ederse cam dağılır.durduk yere neden mi olur.bence kasmıştır kasılı bir şekilde patlayacak anı bekliyormuş

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Ustad bu resimdeki yer elektrik kablolarinin stoplara gittiği yer degilmi camla alakası nedir
Arkadaşımızın bahsettiği bakalit havalandırma kapakları burada takılı olanlar. Bu resmi temizlik yaparken çekmiştim. Arabayı geçen sene sattığım için güncel resim çekemedim.
 
arkadaşlar bugün gittik camcıya oda bir şey diyemedi. iyi bir kaportacım var ona gittim oda baktı sonrada çekiçlemeye başladı sağını solunu var dedi ufak tefek şişme birde bu platikler sertleşmiş dedi onlarda basıyor cama onlarında çıkıntılrını kesti yaptı birşeyler. Gittim yeni camı bulup taktırdım tabi sw olunca kolay bulunmuyor takmadan önce tekrar bakıldı bir şey yok sıktı silikonu oturttu
bakalım şimdilik duruyor İNŞALLAH patlamaz.
 
Cam takıldığında camda kasılma varsa ısının metal ve cam üzerinde yaratacağı farklı genleşme oranından kaynaklanacak yüzey gerilimi camın patlamasına sebep olabiliyor.

Şöyle anlatayım, araca bindik, rezistans açık yada kapalı çok fark etmez, aracın içi belirli bir ısıda, dışarısı haliyle daha soğuk. Aracı stop ettiğimizde aracın özellikle dışarısı ile direk yüzey temasına sahip kısımları hızla ısı kaybeder. Isınınca oluşan genleşme yerini büzülmeye bırakır. Bu esnada gerek iletkenlik farkı (iletkenlik sadece elektrik olarak düşünülmesin, ısı iletkenliğinden bahsediyorum) sebebiyle, gerek cam, metal, plastik gibi farklı maddelerin farklı genleşme ve büzülme katsayılarından dolayı, zaten kasılmış olan camın daha da kasılarak patlaması olasıdır.

Basit mantıkla, buz dolabından çıkardığımız içi salça dolu cam kavanozun kapağı genelde açılmaz, hanımlar beylere getirir bir açarmısın diye, debelenir dururuz. Uygulanacak ufak bir ısı (mesela 20-25 derecelik suya koyup 30 saniye bekletmek) ile o inatla açılmayan kapak hemen açılıverir. Çünkü metalin genleşme ve büzülme oranı cama göre daha fazladır. Soğuduğunda cama göre daha fazla büzüşen metal kapak sıkışır, ısıtıldığında cama göre daha fazla genleşeceğinden hemen açılır.

Temel mantık aynı. Bu yüzden camları işinin ehli ustaların takması daha evladır.
 
Cam takıldığında camda kasılma varsa ısının metal ve cam üzerinde yaratacağı farklı genleşme oranından kaynaklanacak yüzey gerilimi camın patlamasına sebep olabiliyor.

Şöyle anlatayım, araca bindik, rezistans açık yada kapalı çok fark etmez, aracın içi belirli bir ısıda, dışarısı haliyle daha soğuk. Aracı stop ettiğimizde aracın özellikle dışarısı ile direk yüzey temasına sahip kısımları hızla ısı kaybeder. Isınınca oluşan genleşme yerini büzülmeye bırakır. Bu esnada gerek iletkenlik farkı (iletkenlik sadece elektrik olarak düşünülmesin, ısı iletkenliğinden bahsediyorum) sebebiyle, gerek cam, metal, plastik gibi farklı maddelerin farklı genleşme ve büzülme katsayılarından dolayı, zaten kasılmış olan camın daha da kasılarak patlaması olasıdır.

Basit mantıkla, buz dolabından çıkardığımız içi salça dolu cam kavanozun kapağı genelde açılmaz, hanımlar beylere getirir bir açarmısın diye, debelenir dururuz. Uygulanacak ufak bir ısı (mesela 20-25 derecelik suya koyup 30 saniye bekletmek) ile o inatla açılmayan kapak hemen açılıverir. Çünkü metalin genleşme ve büzülme oranı cama göre daha fazladır. Soğuduğunda cama göre daha fazla büzüşen metal kapak sıkışır, ısıtıldığında cama göre daha fazla genleşeceğinden hemen açılır.

Temel mantık aynı. Bu yüzden camları işinin ehli ustaların takması daha evladır.

dostum açıklaman için sağol ama görüldüğü kadar camda metale değen hiç bit yer yoktu oturdugu yerde kaportacının gördüğü ufak ama çok ufak şişmeler mevcuttu ,ama ustaya göre baskıyı yapan en mantıklı olay arka taraftaki plastik bakalitleri sıcak soğuk esneme yapıp uzamış 3 tarafı cama bunlar temas ediyor ben plastik olduğu için önemsemedim ama usta sertleştiğini bundan da yapma olasılığı yüksek dedi. şuan 2 gündür duruyor inan mantıklı değil ama rezistansı bile açmıyorum biraz vakit geçsin silikon iyice kurusun diye . birazda gözümün önünde patladığı için
 
Geri
Üst