Astra f fren ve baskı balata tavsiyesi , disk büyütme?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilkem07
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benimkinde doğuştan iptal :)

şimdi disk büyütme olayına çok kafa basmıyor benim, mevcut disk belli fren gücüyle tekerleri kilitlemeye yetiyosa, daha büyük diskin kilitlemesi ile küçüğün kilitlemesi arasında bi fark olmaz ki.

büyük disk daha düşük basınçta kilitler büyük ihtimal. o da neye yarar bilmem..
 
yuksek suratte oyle bır fark varkıı kullanan bılır yanı :)
:good: Aynen öyle bizim astra f lerin frenleri 100 km den sonra yok gibi birşey ama kafama koydum büyütecem bu diskleri.
 
ben bi defa 130 - 0 yaptım bi laguna II'nin kuyruğunda, bir de 140-0 yapmıştım onda da hyundai accentin stoplara kilitledim :) ama arabadakilere sıkı durun vuruyoruz diye ikaz bile verdim, son anda durdu.

his olarak yokmuş gibi gelse de çok pis durduruyo maşallah :)

o yüzden frenlerime ilişmem
 
astra f de de olur..

astra g de yapilabilen..

soyle ki..

astra g 1.8 2.0 2.2 2.0 turbo kaliperler ayni.. saka gibi ama gercek 115 PS lik ile 200 PS lik kaliper ayni.. haa numaralari farklidir belki bakmadim.. onemli olan kaliperin icindeki silindirin basma capi o da 57mm
turbo da 308 lik disk var sadece ;)

sona arastirmalarim sonucu EBC markasinin GD serisinin FIAT/Coupe/2.0 16v Turbo/94-96 nin disklerini aldim.. EBC GD414 ( 284mm x 44mm x 22mm ) bu disk almanin nedeni hem ucuza bulmam hemde alternatif olarak Opel de alicagim diskle ayni boyutta olmasiydi. ya da EBC GD1304 alacaktim..

balata da ise astra g turbo nun EBC Greenstuff DP21183 aldim. Burda gercekten her turlu yardim eden EBC distrubutoru Serdar ve Erkan abime tesekkur ederim :)

en onemli kisim ise astra g 1.8 den ( 4 bijonlu ) tasiyici alinmasidir.

ozet olarak gerekli olanlar ;
astra g 1.8 2.0 turbo tasiyicilar(280 - 308mm disk takilmak isteniyorsa gerekli) (varsa) ( 4bijonlu )
minimum 280mm 308mm ( dahil ) arasi diskler
astra g turbo balatalar ( belki 1.8 inde balatalar olur ama ben bunu sectim )
vee unutulmamasi gereken uygun civatalar.. (civataci da civatadan bol ne var :))

edit : Opel Garage Hakan abi ye ugrarsan daha fazlasini bile anlatir..
 
Son düzenleme:
astra f de de olur..

astra g de yapilabilen..

soyle ki..

astra g 1.8 2.0 2.2 2.0 turbo kaliperler ayni.. saka gibi ama gercek 115 PS lik ile 200 PS lik kaliper ayni.. haa numaralari farklidir belki bakmadim.. onemli olan kaliperin icindeki silindirin basma capi o da 57mm
turbo da 308 lik disk var sadece ;)

sona arastirmalarim sonucu EBC markasinin GD serisinin FIAT/Coupe/2.0 16v Turbo/94-96 nin disklerini aldim.. EBC GD414 ( 284mm x 44mm x 22mm ) bu disk almanin nedeni hem ucuza bulmam hemde alternatif olarak Opel de alicagim diskle ayni boyutta olmasiydi. ya da EBC GD1304 alacaktim..

balata da ise astra g turbo nun EBC Greenstuff DP21183 aldim. Burda gercekten her turlu yardim eden EBC distrubutoru Serdar ve Erkan abime tesekkur ederim :)

en onemli kisim ise astra g 1.8 den ( 4 bijonlu ) tasiyici alinmasidir.

ozet olarak gerekli olanlar ;
astra g 1.8 2.0 turbo tasiyicilar(280 - 308mm disk takilmak isteniyorsa gerekli) (varsa) ( 4bijonlu )
minimum 280mm 308mm ( dahil ) arasi diskler
astra g turbo balatalar ( belki 1.8 inde balatalar olur ama ben bunu sectim )
vee unutulmamasi gereken uygun civatalar.. (civataci da civatadan bol ne var :))

edit : Opel Garage Hakan abi ye ugrarsan daha fazlasini bile anlatir..


Teşekkürler bunları not ettim ama baya meşakatli bir işmiş:D
 
Geri
Üst