Astra G chip tuning

chip veya yeniden yapılan program bir nevi arabayı rahatlatmaktır...
çoğu turbonun açık kalma zamanı ile oynadığı gibi hava yakıt karışım ve esas olarak iş karışımın basılma zamanında biter...dizel yüksek sıkıştırmada çalıştığı için avans değişince haliyle yüksek değişiklikler oluyor...makine rahat çalışır,bunun yanında karbonu da haliyle rahat bırakır...emisyon tanımaz..
fabrika hem egsoz emisyon normunu tutturmak için hemde aracın fazla gazlanıp zarar görmemesi açısından bunları haliyle kısıtlar...sebep bu...
 
Şimdi ilanı inceledim de..... %20'e varan Yakıt Tasarrufu, %35'e Varan GÜÇ ARTIŞI....

Akıl var mantık var hem güç artacak hemde yakıt düşücek... ve sadece yazılım ile olacak...Şimdi bunu aracı yapan mühendisler düşünmemişte bu arkadaşlar mı düşünmüş ???
FAzla bilgim olmamakla beraber... benim tahminime göre turbolu araçlarda chip ile; turbo ve yakıt basıncını artırıyorlar... tabi bütün sensörler yeni değerlere göre ayarlanıyor..Böylece silindirlere daha çok hava-yakıt karışımı giriyor.. bu da beygir ve torku arttırıyor... diye düşünüyorum.. Ama bu işlem bir overlock işlemi... motoru ve aracı sınırlarında kullanmak ne kadar doğru tartışılır...Atmosferik motorlarda turbo olmadığı için sadece yazılımı değiştirmek işe yaramıyor...

Astra G atmosferik benzinli motora; dereceli egzantrik, headers+son susturucu,emme manifoldu ve egzantiriğe uygun yazılımla 20 beygir güç artışı sağlamak mümkün olabilir diye düşünüyorum.. Zaten fazlasına da aracın aktarma organlarının dayanacağını sanmam...
Buradakilerin hepsi kişisel düşüncelerim... yanlışım olabilir neticesinde mühendis değiliz..
:)

Yakıt ne derece doğru bilemem ama turbo bi araça o değer alınabiliyor mesela fordda staj dönemimde 1.0 eco boost motordan 180hp alınabildiğini ama emisyon değerleri ve diğer nedenler yüzünden 125hp olarak satışa sunulduğunu öğrenmiştim..
 
Şimdi ilanı inceledim de..... %20'e varan Yakıt Tasarrufu, %35'e Varan GÜÇ ARTIŞI....

Akıl var mantık var hem güç artacak hemde yakıt düşücek... ve sadece yazılım ile olacak...Şimdi bunu aracı yapan mühendisler düşünmemişte bu arkadaşlar mı düşünmüş ???
FAzla bilgim olmamakla beraber... benim tahminime göre turbolu araçlarda chip ile; turbo ve yakıt basıncını artırıyorlar... tabi bütün sensörler yeni değerlere göre ayarlanıyor..Böylece silindirlere daha çok hava-yakıt karışımı giriyor.. bu da beygir ve torku arttırıyor... diye düşünüyorum.. Ama bu işlem bir overlock işlemi... motoru ve aracı sınırlarında kullanmak ne kadar doğru tartışılır...Atmosferik motorlarda turbo olmadığı için sadece yazılımı değiştirmek işe yaramıyor...

Astra G atmosferik benzinli motora; dereceli egzantrik, headers+son susturucu,emme manifoldu ve egzantiriğe uygun yazılımla 20 beygir güç artışı sağlamak mümkün olabilir diye düşünüyorum.. Zaten fazlasına da aracın aktarma organlarının dayanacağını sanmam...
Buradakilerin hepsi kişisel düşüncelerim... yanlışım olabilir neticesinde mühendis değiliz..
:)

Şimdi fabrikadaki düşünceli mühendisler fazla düşünüyor şöyle ki;
Aracın normal bakımı, 15.000km ama sen bunu 20.000km de yapsan araca çok zararlı olmaması lazım. Çok bakımsız araç var piyasada. Çoğu da sorunsuz devam edebiliyor. Fabrika bunu sağlamak zorunda yoksa o araçlar çok zorunlu diye bilinir, çabuk bozuluyor lafları çıkar.

Bakım konusunu geçtim, birde global üretiliyor araçlar, en sıkışık, pis, soğuk, vs. zorlu şartlarda da güvenli araç olmalı.,

Üçüncü etkende kullanım tarzı, turbolu aracı atmosferik gibi kullanan vs. çok.

Dördüncü etken, yakıtın kalitesi, burası en önemli sorun. Ülkemiz orta kalite dersek, ülkemizden de kötü mazot, benzin kaliteleri var.

Son olarak ve en önemlisi egzoz emisyon normları. Euro5 de şu an. Adamlar dpf bile ekledi. Benzinlilere magnezyum alaşım supap koydular, lpg işi zora girdi vs. Araç alırken insanlar zorlanıyor acaba diye. Satışlarıda belki etkiler.

Bunlardan dolayı fabrika mühendisleri, aracın güvenli değerlerini belirleyip ona göre güç çıkartıyorlar. Derseniz ki ben çok iyi bakarım, çok zorlamam, aracımı dinlerim vs. yaptırın. Chipli 150.000 deviren araçlar var etrafımda sorunsuz.

Yazılım yani haritalama(map) dediğiniz gibi 2,3 veri üzerinden olsaydı, herkes yapar çok kolay olurdu. Ver boostu yürüsün kadar kolay değil maalesef. Ülkemizde 1 elin parmağını geçmez map oluşturanlar. Chip yazanların %80 yurtdışından veya 2,3 kişiden dosyaları ediniyorlar.

Ben senelerdir araştırıyorum ve yeni yeni chipli araç kullanıyorum. 1.3 için konuşuyorum, keşke araştırmadan düşünmeden yaptırsaydım, boşa vakit kaybetmişim.
 
Beyler selamun aleykum , astra bertone 1.8 2001 model aracım var ecotec motor mevcuttur bu söylediğiniz manifold emme falan ne kadara patlar headers var arabamda değer mi değmez mi kaç bg alırım 1.8 motora ? Fazla yormadan ufak bir bg artışı yapmak istiyorum . Cevaplayan arkadaşlar şimdiden elinize bilginize sağlık. Birde konudan bağımsız sis farı arıyorum bertoneye bilginiz varsa yazabilir misiniz :?

Selametle.
 
Geri
Üst