Astra G dinamo sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sf567
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sf567

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
arkadaşlar 2001 astra g aracım var ,ilk çalıştırmada direksiyon yumuşak 3 dk sonra sertleşiyordu,elektrikçiye ölçüm yaptırdım akü normal ,dinamoyu ölçtü düşük çıktı değerler 4 lüleri ysktığı zaman bile düşüyor normalden fazla,konjektörü diyot tablosunu değişti düzelmedi,özel opel servisine gittim dinomucuya yönlendirdi dinomo değişecek dedi çıkma delco remy taktı vectra b dinomosuymuş oda ölçümleri gayet iyi ama rölanti düşüyor ondada direksiyonu çevirdin mi dalgalanma oluyor,ertesi gün 0 bosch 120 amper dinamo taktı ondada aynı şekilde rölanti dalgalanıyor direksyonu çevirdimmi ,bir de camlar kapalı pozisyonda iken ön iki cam düğmesini yukarı doğru kaldırdığımda yine rölanti de dalgalanma oluyordu...mecburen o dinamoyu da söktürdüm,yine eski dinamomu taktırdım..şuan ilk çalıştırmada direksiyon normal ,sonra sertleşiyor ,farlar açıkken direksiyonu çevirdimmi farların gücü düşüyor,ama rölanti de herhangi bir problem olmuyor..taktırdığım dinamolarda rölanti problemi niye oldu bilen var mı?? bu internette ki 200 tl lik delco dinamolar orijinal mi acaba? aracın üstünde ki dinamo bosch marka ..çok acil yardım çok sevdiğim aracımı istemeyerekte olsa satmak zorunda kalacam ...
 
usta dıreksıyon pompanda bısey olmasın ? bıde ona baktırsana belkı elektrıksel bısey vardır akım kesıyodur yada şase yapıyodur yada şase almıyodur ona baktır derım...
 
pompan çok yük çekiyor, taktığın yüksek amperli sağlam dinamolar bunları karşılayabiliyor lakin bu seferde motoruna çok yük bindiriyorlar. Şu an için tek makul açıklama bu gibi.
 
Bana göre sorun direksiyon pompasında değil dinamoda. Çünkü arkadaşın açıklaması şöyle: ilk çalıştırmada direksiyon normal ,sonra sertleşiyor ,farlar açıkken direksiyonu çevirdim mi farların gücü düşüyor,ama rölanti de herhangi bir problem olmuyor. (aynı sorun camlar kapalıyken cam düğmesini zorlayınca da oluyormuş. Büyük bir ihtimalle arka cam rezistansı, klima veya kalorifer devreye alınınca da aynı arıza baş gösterecektir.)

Yani aracın çok elektrik çeken herhangi bir aksamı devreye girince dinamonun gücü yetmiyor.
 
Son düzenleme:
şimdi aküm iyi diyor ama acaba gerçekten aki sorunsuzmu? dinamo yeni ama farlar veya elektrikli camlar indirilince bile rolanti sallanıyor, o zaman ya akü yada şase sorunu ve öncelikle direksion pompası akımı ölçülmeli,
ve en son tavsiyem boğaz temizliği rolanti ayarlayıcısı temizliği,çünkü bu gibi durumda rolanti bunu koruması gerek ama tabii kirli boğaz(yanlış hava) ve rolanti ayarlayıcısının tam görevini yapamaması motorun devrini indiri.
yani açıklama yı tam yaparsak motor direksin çevirince farlar rezzistan açıldığı (akım gücü çekildiği) hallerde deviri sabitleme boğaz ve rolantinindir. eğer başka yerde arıza yoksa. kolay gele bunlara baktır
 
akü iyi ,diğer dinamoları taktırdığımda ölçümleri de iyi fakat bu sefer rolanti düzensizliği yapıyor.. acaba ilk takılan dinamo vectra b dinamosuydu,2,cisi bosch 120 amper diyorum ki bunlar astra g için uyumlu olmayann dinamolar olduğu için mi böyle yaptı??yetkili servise gittim onlardada astra g şarj dinamosu yokmuş almanyadan getirtecez dediler;şimdi dinamo için 600 700 tl para verip sonra aynı sıkıntılarla karşılaşırısam param boşa gitmiş olacak.servis beni tatmin etmedi yani napacam bilmiyorum.araçta 112000 km de bakımlı araç satmak işime gelmiyor..
rolanti ayarlayıcısını daha önce revizyon görmüştü,acaba yeni dinamoyu takınca o sıkıntı yaratabilir mi??ama camları yukarıkaldırınca yada zorlayınca niye rolanti düşsün?
 
Bana göre sorun direksiyon pompasında değil dinamoda. Çünkü arkadaşın açıklaması şöyle: ilk çalıştırmada direksiyon normal ,sonra sertleşiyor ,farlar açıkken direksiyonu çevirdim mi farların gücü düşüyor,ama rölanti de herhangi bir problem olmuyor. (aynı sorun camlar kapalıyken cam düğmesini zorlayınca da oluyormuş. Büyük bir ihtimalle arka cam rezistansı, klima veya kalorifer devreye alınınca da aynı arıza baş gösterecektir.)

Yani aracın çok elektrik çeken herhangi bir aksamı devreye girince dinamonun gücü yetmiyor.

orjinal dinamo taktırsam acaba bu problemlerim gider mi??
 
usta dıreksıyon pompanda bısey olmasın ? bıde ona baktırsana belkı elektrıksel bısey vardır akım kesıyodur yada şase yapıyodur yada şase almıyodur ona baktır derımi
direksiyon pompasının sigortasını çıkardık mı sorun yine oluyor..
 
orjinal dinamo taktırsam acaba bu problemlerim gider mi??

İmkanın varsa serviste veya arkadaşlarındaki başka bir Astra G nin şarj dinamosu ile denemeyi teklif et, takacağınız o dinamoda sorun devam etmezse arıza tespit edilmiş olur ama arıza devam ederse o zaman diğer elektrik devresi teker teker elden geçmeli. Şase olayını yabana atma, isterseniz dinamo işine girişmeden evvel akünün (-) kutbundan kaliteli ve kalın bir bakır kablo ile (örgü tüpü olanlardan bulabilirsen süper olur ama çok zor) motora şase verin, bu işlemin faydası olur zararı olmaz.
 
başka bir astra g ile denemek en doğrusu olacak galiba,teşekkürler
 
Geri
Üst