Astra F Kullanıcıları Buraya

Dün carrefoursa'da bridgestone er300 195 60 15 lastikler vardı.
tanesini 152tl dedi oradaki satıcı 12 ay taksitli fiyatı sökme takma balans dahil.lastiklerde made in turkey yazıyordu.şu aralar para sıkıntım olmasa hemen alırdım
 
Şimdi benim anladığım 98 f gls araçlarımız için 195 / 60 / 15 en iyi seçenek diyorsunuz doğru mu anladım? ve lastik önerilerinizi de yazarsanız sevinirim :)
Hayır en iyi seçeneğin 195/55/15 dir. 195/60/15 le aralarında %3 sapma payı vardır. bu çok ciddi bir sapmadır bana göre.

Lastik denkil tablosu ve F kasalar için lastik ebatları için 2 adet link;

http://www.goodyear.com.tr/lastik_secimi/tyre_select.asp

http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=13
 
Son düzenleme:
Bence yanlış bilgi vermeniz doğru değil. 1998 model GLS F kasa astralar orjinal jant kullanırlar. bu orjinal jantların lastik ebadı 195/55/15 dir. 55 yanak olması performans grubuna girmesinden dolayı daha pahalı olmasına neden olmaktadır. Bu nedenle maalesef hepimiz orjinal lastik taban ve yanak değerlerine en yakın değerleri kullanmaya zorlanıyoruz.

Bende bu aralar yeni lastik alacağım ve birkaç aydır çok detaylı araştırmalar yapıyorum. Kesin olan şu ki aracın orjinal ebadından şaşmamak lazım. ben şuanda kış lastiği kullanıyorum ve 185/60/15 takılı. Kış lastikleri T grubu olduğu için zaten çok hızlı kullanmıyoruz, ama virajlara sert girdiğinde aracın yatma eyilimini ve arkadan bırakma eyilimini hemen hissettiriyor.

Jantın yapısı ve merkez kaç hesapları 195 tabana göre ayarlanmıştır. Bu ince hesap kadar hassatır ayrı bir tartışma konusu olabilir. ama bence imkan varsa orjinal takmak ve kullanım şeklimize en uygun modeli veren markayı seçmek önemli.

Mesela örnek vermek isterim; Lassa impetus evo 195/55/15 fiyatı 180 TL/adet. Bridgestone turanza er 300 ile aynı fabrikada üretiliyor ve aynı desene sahip. muhtemelende kullanılan hamurlarıda aynıdır.

Bu lastiğin 185/60/15 ebadının fiyatı ise 150 TL/adet. arada 30TLx4= 120 TL fark var. bence canımızı, sevdiklerimizi ve malımızı taşıyan aracımızla yol arasındaki bağlantımızı sağlayan lastikte fazla ekonomi düşünmeden orjinali almak hayat kurtarabilir.

Ben böyle değerlendirmeye karar verdim.

Eline sağlık Salim abi :good: :good: :good:
 
Tekrardan f garajını bırakabilirim :D 2 haftalığına satılık sw.fiyatı 10750 yaptık aklınızda bulunsun 10 mılyara kadar vermeyi düşünüyoruz.Komple bakıma girdi zaten biliyosunuz şuan herşeyi eksiksiz durumda..
 
Hayır en iyi seçeneğin 195/55/15 dir. 195/60/15 le aralarında %3 sapma payı vardır. bu çok ciddi bir sapmadır bana göre.

Lastik denkil tablosu ve F kasalar için lastik ebatları için 2 adet link;

http://www.goodyear.com.tr/lastik_secimi/tyre_select.asp

http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=13

Daha doğrusu şöyle sorayım. %3 sapma payı var diyorsunuz ama 195/55/15'in fiyatı 220tl'den başlıyor, bu parayı veremeyeceğim için 195/60/15 en iyi seçenek olarak mı kalıyor? benim aradığım cevap bu.

orijinal ebat 195/55/15
en yakın ebat 195/60/15 ( yanak genişliği az buçuk fazla )
arkadaşların dediği ebat 185/60/15 ( lastik genişliği düşük ve yanak genişliği az buçuk fazla )

185/60/15 ile kurcalamak istemiyorum aslında 195/60/15 aracımda çok iyi duruyor daha diri gösteriyor bence tamam araç yüksek ama 2 3 ay sonra yay alır 2 3 cm basarım o yüksekliği çok önemsemiyorum.

34CGG68 temiz jant+lastik bulunur doğru diyorsun ama ben orijin jantlarımdan memnunum he saç jant olsaydı dediğin gibi bakardım.

goodyear'ın sitesinde problem var sanırım bende tam olarak çalışmıyor.
 
yay takmanın 350tl yay + 80 civarı işçiliği var diye biliyorum ayrıca aracı sadece alçatlmayıp sertleştirecekte bunları da göz önüne almak lazım :)
 
lastiğin ebadı 195 /55 r15 olsun

yanak yüksekliği hesaplaması 195 x yüzde 55 üzerinden yapılır ( lastik değiştirirken lastikçi söylemişti )
EĞER YANLIŞ BİLİYORSAM DÜZELTİN :D lastikçinin yalancısıyım
55 60 kıyaslamasında (195 )
LASTİKTE 2 YANAK ÜST ÜSTE GELDİĞİNİ DÜŞÜNÜRSEK yanak kalınlığı arasındaki 1 cm fark lastik çapında 2cm e denk gelir araç yüksekliğinde ise tek yanağı göz önüne almak gerektiğinden 1 cm yükseklik farkı oluşturur
bu değerler az değil ağırlık merkezini yukarı çeker

185 ve 195 genişlik olarak bakarsak haklısın 195 tabiki daha iyi yol tutar ( kuru zeminde ) o zaman tabandaki fark mı yoksa 1 cm e yakın yükseklik mi diye bir ikilem oluşur
ben taban 185 olsun araç daha alçak olsun dedim zaten araç yeterince yüksek şuan 185/60 r15 ler var
ha şunuda belirteyim 195/55 185/60 195 /60 3 ü arasında öyle dağlar kadar bir fark olmaz öyle oluncada maddiyat ön plana çıkıyor :)

edit : http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 şu linkten lastik çapı hesaplamasına bakılabilir çok güzel ve basit bi sistem hazırlamışlar





Kendi verdiğin hesaplama programında zaten 185-60-15 ve 195-60-15 arasında şöyle bir sonuç çıkıyor


Hesaplanan Değerler:
Orjinal Lastik * Lastik Çapı (mm): 615
İstenen Lastik * Lastik Çapı (mm):603



Değerler Çap olarak verilmiş yarı çap değil. İki lastik arasında 12mm çap farkı var.

Hata yaptığın yer ise çaptaki farkı iki ile çarpman. Lastiklerin merkezinden her yöne doğru aralarında çap farkının yarısı yani yarıçap farkı var oda 6mm dir. Aslında yazarak anlatabilme kabiliyetim pek yoktur ama elimizdeki değerler çap değerleri olduğuna göre ve lastik tam merkezden araca takıldığına göre lastiğin sadece yere değen kısmından geçip merkeze kadar giden alan aracın yüksekliğine etki ettiğine göre biz elimizdeki değerinin yarısını göz önüne alacağız. Yani 6mm yükseklik farkı var.
 
Kendi verdiğin hesaplama programında zaten 185-60-15 ve 195-60-15 arasında şöyle bir sonuç çıkıyor


Hesaplanan Değerler:
Orjinal Lastik * Lastik Çapı (mm): 615
İstenen Lastik * Lastik Çapı (mm):603



Değerler Çap olarak verilmiş yarı çap değil. İki lastik arasında 12mm çap farkı var.

Hata yaptığın yer ise çaptaki farkı iki ile çarpman. Lastiklerin merkezinden her yöne doğru aralarında çap farkının yarısı yani yarıçap farkı var oda 6mm dir. Aslında yazarak anlatabilme kabiliyetim pek yoktur ama elimizdeki değerler çap değerleri olduğuna göre ve lastik tam merkezden araca takıldığına göre lastiğin sadece yere değen kısmından geçip merkeze kadar giden alan aracın yüksekliğine etki ettiğine göre biz elimizdeki değerinin yarısını göz önüne alacağız. Yani 6mm yükseklik farkı var.

aynı şeyi söylüyoruz alican

ben ne diyorum 195/60 r15 ile orj ebat 195 /55 r15 arası 19.5 mm çapta 2 cm , yerden yüksekliktede 1 cm fark var
185 ile 195 i kıyaslarsak 12mm çapta yükseklikte 6mm

bende orj yükseklikten 1cm yüksetlmek pek mantıklı gelmediğinden 195/60 ı önermemiştim
sadece yükseklik değil %3.27 lik değişim aracın kadranda görünen hzından tutta yakıt tüketimine kadar etki eder ( az da olsa :))
 
Son düzenleme:
Daha doğrusu şöyle sorayım. %3 sapma payı var diyorsunuz ama 195/55/15'in fiyatı 220tl'den başlıyor, bu parayı veremeyeceğim için 195/60/15 en iyi seçenek olarak mı kalıyor? benim aradığım cevap bu.

orijinal ebat 195/55/15
en yakın ebat 195/60/15 ( yanak genişliği az buçuk fazla )
arkadaşların dediği ebat 185/60/15 ( lastik genişliği düşük ve yanak genişliği az buçuk fazla )

185/60/15 ile kurcalamak istemiyorum aslında 195/60/15 aracımda çok iyi duruyor daha diri gösteriyor bence tamam araç yüksek ama 2 3 ay sonra yay alır 2 3 cm basarım o yüksekliği çok önemsemiyorum.

34CGG68 temiz jant+lastik bulunur doğru diyorsun ama ben orijin jantlarımdan memnunum he saç jant olsaydı dediğin gibi bakardım.

goodyear'ın sitesinde problem var sanırım bende tam olarak çalışmıyor.
Eğerki 195/55/15 alamayacaksan en yakın denk gelen ebat 185/60/15 dir. 195/60 ebadının sapması %6 dan fazladır. araç çok fazla yükselir ve torktanda kaybeder. yol tutuşu zayıflar. virajlarda arkadan bırakma yapar. 185/60/15 hem uygun fiyatlı olur hemde en yakın ebat olur.
 
Geri
Üst