Astra G Direksiyon Sertleşmesi Hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cann_er
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tespitiniz doğru benim de kullandıkça biraz biraz yumuşuyor bazı yerlerde pamuk gibi oluyor ki ben bunu asfaltın durumuna yoruyorum yani gözle görülür bir gelişme sağlamak için neresini baktırsak da değiştirsek ayrıca yeni bir bilgi vereyim dün şehir içi sokakları dönerken direksiyonun kısmen kendini toplamadığını farkettim bu sorun için görüşleriniz nedir ?

direksiyon kendini toplamıyorsa alt takımdaki parçalardan kaynaklanır diye biliyorum ben...
 
Tespitiniz doğru benim de kullandıkça biraz biraz yumuşuyor bazı yerlerde pamuk gibi oluyor ki ben bunu asfaltın durumuna yoruyorum yani gözle görülür bir gelişme sağlamak için neresini baktırsak da değiştirsek ayrıca yeni bir bilgi vereyim dün şehir içi sokakları dönerken direksiyonun kısmen kendini toplamadığını farkettim bu sorun için görüşleriniz nedir ?

Aynen öyle sokak aralarında dreksiyon kendini topluyor ama büyük oranda ki (60 derece) kadar kısmını toplamıyor. Onun nedeni dreksiyon pompası artık bozulmaya başlıyor yani yavaş yavaş, bisüre sonra dreksiyon turlarında tık tık yapmaya başlıcak daha sonrada yolda giderken ani bi şakırdama yapıcak pompa ve oanda dreksiyon sertleşicek ve kara dreksiyona dönücek, 1600 lira masraf açıcak görüşüm açık şekilde bu Caner Bey:) Bunun için ben dreksiyon yağını değiştir dediğimde bazı ustalara o değişmez kapalı devre çalışıyor ona bişey olmaz diyen ustalar bile oldu. bitanesi sadece değiştirsek bile yağı değişen bişey olacağını hiç sanmıyorum böyle devam et boşuna masraf etme dedi. sıcak havalarda yumuşuyor, soğuk havalarda 1-2 saatlik kullanımdan sonra yumuşuyor. Ustalar bunu kabullenmiyorlar ama psikolojik o diyolar. Hangi ustaya gösterirseniz gösterin olacak diyalog :
-bu kasaların dreksiyonu zaten böyle
--yaw ustam bi bin bi bak
-için rahat edicekse bakayım, bundan daha yumuşak olmaz normal bu.
--dur bakayım başka bi astra çağırıcam buraya ustam az bekle bakayım.
--ustam bide şuna bi bak buda aynı model astra.
-yaw tamam bu yumuşak ama bundaki jant normal sendeki çelik, arada ağırlık farkı var.
--ozaman bunların şarz dinamosunu ölçünce çelik jant olanla diğerinin voltajlarının farklı çıkması lazım senin dediğine göre ustam.
-buna yapacak bişey yok.
der ve döner arkasını gider.

velasıl birden fazla opel sahibi biri olarak söylüyorum, servis hizmeti kötü. yetkilide olsa özelde olsa. çok büyük ihtimalle bu son opelim. vw'e gittiğimde bu arabada bu sorun var dedim adamlar bi aldılar arabayı benden 2 hafta vermediler geri gördükleri bütün hataları ücretsiz düzelttiler benim söylediğim sorun haricindekileri bile. araba garanti dahilinde değil birde. siz bu arabayı bakıma getirdiğiniz halde bu arızayı yapıyorsa bu ekip olarak bizim suçumuz özür dileriz deyip bitirdiler işi 5 kuruşta para almadılar. öbür yandan bakım için opel servisine gidiyoruz bizde herşey orjinal derler, bakım makpuzunun altında küçücük yazıyla: müşterinin bilgisi dahilinde yansanayi parça kullanılmıştır şeklinde ibare var. sesimizi çıkarmıyoruz bide işimizi yaptıramıyoruz.
 
Son düzenleme:
Aynen öyle sokak aralarında dreksiyon kendini topluyor ama büyük oranda ki (60 derece) kadar kısmını toplamıyor. Onun nedeni dreksiyon pompası artık bozulmaya başlıyor yani yavaş yavaş, bisüre sonra dreksiyon turlarında tık tık yapmaya başlıcak daha sonrada yolda giderken ani bi şakırdama yapıcak pompa ve oanda dreksiyon sertleşicek ve kara dreksiyona dönücek, 1600 lira masraf açıcak görüşüm açık şekilde bu Caner Bey:) Bunun için ben dreksiyon yağını değiştir dediğimde bazı ustalara o değişmez kapalı devre çalışıyor ona bişey olmaz diyen ustalar bile oldu. bitanesi sadece değiştirsek bile yağı değişen bişey olacağını hiç sanmıyorum böyle devam et boşuna masraf etme dedi. sıcak havalarda yumuşuyor, soğuk havalarda 1-2 saatlik kullanımdan sonra yumuşuyor. Ustalar bunu kabullenmiyorlar ama psikolojik o diyolar. Hangi ustaya gösterirseniz gösterin olacak diyalog :
-bu kasaların dreksiyonu zaten böyle
--yaw ustam bi bin bi bak
-için rahat edicekse bakayım, bundan daha yumuşak olmaz normal bu.
--dur bakayım başka bi astra çağırıcam buraya ustam az bekle bakayım.
--ustam bide şuna bi bak buda aynı model astra.
-yaw tamam bu yumuşak ama bundaki jant normal sendeki çelik, arada ağırlık farkı var.
--ozaman bunların şarz dinamosunu ölçünce çelik jant olanla diğerinin voltajlarının farklı çıkması lazım senin dediğine göre ustam.
-buna yapacak bişey yok.
der ve döner arkasını gider.

velasıl birden fazla opel sahibi biri olarak söylüyorum, servis hizmeti kötü. yetkilide olsa özelde olsa. çok büyük ihtimalle bu son opelim. vw'e gittiğimde bu arabada bu sorun var dedim adamlar bi aldılar arabayı benden 2 hafta vermediler geri gördükleri bütün hataları ücretsiz düzelttiler benim söylediğim sorun haricindekileri bile. araba garanti dahilinde değil birde. siz bu arabayı bakıma getirdiğiniz halde bu arızayı yapıyorsa bu ekip olarak bizim suçumuz özür dileriz deyip bitirdiler işi 5 kuruşta para almadılar. öbür yandan bakım için opel servisine gidiyoruz bizde herşey orjinal derler, bakım makpuzunun altında küçücük yazıyla: müşterinin bilgisi dahilinde yansanayi parça kullanılmıştır şeklinde ibare var. sesimizi çıkarmıyoruz bide işimizi yaptıramıyoruz.

Ne güzel anlatmışsınız hepimizin başından geçenleri sanki aklımızı okuyormuşcasına yazıya dökmüşsünüz ben İzmir'in merkezine uzak bir ilçesinde ikamet ediyorum en son servis olayımda ustam ben bunun direksiyonundan şikayetçiyim bi yağına bakıver bi de el freni kaçırıyor sağ ön balatadan koku geldi bi bunları kontrol ediver diyerek bıraktım akşama aldığımda çok bir değişiklik olmamakla beraber el frenini bıraktığım şekilde direksiyon kısmen biraz daha iyiydi fakat birkaç güne yine sertleşti koku gelen balatadan daha ses yok oldu mu olmadı mı belli değil bende tam bugünlerde acaba izmir e yetkili servise mi gideyim diye düşünürken sizin yazınızı okudum yani ne yapmalıyız biz atalım mı bu arabaları çöpe gidip birer getz mi alalım punto mu alalım direksiyonu hafif olsun diye :) ne yapalım üç kağıtçı ustalardan kurtulmak için ? iş bilmeyen ustalara iş öğreteceğiz diye mühendis olup çıktık. yeni model araba almak istemiyorum arabamdan çok memnunum yıllar önce 1.6 Hb kullanmıştım onda böyle sorunlar pek yoktu gidip anlatınca sen bizden iyi mi bileceksin diyor ustalarımız internette danıştım arkadaşlar şurasını yaptırmışlar düzelmiş biz de oraya yoğunlaşşak mı diyorsun al başka yere yaptır diyorlar ne yapalım bisiklet mi binek yani :)
 
:) bi ustaya bende öyle demiştim şurayı yaptırmış arkadaşlar düzelmiş diye. oda bana bizden iyimi biliyorsun demişti. usta böyle dediğinde olaya ticari yaklaşma para kazanmak istiyorsan sen direk dediğim parçaya yönel ben sana hakkını fazlasıyla veririm zaten diyorum. ustaların bişey bildiği yok caner onlar herşeyi değiştirip asıl değiştirilcek parçayı enson değiştiriyorlar para kazanmak için. Valla Caner kardeş ben artık bu arabayla uğraşmıyorum gidip 70.80 binde bi a6 alıcam 2.el sıfır opele 80 binlira verene kadar bozulduğu zaman hiç olmazsa canım yanmaz uğraşmam satarım. bu arabayıda satıyorum zaten
 
direksiyon ağırlaşması hidrolik aksamlar ve rot rotiller de ve sorun yoksa ilk bakılacak nokta lastiklerdir lastiğin genişlik çapı genişledikçe direksiyon ağırlaşır inceldikçe direksiyon hafifler lastıklerin çapı kaç ona bakmak lazım ?
 
Geri
Üst